أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۴۹۴۶۰
زمان انتشار: ۱۰:۱۸     ۱۸ آبان ۱۳۹۴
۳ سال پیش در چنین روزی
نواب نماینده مجلس در جلسه رای اعتماد به وزیر پیشنهادی وزارت ارشاد، خاتمی را در فتنه بنی صدر ساکت خوانده و گفت: درآن جریان بنی صدر شما می دیدید که ایشان ساکت بودند.

رخدادهای 18 آبان 1361

چکیده

  • میرحسین موسوی در معرفی وزیر جدید ارشاد به توطئه دشمنان برای نفوذ در مطبوعات اشاره کرد و مسئولیت این وزارتخانه را در جهت مقابله با این نفوذ به تحلیل نشست .

 

  • نمایندگان مخالف محمد خاتمی در سخنان خود بر مدیریت وی در روزنامه کیهان پرداخته و به تریبونی که این روزنامه در مدت مسئولیت نامبرده به ضد انقلاب داده است اشاره کردند.

 

  • رئیس جمهور : امروز فرماندهان احتیاج به نیروهای عظیم تا این حد را ندارند بنا بر این کارمندان ادارات و ارگان های دولتی در هر نقطه که مشغول هستند به کار خود ادامه دهند و بدانند که فعلا لازم نیست به جبهه ها بروند .

 

  • حافظ اسد رئیس جمهور سوریه در گفت و گویی با یک مجله لبنانی بار دیگر رژیم عراق را مسئول برپایی جنگ دانست و تاکید کرد جمهوری اسلامی ایران هیچ گونه چشمداشتی به خاک عراق ندارد.

 

  • آیت الله حکیم عضو جامعه روحانیت مبارز عراق با ارسال تلگرافی به حضور امام امت ضمن تبریک پیروزی های اخیر آمادگی معاودین عراقی برای عزیمت به جبهه ها را اعلام کرد .

 

  • مقامات رسمی بانک های انگلیس در پی پیروزی های پی در پی رزمندگان اسلام در جبهه ها اعتراف کردند که رژیم صدام از نظر اقتصادی در معرض ورشکستگی کامل قرار گرفته است .

مجلس به وزرای پیشنهادی نخست وزیر رای اعتماد داد

در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی نمایندگان ملت به وزرای جدید کابینه رای اعتماد دادند. در این جلسه که به ریاست آیت الله هاشمی رفسنجانی تشکیل شد میرحسین موسوی نخست وزیر در معرفی آقایان اژه ای ، رفیق دوست و خاتمی برای تصدی وزارتخانه های بهزیستی ، سپاه و ارشاد سخنرانی کرد .

موسوی سیاست نفوذ در رسانه ها را افشا کرد !

میرحسین موسوی در معرفی محمد خاتمی برای تصدی وزارت ارشاد به توطئه دشمنان برای نفوذ در مطبوعات اشاره کرد و مسئولیت خاتمی را در جهت مقابله با این نفوذ به تحلیل نشست .

وی گفت : من یادم است که یک موقعی یک لیستی برای ما فرستاده بودند در روزنامه که این لیست اسامی صدها خبرنگار نویسنده یا هنرمند فرنگی بود که به یک نحوی با رسانه‌های گروهی اروپا و آمریکا ارتباط داشتند با آدرسشان، و اسامی‌شان که در رژیم سابق، در وزارت اطلاعات سابق تهیه شده بود و بعد با برنامه‌ریزی که وزارت اطلاعات آن موقع کرده بود برای این‌ها هدیه فرستاده شده بود. مشروب، جواهرآلات، به تناسب اهمیت نقششان، و باز هم این وزارتخانه در قدیم البته الان ابعاد بسیار عظیمی همان طوری که اشاره خواهم کرد در نظام ما پیدا کرده ولی می‌خواهم بگویم که ما با چه ترفندهائی در سطح جهان و در کشورهای مختلف روبرو هستیم که در زمینه‌هائی فعالیت می‌کنند.

موسوی افزود : فرضاً ما پرونده‌هائی داریم که نشان می‌دهد وزارت اطلاعات سابق با وزارت امور خارجه به نتیجه می‌رسند که ستون هائی از الاهرام را بخرند. می‌بینم که با سر دبیرهایش صحبت می‌شود. مسافرت هائی به مصر صورت می گیرد. پولی به آن تخصیص داده می‌شود و در ستون‌هائی خریده می شود و یک مرجعی دائم دنبال این هست که فرضا در مصر و در رژیم سادات چه مقالاتی، با چه محتوائی نسبت به رژیم شاه مطلب نوشته بشود این مسأله در رابطه با سطح جهان گسترش دارد. این یک روش و یک چیز سراسری در تمام کشورها است.یک رقابت واقعا عظیمی بین کشورهای مختلف برای تسلط بر رسانه‌های گروهی در کشورهای گوناگون وجود دارد.

در ادامه موافقین و مخالفین وزرای پیشنهادی سخنرانی کردند .

سه ویژگی عمده ای که خاتمی برای وزارت ارشاد فاقد آن ها است

ابتدا عباس عباسی نماینده مجلس در سخنان خود به سه ویژگی لازم برای وزیر ارشاد اشاره کرد و گفت «وزیر ارشاد باید برای مقابله علمی با جریان های منحرف اطلاعات دینی و اسلامی جامعی داشته باشد ، در مسئولیت های سابق موفقیت کسب کرده باشد و همچنین قدرت تصمیم گیری قاطعانه ای داشته باشد » من هیچ یک از این سه شرط را در ایشان نتوانستم ببینم .

در ادامه آیت الله خلخالی ضمن حمایت از وزرای پیشنهادی نخست وزیر گفت : خاتمی کسی است که امیدواریم وزارتخانه را در خط امام ، اسلام اصیل و با تشریک مساعی اولیای امور و افراد ذیصلاح اداره کند .

وزیر ارشاد نباید با وضع موجود سازش کند ولی ...

در ادامه زرهانی نماینده مجلس در مخالفت با خاتمی گفت : وزارت ارشاد اسلامی همان طور که جناب آقای مهندس موسوی اشاره فرمودند در رابطه با سه محور کار می‌کند یکی مقابله با امپریالیزم خبری و سیل تبلیغات مسموم ابرقدرت‌ها و سایر دشمنان اسلام در منطقه، دوم حمایت از هنرمندان و گسترش هنر و فرهنگ اصیل اسلامی، سوم همگامی با روحانیت متعهد اسلام به منظور سر وسامان دادن به امور تبلیغات و استمرار و تعمیق انقلاب فرهنگی در کشور.

وی در ادامه با اشاره به مفاسد فرهنگی در رژیم طاغوت گفت : متأسفانه همه وزرایی که در این رابطه تا کنون کار کرده‌اند عرضه و لیاقت و توان کافی را برای دگرگونی این وضع نداشته‌اند و عمل کرد آنها مایه روسیاهی و سرافکندگی ما مسئولان بوده است و ما چه در دولت موقت و چه در دولت موخر ندیدیم کسی را که برود آنجا و وزیر ارشاد اسلامی بشود که بتواند جلو این منافذ فساد را بگیرد و در این حفره‌های آلودگی خاک بریزد و یک بنای صحیحی را برای گسترش فرهنگ اسلامی بوجود بیاورد.

این نماینده مجلس خاتمی را سازشکار نسبت به وضع موجود خواند و گفت : من با خیلی از برادرها صحبت کرده‌ام اعتقاد برادرها این است که کسی باید به آنجا برود که یک استخوان باشد و توان داشته باشد و متعصب باشد و کارآمد باشد هیچ گونه روحیه سازشی با وضع موجود درش نباشد.

کسی که کیهان را نمی تواند اداره کند می خواهد وزیر بشود ؟!

در ادامه نواب نماینده مجلس ضمن مخالفت با خاتمی به مدیریت روزنامه کیهان توسط وی پرداخت و گفت : مخالفت من هم بخاطر ضعف مدیریتی بود که در روززنامه کثیر‌الانتشار کیهان وجود داشت وامام خاتمی را به عنوان نماینده خودشان منصوب کرده بودند که خطوط انحرافی و مقالات انحرافی در این روزنامه درج نشود. ولی وقتی که ما ببینیم در تاریخ 28 فروردین 61 مقاله‌ای درج می‌شود که آیا وقت آن نرسیده است که روحانیت هم تصفیه شود؟ بدنبال این مقاله جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و هم آیت الله جنتی اعتراض کردند.

وی در ادامه به بخشی از این مقاله که در آن جامعه روحانیت و قاطبه آن ضد انقلابی خوانده شده است پرداخت و گفت : آقای خاتمی که در کیهان کثیر الانتشار این قدر اشراف به مدیریت این روزنامه نداشته باشد که یک سفر کوتاهی که می‌کند به خانه خدا و به حج مشرف می‌شوند این طور شورای سردبیری مقاله بنویسد ، آن وقت می‌خواهید در وزارت ارشاد ، آن وزارتی که با این معاونت‌های سنگینی که این وزارت ارشاد دارد، با آن افراد عجیب‌الخلقه‌ای که در این وزارتخانه وجود دارد آیا ایشان می توانند وزارتخانه به این معظمی و به این بزرگی را اداره کند؟

این نماینده مجلس در بخش دیگری از سخنان خود گفت : اضافه بر این آقای خاتمی در مجلس آیا نبوغی شما از ایشان ملاحظه کرده‌اید؟ ایشان نقشی در مجلس داشته‌اند؟ در این مدتی که من خودم در مجلس بودم، برادرها هم شاهد هستند بانبوغی که از ایشان بتوانیم در مجلس به یاد داشته باشیم که به عنوان وزارت ارشاد به ایشان رأی بدهیم ، من شخصاً چنین نبوغی را از ایشان سراغ ندارم .

خاتمی از ساکتین فتنه بنی صدر بوده است

نواب در ادامه خاتمی را در فتنه بنی صدر ساکت خوانده و گفت :  درآن جریان بنی صدر و این ها شما می دیدید که ایشان ساکت بودند و موقعی که ایشان می‌خواستند به عنوان نماینده امام در کیهان منصوب بشوند کسانی ایشان را تأیید کردند که صد در صد در خط بنی صدر بودند و مخالف حزب بودند ، این هم برای همه روشن و آشکار است.

کاشانی تشریح کرد ؛ تریبون کیهان «خاتمی» به ضد انقلاب در سالی که گذشت !

در ادامه احمد کاشانی در مخالفت با خاتمی گفت : من مخالفتم با جناب آقای خاتمی نه اینکه روی شخص ایشان باشد روی عملکرد ایشان روی توانائی ایشان روی کارآمد بودن ایشان هست و یک نمونه خیلی بارزی هم که وجود دارد برای ما روزنامه کیهان هست. ایشان در روزنامه کیهان شاید الان قریب دو سال هست که به عنوان نماینده تام الاختیار امام کار کردند و ما می توانیم با مراجعه به آن ببینیم آیا این خصوصیت که باید یک کسی که در یک دستگاه تبلیغاتی کار می کند بتواند جلو هر گونه سوء استفاده هر گونه نفوذی را در آن دستگاه بگیرد برای ایشان وجو دارد یا وجود ندارد؟

وی ادامه داد : من در دو قسمت آن چه را که در این روزنامه سوءاستفاده شده برای شما شرح می دهم یک قسمت سوء استفاده هائی است که در زمینه مسائل سیاسی شده و تحریفاتی است که در زمینه مسائل سیاسی شده است . چون مطالب زیاد هست من تیتروار می گویم و عبور می‌کنم. شما در این روزنامه بعد از اینکه ایشان به مسئولیت رسیدند می‌بینید بحث هائی و گفتگوهائی با شخصیت های مملکت ترتیب داده می‌شود راجع به مسائلی از قبیل آزادی، از قبیل رابطه دین و سیاست، از قبیل تخصص و مکتب که خوب می‌دانید مباحث روز و مباحث خیلی مهمی هم بوده متأسفانه ما چهره هائی را که می‌بینیم در اینجا سراغشان رفته اند و این مصاحبه‌ها با آنها ترتیب داده شده به نظر من در آن زمان برای مردم ما و حداقل برای نمایندگان مجلس وضعشان شناخته بوده دیگر شاید لزومی نبود که بخواهد این مسائل باز هم با این ها در میان گذاشته بشود و از اینها نظرخواهی بشود.

کاشانی در ادامه با اشاره به این که « یک مروری بر اساس آنچه که در ذهنم بوده کردم گفت » : کیهان یک مطلبی دارد راجع به رابطه دین باسیاست ، دین با سیاست چه رابطه ای دارد؟ از قبیل آقای دکتر پیمان باید در این زمینه مطلب بگویند و سخنرانی کنند پاره‌ای دیگر از آقایان نمایندگان مجلس که از اعضای نهضت آزادی هستند و من اسمشان را نمی‌برم فقط می‌گویم در چهارشنبه 5 آذر ماه سال ۵۹ مراجعه کنید. ببینید چه تیپی انتخاب شده‌اند برای این مصاحبه‌ها؟ مطلب دیگری دارد به عنوان آزادی از دیدگاه شخصیت‌ها در تاریخ دوشنبه 3 آذر ماه باز شما می‌توانید مراجعه کنید ببینید در این تاریخ که یک برخورد شدید روی این مسأله هم وجودداشته است کسانی که طرف مصاحبه هستند راجع به آزادی از دیدگاه این شخصیت‌ها و مطالبی که در آن زمان عنوان کردند آقای دکتر پیمان ، آقای بنی صدر و چند نفر ازنمایندگان فعلی مجلس شورا.

وی ادامه داد : البته در بین این مجموعه همیشه یک شخصیت دو تا شخصیت هم برای موجه بودن قضیه قرار می دادند ولی بقیه را من خواهش می کنم مراجعه کنید ببینید که چه جوری هست؟ باز آقای دکتر پیمان در این جا حضور دارند و پاره‌ای عناصر دیگر. تاریخش باز سه شنبه 4 آذر ماه سال ۵۹ است. نظرخواهی کیهان درباره مسائل روز لیبرال کیست و ارتجاع چیست؟ یکی از چهره‌های درخشانشان را که می شود اسمشان را آورد ، جناب آقای علی اصغر حاج سید جوادی هستند که فکر کنم معرف حضور اکثر شما باشند. جای تأسف است که این شخص نه که او این کار راکرد، جای تأسف که باید باز هم در یک روزنامه ای که با پول این مردم مستضعف اداره می شود این افراد قلمزن آن باشند.

احمد کاشانی گفت : [علی اصغر حاج سید جوادی ] آن روزی که انقلاب در این مملکت داشت پا می‌گرفت فریاد استبداد نعلین را بلند کردند و آن روزی که مجلس خبرگان در این مملکت داشت کار می‌کرد به آن روزنامه جنبش آقای حاج سید جوادی مراجعه کنید و ببینید مطالبی که می گفتند چه بود؟

وی افزود : در تاریخ چهارشنبه۲۶ آذر پایگاه های امپریالیزم در ایران را معرفی می‌کنند. چند نفر از آقایان لیبرال‌ها و بعضی افراد دیگر که من گفتم نمی‌خواهم اسم ببرم، شما خودتان مراجعه کنید چهارشنبه ۲۶ آذر  ۵۹، و بالاخره در دوشنبه اول دی ماه ۵۹ یک مصاحبه مفصلی با آقای دکتر پیمان دارد تحت عنوان«تاکتیک کنونی امپریالیزم آمریکا تشدید اختلاف درونی است» و بعد در بحث مفصلی که می‌شود جالب است که خودشان و جناح خودشان را یکی از جناح های خط امام می‌دانند و می‌گویند ما باید متحد باشیم و جلوی این اختلافاتی را که می‌خواهد به وجود بیاید بگیریم.

انتشار اطلاعیه گروهک های در کیهان خاتمی !

کاشانی در ادامه به حمایت کیهان تحت مدیریت خاتمی از گروهک های ضد انقلاب در سال 60 گفت : متأسفانه در این روزنامه تا اواسط سال ۶۰ اطلاعیه‌ها و پاره‌ای از نظرات گروهک‌هائی مثل جنبش مسلمانان مبارز یا گروهک نهضت مجاهدین خلق که فکر می‌کنم خیلی از آقایان بشناسند یا حداقل با آنچه که اخیراً روزنامه جمکهوری اسلامی در چند شماره یک تحلیلی از اینها نوشت روی آنها شناسائی پیدا کرده باشند، ولی چهرۀ آنها با مواضعی که داشتند به اعتراف همین عده‌ای از اینها که از شاخۀ تبریز بودند و از اینها بازگشتند یک چهرۀ کاملاً روشنی است. مواضع اینها از خیلی اوقات طولانی‌تر مشخص بوده است و ما می بینیم اطلاعیه‌های اینها را چاپ می‌کنند.آنچه که باعث ناراحتی است، یک مشت جوان بی‌اطلاع، یک مشت جوان بدبخت که واقعاً ما می‌توانیم بگوئیم چشمشان را امروز به سیاست باز کرده اند، اینها فریب اینها را می‌خودند، مدت ها در دام و اسارت اینها باقی می‌مانند، چرا؟

با پایان یافتن سخنان موافقین و مخالفین وزرای معرفی شده از سوی میرحسین موسوی نخست وزیر توانستند رای اعتماد نمایندگان را کسب و کار خود را آغاز کنند . (1)

با کسب تکلیف از امام ؛ آیت الله خامنه ای : فتوای اخیر امام حکم کلی است و اکنون نیاز به بسیج عمومی نیست

آیت الله سید علی خامنه ای رئیس جمهور پیش از ظهر دیروز با امام خمینی رهبر انقلاب و فرمانده کل قوا دیدار و گفت و گو کردند .

پس از این دیدار ایشان اظهار داشتند : پس از انتشار فتوای امام امت مبنی بر حضور اقشار مختلف مردم در جبهه ها تا حد کفایت از سوی عموم مردم و از جمله ارگان های دولتی و نهادهای انقلابی شور و شعف و اشتیاق عجیبی جهت عزیمت به جبهه ها مشاهده شد به طوری که ما تصور این وسعت مراجعه و شور و شوق و استقبال بسیار را نداشتیم .

ایشان با اشاره به نامه اخیر نخست وزیر و اعلام آمادگی وی برای اعزام کارمندان ارگان های دولتی به جبهه ها گفتند : به همین انگیزه امروز خدمت امام رسیدم تا در مورد علاقه مردم و کارمندان دولت جهت عزیمت به جبهه ها و این که آیا اجازه داده می شود که این افراد به جبهه ها بروند و آیا امروز این تکلیف بر کارمندان دولتی و مردم واجب است یا خیر کسب تکلیف کنیم که امام فرمودند مقصود این نیست که در حال حاضر همه به طرف جبهه ها بروند بلکه مقصود این است که در هنگامی که ضرورت ایجاب می کند و جبهه ها نیاز به افراد رزمنده بیش از آن چه که هستند داشته باشند و فرماندهان نظامی نیز اعلام کنند آن زمان واجب است که به حد کفایت از افراد در هر شغل و کاری که هستند به جبهه ها بروند .

رئیس جمهور تاکید کردند : امروز فرماندهان چنین درخواستی را نکرده اند و احتیاج به نیروهای عظیم تا این حد را ندارند بنا بر این کارمندان ادارات و ارگان های دولتی در هر نقطه که مشغول هستند به کار خود ادامه دهند و بدانند که فعلا لازم نیست به جبهه ها بروند .

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود گفتند : حکم امام یک حکم فوق العاده ای نبود بلکه حکم کلی است که نسبت به هر زمانی که چنین نیازی باشد این حکم صادق است ولی اکنون کارمندان دولتی و مسئولین ادارات و مسئولین نهادهای انقلابی هر کسی که کاری دارد بماند و کارش را انجام دهد .

آیت الله خامنه ای همچنین اظهار داشتند : مامورین دولت نمی توانند بدون کسب اجازه از مسئولین خود به جبهه ها عزیمت کننند ، کسی که در یک سازمان و یا اداره ای مشغول خدمت است و تعهدی دارد نمی تواند بدون اجازه مسئول مربوطه به جبهه برود . (2)

حافظ اسد : ما رژیم حاکم بر عراق را مسئول این جنگ می دانیم

حافظ اسد رئیس جمهور سوریه در گفت و گویی با یک مجله لبنانی بار دیگر رژیم عراق را مسئول برپایی جنگ دانست و تاکید کرد جمهوری اسلامی ایران هیچ گونه چشمداشتی به خاک عراق ندارد . (3)

اعلام آمادگی معاودین عراقی برای عزیمت به جبهه های جنگ

آیت الله حکیم عضو جامعه روحانیت مبارز عراق با ارسال تلگرافی به حضور امام امت ضمن تبریک پیروزی های اخیر آمادگی معاودین عراقی برای عزیمت به جبهه ها را اعلام کرد .

در بخشی از این تلگراف آمده است : برادران عراقی اعم از معاودین ، رانده شدگان و اسرای عراقی در اجرای اوامر امام امت آمادگی خود را برای رفتن به جبهه های جنگ و شرکت در نبرد حق علیه قوای کفر اعلام می دارند.

همچنین پیرو در خواست آیت الله منتظری مبنی بر تشکیل ستاد ویژه اعزام روحانی به جبهه ها تلگرامی از سوی شورای مدیریت حوزه علمیه قم صادر شد .

در بخشی از این تلگرام آمده است : [روحانیت سراسر کشور ] افتخار دارند مانند سایر رزمندگان جمهوری اسلامی در راه دفاع از اسلام و مسلمین شرکت فعالانه داشته باشند . بدین منطور و با توجه به پیشنهاد آیت الله منتظری شورای مدیریت حوزه علمیه قم ستادی جهت ثبت نام طلاب تشکیل داده تا با هماهنگی مسئولین مربوطه ترتیب اعزام افراد شایسته جهت تبلیغات و رزم داده شود . (4)

تقاضای وام صدام از بانک های غربی برای ادامه جنگ با ایران

مقامات رسمی بانک های انگلیس در پی پیروزی های پی در پی رزمندگان اسلام در جبهه ها اعتراف کردند که رژیم صدام از نظر اقتصادی در معرض ورشکستگی کامل قرار گرفته است .

به نوشته گاردین چاپ لندن با وجود 30 میلیارد دلار پولی که پادشاهان و خانواده های حاکم بر کشورهای عربی برای تامین هزینه جنگ صدام علیه جمهوری اسلامی ایران به این کشور داده اند هم اکنون صدام از نظر مالی به شدت در مضیقه قرار گرفته و از بانک های غربی تقاضای 500 میلیون دلار وام اضطراری کرده است .

این روزنامه ها ضمن اشاره به این که سرمایه داران انگلیسی به عراق به چشم یک بازار مهم و بزرگ برای کالاهای انگلیسی نگاه می کنند افزوده است : در حال حاضر دولت صدام با یک کسری بودجه به میزان 8500 میلیون دلار مواجه است . (5)

پی نوشت:

1- مشروح مذاکرات مجلس ، 18 آبان 1361 ، سخنان نمایندگان مخالف محمد خاتمی در سال 61 برای تصدی وزارت ارشاد سال ها بعد زمانی که وی تصدی سمتی خطیر تر یعنی ریاست جمهوری را بر عهده گرفت بر همگان آشکار شد . فردی که به گفته میرحسین موسوی نخست وزیر وقت قرار بود در مقابل نفوذ دشمنان در عرصه فرهنگی بایستد خود به علمدار این نفوذ فرهنگی تبدیل شد و مدیریت فرهنگ در دولت وی را فردی عهده دار شد که جز خسران و تباهی به بار نیاورد و امروز در خارج از کشور بر سر سفره دشمنان این مرز و بوم نشسته است . خاتمی نه امروز که در آن برهه نیز پرونده ای قابل قبول و حمایت نداشته است هر چند نمایندگان با توجه به وضعیت جنگی کشور و حساسیت اوضاع زیاد وارد جزئیات نشدند ولی مشخص بود کسی که در جریده تحت مدیریت خود نمی توانسته اصول انقلاب و فرهنگ اسلامی را حاکم کند و در نتیجه سطر و ستون های این روزنامه در آن سال های حساس به افراد معلوم الحالی چون پیمان ها و حاج سید جوادی ها تعلق می گرفت چگونه می توانست مانع نفوذ دشمنان در فرهنگ کشور شود .در این زمینه گفتنی های فراوانی است که در روزها و ماه های آینده به تناسب اخبار و مطالبی که از خاتمی در جراید سال های دهه 60 به آن ها برخورد خواهیم کرد به این مطالب می پردازیم.

2-جمهوری اسلامی ، 18 آبان 1361 ، صفحه 16

3-کیهان ، 18 آبان 1361 ، صفحه 20

4- اطلاعات ، 18 آبان 1361 ، صفحه 4

5-اطلاعات ، 18 آبان 1361 ، صفحه 16

پژوهشگر: سید روح الله امین آبادی


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها