کد خبر: ۳۴۹۵۰۴
زمان انتشار: ۱۸:۲۴     ۱۸ آبان ۱۳۹۴
بزودی منتشر می شود:
حسن عباسی رییس اندیشکده یقین، استاد دانشگاه و استراتژیست مطرح کشور در گفت‌وگویی تفصیلی با خبرنگار پایگاه 598 به تبیین میزان تطابق مختصات دینی و اصول حاکم بر سیاست خارجی انقلاب اسلامی با عملکرد سیاست خارجه دولت های بعد از انقلاب و بخصوص دولت یازدهم پرداخته اند.
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، دکتر حسن عباسی رییس اندیشکده یقین، استاد دانشگاه و استراتژیست مطرح کشور در گفت‌وگویی تفصیلی با خبرنگار پایگاه 598 به تبیین میزان تطابق مختصات دینی و اصول حاکم بر سیاست خارجی انقلاب اسلامی با عملکرد سیاست خارجه دولت های بعد از انقلاب و بخصوص دولت یازدهم پرداخته اند.

ایشان ضمن بررسی علل ایدئولوژی زدایی دولت دکتر روحانی از سیاست خارجه و همچنین اقتصاد و فرهنگ به خطر روحانیت منهای اسلام اشاره نمودند و مباحث قابل تامل و مهمی را در خصوص سیاست خارجی نظام و انقلاب اسلامی بیان داشتند.

مشروح این گفت‌وگوی چالشی و پر تیتر با استاد حسن عباسی به زودی در پایگاه 598 منتشر می گردد که در ادامه سرتیتر برخی از سخنان ایشان می آید.

* یکی از آفت های سیاست خارجی جمهوری اسلامی خوش بینی مفرط به سازمان ملل و نهادهای وابسته به آن است/ هیچ گاه دولت های جمهوری اسلامی تلاشی برای به چالش کشیدن این نهادها نکرده اند.

* ترکیه، چین و عربستان الگوی دولت یازدهم در بسیاری از عرصه ها هستند/ دولت تدبیر و امید با سه الگویی که دارد نمی تواند مدعی پیروی از ایدئولوژی اسلامی و دنباله روی از خط امام باشد.

* مکتب و ایدئولوژی دولت نئولیبرالی است و تعجبی ندارد که به دنبال ایدئولوژی زدایی از سیاست، فرهنگ و اقتصاد باشد.



* امروز خطر مهمی که انقلاب اسلامی را تهدید می کند ظهور پدیده روحانیت منهای اسلام پس از گذشت 30 سال از انقلاب اسلامی است.

* اگر خطر اسلام منهای روحانیت که امام خمینی(ره) در اوایل دوران انقلاب اسلامی مطرح نمودند را یک در نظر بگیریم، خطر روحانیت منهای اسلام در دوره حاضر را می توان 99 در نظر گرفت.

* امنیت ملی کشور را سیاست خارجی لبخند تامین نکرده است بلکه خون جوانان ما در سوریه و عراق در مبارزه با تکفیری ها و تروریست ها باعث تامین امنیت ملی ایران شده است.

* ایدئولوژی زدایی از سیاست، فرهنگ و اقتصاد از گذشته و در مجمع تشخیص مصلحت نظام آغاز شده بود.






نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها