يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۴۹۱۱۱
زمان انتشار: ۰۹:۳۲     ۱۶ آبان ۱۳۹۴
موفقیتی برای «دیپلماسی وحدت اسلامی»؛
هفته پیش جرقه‌ای از اتفاقی مبارک در بیروت خورده و اکران ویژه فیلم محمد(ص) مجید مجیدی با همکاری رایزنی فرهنگی ایران در لبنان، اتحادیه رادیوتلویزیون‌های اسلامی و مجمع تقریب مذاهب اسلامی انجام شده است.

به گزارش پایگاه 598، فیلم «محمد(ص)» مجید مجیدی از سه ـ چهار سال پیش که کلید خورد به تناوب تحت حملات رسانه‌ای در کشورهای عربی و اسلامی قرار می‌گرفت تا شاید هم ایران‌هراسی و هم شیعه‌هراسی هر روز بیشتر شود.

پس از اکران این فیلم هم این حملات ادامه داشته؛ هر چند به مرور زمان این اتفاق در یکی دو ماه اخیر در رسانه‌های جهان عرب کمتر دیده شده است.

البته این به معنای بی دغدغه ماندن دلسوزان جهان اسلام نبود چه اینکه تنها در دو مورد در گزارش‌های رایزنان فرهنگی ایران در منطقه، این نکته عنوان شده بود که علمای اسلام از جمله در لبنان خواستار توضیح شفاف ایران درباره فیلم محمدرسول‌الله(ص) مجید مجیدی شده بودند.

جریان دیپلماسی فرهنگی کشور نیز که به شدت باید بر روی این مسئله کار می‌کرد فعالیت آنچنانی نداشت و تبلیغات لازم را انجام نداد؛ جریانی از فعالیت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مجمع تقریب مذاهب اسلامی و به‌ویژه اتحادیه رادیو تلویزیون‌های اسلامی که در کنار تیم سازنده این فیلم می‌توانست فعال شود.

حال اما جرقه‌ای از اتفاقی مبارک در بیروت خورده است؛ اکران ویژه فیلم محمد(ص) مجید مجیدی با همکاری رایزنی فرهنگی ایران در لبنان، اتحادیه رادیوتلویزیون‌های اسلامی و مجمع تقریب مذاهب اسلامی انجام شده است.

به گفته رسانه‌ها، نخبگان فرهنگی، هنری، مذهبی، سیاسی و اجتماعی لبنان از جمله علمای شیعه و سنی، هنرمندان، سینماگران، منتقدان سینمایی، مدیران و فعالان رسانه ای، مقامات مقاومت اسلامی لبنان، اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی و جمعیت رسالات و همچنین اعضای شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، مهمانان نشست اتحادیه جهانی علمای مقاومت برای حمایت از انتفاضه فلسطین، اعضای سفارت، رایزنی و ایرانیان مقیم لبنان در مراسم اکران فیلم محمدرسول الله (ص) در سالن سینمای گالاکسی حضور داشتند.

در این اکران چهره مشهوری چون شیخ محمود ماهر از چهره‌های اهل تسنن لبنان حضور داشت که نزدیکی خوبی با مفتی اعظم لبنان دارد و با تمجید فیلم «محمدرسول الله (ص)» می‌گوید: واضح است که برای ساخت چنین اثری تلاش‌های زیادی صورت گرفته است.

این در حالی است که به اعتراف رسانه‌ها، آخرین ساخته مجید مجیدی برای نخستین بار با زیر نویس عربی در خارج از ایران به نمایش درآمده است و این به جد دیرهنگام است.

البته باید از اینکه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مجمع تقریب مذاهب اسلامی و اتحادیه رادیو تلویزیون‌های اسلامی در کنار هم تلاش کردند تا یک اکران ویژه انجام شود خوشحال و امیدوار بود و دعا کرد که چنین حرکتی به صورت جدی و بیشتر از گذشته انجام شود و سوالات دلسوزان جهان اسلام پاسخ بگیرد.

اقدامی که به نظر می‌رسد می‌تواند آغاز موفقی برای اکران فیلم مجیدی در جهان اسلام باشد و اهداف ایران در دیپلماسی فرهنگی و دیپلماسی وحدت اسلامی را محقق سازد؛ اهدافی که جز با همکاری جدی، چابک، مداوم و دقیق دستگاه‌های دیپلماسی عمومی و فرهنگی کشور محقق نخواهد شد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها