يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۴۹۵۰۲
زمان انتشار: ۱۲:۲۰     ۱۸ آبان ۱۳۹۴
متهم نفتی تصریح کرد: خارجی‌ها با اطلاعاتی که از ایران به دست آوردند کارمزد صدور ضمانت‌نامه که یک یا نهایتاً 2 درصد است را 6 درصد حساب کردند که 6 درصد 2 میلیارد یورو 120 هزار یورو می‌شود و من چنین پولی نداشتم.

به گزارش پایگاه 598، بابک زنجانی درخصوص آخرین وضعیت صدور ضمانتنامه بانکی گفت: من اعلام کرده بودم که حاضرم 1968 میلیون یورو ضمانت‌نامه بانکی بدون قید و شرط به ذی‌نفعی شرکت HK صادر کنم.

وی با بیان اینکه صدور ضمانتنامه کار راحتی نیست، گفت: من هیچ مدرکی ندارم و از طرف دیگر هم می‌خواهم یک ضمانت‌نامه برای شرکتی تحریم شده صادر کنم.

این متهم نفتی ادامه داد: با این وجود دوستان من قول دادند که این کار انجام می‌شود و اعلام کردند که 2 امضا از 4 امضای ضمانتنامه گرفته شده و فقط 2 امضا مانده که تا روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته گذشته قرار بود این امضاها نیز گرفته شود.

بابک زنجانی با اشاره به مصوبه اتحادیه اروپا درخصوص تحریم خود و شرکت‌هایش از جمله بانک SIID، اویل بانک (بانک نفت)، شرکت SCT و شرکت سورینت دوبی اظهارداشت: یک بندی در این تحریم‌ها وجود دارد که براساس آن تمام مجموعه‌های من بلوکه شده و اتحادیه اروپا نامه‌ای به بانک SIID ارسال و اعلام کرده اگر بخواهم از وجوه خود استفاده کنم باید طبق قانون از اتحادیه اروپا مجوز بگیرم.

متهم فساد نفتی ادامه داد: بر این اساس 2 امضا از امضای ضمانت‌نامه گرفته شد اما 2 نفر دیگر ایراد گرفتند که این پول، پول تحریمی است و ما داریم ضمانت‌نامه‌ای صادر می‌کنیم که شرکت ذی‌نفع هرموقع اقدام کند می‌تواند وجه ضمانت‌نامه را دریافت کند.

وی افزود: براین اساس هم بانکی که قصد داشت ضمانت‌نامه را صادر کند از اتحادیه اروپا استعلام گرفت و گفتند بعد از برداشته شدن تحریم‌ها وجه ضمانت‌نامه قابل وصول باشد.

متهم نفتی تصریح کرد: متاسفانه اینها با اطلاعاتی که از ایران به دست آوردند کارمزد ضمانت‌نامه که یک یا نهایتاً 2 درصد است را 6 درصد حساب کردند که 6 درصد 2 میلیارد یورو 120 هزار یورو می‌شود و من چنین پولی نداشتم.

زنجانی خاطرنشان کرد: قرار شد ضمانت‌نامه به نام مجموعه بزرگ دیگری صادر شود که کار آن در حال انجام است و در آینده تقدیم می‌کنم.

ادامه دارد...


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها