أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۴۹۱۰۹
زمان انتشار: ۰۹:۳۰     ۱۶ آبان ۱۳۹۴
عضو حزب‌الله لبنان:
عضو حزب‌الله لبنان گفت: مردم لبنان با نفس‌های معجز‌ه‌آفرین امام خمینی (ره) و رهنمودهای مقام معظم رهبری به ملتی بیدار، مؤمن، بابصیرت و دشمن‌شناس تبدیل شده است.

به گزارش پایگاه 598، شامگاه جمعه حجت‌الاسلام شیخ وائل العلی از اعضای حزب‌الله لبنان در مسجد سید اصفهان، با اشاره به روز 13 آبان گفت: گرامیداشت روز ملی مبازره با استکبار جهانی یعنی به یاد آوردن رویدادهای مهم و آموزنده که اندیشیدن به آن باعث بازتولید روح انقلابی و بیان فلسفه شعار «مرگ بر آمریکا» در همه کشورهای ایران، لبنان، سوریه، یمن و ... است.

وی ادامه داد: تقارن 13 آبان امسال با ایام محرم و زنده نگه داشتن این حوادث پرافتخار ملت انقلابی ایران یکی از درس‌های بزرگ عاشورا برای همه ما به‌ویژه در عرصه‌های مبارزه با آمریکا، یزید مستکبر زمان ما به همراه داشت.

این عضو حزب‌الله لبنان تأکید کرد: 13 آبان به همه جهانیان می‌فهماند که «مرگ بر آمریکا» همان شعار حسینی «هیهات من الذله» است.

العلی تصریح کرد: در تاریخ بشر همیشه افرادی که از مسیر انسانیت و شرافت خارج شده و به دنبال کسب قدرت بوده‌اند تا به هوس‌های انسانی خود بپردازند وجود داشته‌اند.

وی افزود: تلاش نظامی برای استعمار ملت‌ها اگرچه در شکل‌های متفاوت ادامه دارد اما رویارویی صاحبان قدرت با مردم کشورها آشکار ساخت که حضور علنی نظامی در کشورهای دیگر برای تحمیل اراده سیاسی بر ملت‌ها روش پایدار و قابل اتکایی نیست زیرا سبب تحریک اراده ملت‌ها در بیگانه‌ستیزی و رشد اندیشه استقلال‌طلبی می‌گردد.

این عضو حزب‌الله لبنان ادامه داد: بدین جهت استکبارگران روش نوینی انتخاب کرده و به مهره چینی سیاسی و پرورش نیروهای ابزاری دست زدند تا از این طریق تأمین منافع خود را در شکل غیرمستقیم دنبال کنند.

العلی خاطرنشان کرد: با رشد آگاهی ملت‌ها استکبار پنهان نیز قدرتش را در فریب دادن ملت منطقه از دست داد بنابراین استعمارگران به شیوه‌های پیچیده‌تری روی آوردند.

وی تأکید کرد: با توجه به این‌که فرهنگ در حیات یک ملت نقش حیاتی و معجزه‌آسا دارد، نظریه‌پردازان سلطه به این نتیجه رسیدند که اگر موفق به نفوذ فرهنگی در یک کشور شوند و فرهنگ یک ملت را از درون استحاله کنند و آنچه را خود می‌پسندند به عنوان ارزش‌های ترقی به آنان تحمیل کنند و با کمترین هزینه به تأمین منافع خود مطمئن باشند و به استعمار همه‌جانبه سیاسی اقتصادی تجاری فرهنگی روانی و... بپردازند.

این عضو حزب‌الله لبنان ادامه داد: این روش زمانی عملی می‌شود که ملتی را از خودباوری و اتکابه‌نفس تهی کرده، عزت ملی را از آنان سلب کنند تا ذلت و وابستگی را به عنوان نمادهایی از تمدن پاس دارند.

العلی با اشاره به قیام امام حسین (ع) افزود: امام حسین (ع) در کربلا به این نکته کلیدی استناد فرمودند و وقتی دیدند جبهه مقابل به خدا و دین و آخرت اعتقادی ندارد فریاد زدند اگر ایمان ندارید در دنیای خود آزاد باشید.

وی در ادامه به بیان چند عامل از عوامل نفوذ در جوامع اسلامی پرداخت و تصریح کرد: از عوامل نفوذ به جوامع اسلامی ما می‌توان به غفلت از قدرت الهی و دین توحیدی اسلام، وابستگی و خودباختگی و دنیاطلبی، غفلت از تلاش‌های دشمن، دلبستگی مسئولان به قدرت و ثروت، بی‌تفاوت نبودن نسبت به افکار و عقاید و دین و فرهنگ و معیشت مردم، ناامید شدن جامعه و مردم نسبت به آینده و عبرت نگرفتن از حوادث گذشته اشاره کرد که از جمله مهم‌ترین راه‌های نفوذ دشمن است.

این عضو حزب‌الله لبنان خاطرنشان کرد: دشمن با ابزارهای مختلف جنگ سرد و نرم همیشه سعی داشته اهداف پلید خود را در کشورها به عینیت ببخشد.

العلی ضمن اشاره به عامل غفلت از قدرت الهی و دین توحیدی اسلام، تأکید کرد: این موضوع می‌تواند نقش اساسی در نابودی عزت و افتخار یک ملت ایفا کند و آنان را به ذلت و زبونی بکشاند.

وی ادامه داد: خداوند متعال می‌فرماید «همانا عزت برای خدا و رسول و مؤمنین است و هر کس از یاد خدا غافل شود شیطانی را برای او می‌فرستم و همواره قرین او خواهد بود.»

العلی با بیان اینکه در سال 1982 میلادی رژیم اشغال گر صهیونیستی وارد لبنان شد و تا بیروت رسید،‌ افزود: پیروزی انقلاب اسلامی در ایران و مقاومت‌های ملت شریف کشور ایران و نورانیت خون‌های شهدا که جان‌های خود را در راه مبارزه با استکبار فدا کردند الهام‌بخش مستضعفین، مظلومین و آزاده خواهان همه انسان شده و هست.

این عضو حزب‌الله لبنان با بیان اینکه با فرمان امام خمینی (ره) مقاومت اسلامی تشکیل شد و با اتکا به دین اسلام و با پیروی از رهنمودهای اهل‌بیت (ع) عملیات خود را علیه رژیم اشغال گر قدس شروع کرد،‌ افزود: این فداکاری‌ها باعث شده مردم لبنان از خواب غفلت ده‌ها سال بیدار شوند و دوباره به قدرت لایزال الهی روی‌آورند.

العلی در توصیف شیوه مبارزاتی نیروهای مقاومت تصریح کرد: مبارزه در روزهای اول خیلی متواضعانه بود و ایمان بچه‌های مقاومت به حرف خدا و اخلاص مجاهدینش باعث شده که بیداری در ملت و مردم لبنان ایجاد شود.

وی در پایان با اشاره به نفوذ سخنان امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب در مردم لبنان خاطرنشان کرد: مردم لبنان با نفس‌های معجزه‌آفرین امام خمینی (ره) و رهنمودهای مقام معظم رهبری به ملتی بیدار، مؤمن، بابصیرت و دشمن‌شناس تبدیل شده است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها