أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۴۹۵۴۰
زمان انتشار: ۱۴:۰۶     ۱۸ آبان ۱۳۹۴
بابک زنجانی گفت: چطور شما به شرکت آمریکایی می‌گویید هرگاه تحریم‌ها برداشته شد، ۵ میلیارد را بازگردان اما مرا اینگونه تحت فشار قرار می‌دهید؟ مگر خون آنها از من رنگین‌تر است که به من انگ دزدی و حرام‌خواری می‌زنید؟

به گزارش پایگاه 598، بابک زنجانی در ادامه دفاعیات امروز خود با اشاره به موضوع فروش 5.8 میلیارد یورو نفت گفت: قصد تخریب ندارم اما وقتی مقایسه می‌کنم می‌بینم شما از سال‌های قبل تا سال 93، 5 میلیارد یورو به یک فرد عادی نفت فروختید و زرنگی کردید و برگه‌ای گرفتید که در آنجا 5 میلیارد یورو پول دارید.

وی افزود: رفته‌اید به ستاد تدابیر ویژه و این موضوع را مصوب کردید و معادلش را به تومان از بانک مرکزی دریافت کردید، در حالی که آن شخص 2 میلیارد یورو را وصول کرده است. آقایان آن شرکت از دوستان من هستند و اگر لازم باشد می‌گویم در دادگاه حاضر شوند. چطور شما به شرکت آمریکایی می‌گویید هرگاه تحریم‌ها برداشته شد، 5 میلیارد را بازگردان اما من را اینگونه تحت فشار قرار می‌دهید؟ مگر خون آنها از من رنگین‌تر است که به من انگ دزدی و حرام‌خواری می‌زنید؟

وی اضافه کرد: حرف من این است، اگر می‌توانید پول‌هایتان را وصول کنید چرا مبلغ 5.8 میلیارد را وصول نمی‌کنید؟

زمتهم نفتی تصریح کرد: یکی از شرایط بانک‌های اسلامی در مالزی این است که باید یک فرد معمم در بانک حضور یابد و تمام پول‌های ورودی و خروجی را چک و حلال بودن آن را تایید کند، اینکه می‌گویند منابع واریز شده از سوی من صوری است، درست نیست زیرا این مبالغ را شریعت اسلامی تأیید کرده است. 

متهم پرونده ادامه داد: وکیلم در جراید اعلام کرد که یک میلیارد و 427 میلیون و 500 هزار یورو به وزارت نفت در فاز نخست پرداخت شده، وزارت نفت دو حساب با من داشته، حساب اول یک و نیم میلیارد پولی بود که از بانک مرکزی در حساب‌های HK واریز شد و دومی نیز حساب‌های نفتی بود. 660 میلیون یورو را به آقایان پرداخت کردم و بعدها نیز بازپرس پرونده پرداخت 40 میلیون یور را تایید کرد و در مجموع 700 میلیون یورو شد.

زنجانی افزود: آقای تورک معاون دادستان تهران دو یا سه ماه پیش نزد من آمد و صورت‌جلسه سه نفره در خصوص اموال و املاک امضا شد و طبق استعلام دادگاه از وی، تاکنون دو هزار و 600 میلیارد تومان از اموالم را ارزیابی و به نفت واگذار کرده‌اند.

وی تأکید کرد: بنابراین تاکنون یک میلیارد و 400 میلیون یورو را پرداخت کردم و فقط حساب‌های نفتی به مبلغ یک میلیارد و 100 میلیون یورو باقی مانده که بابت آن ضمانت‌نامه می‌دهیم.

در این لحظه و با توجه به درخواست متهم، قاضی به مدت 15 دقیقه تنفس اعلام کرد.

پس از پایان زمان تنفس، رسول کوهپایه زاده وکیل بابک زنجانی خطاب به قاضی گفت: آقایانی که به عنوان کارشناس در دادگاه حضور دارند بخشی از دولت و از مجموعه بانک مرکزی هستند که شاکی موکل من است.

قاضی صلواتی در پاسخ گفت: کارشناسان حاضر از مجرب ترین کارشناسان بانک مرکزی هستند و به دعوت دادگاه اینجا حاضر شده اند.

نماینده دادستان خطاب به متهم گفت: صدور کارت‌های اعتباری که شما وارد کرده بودید نیاز به مجوز داشته است یا نه؟

بابک زنجانی گفت: کارت‌ها وسیله اعتباری من بوده‌اند و با مجوز وارد شدند.

در این لحظه قاضی صلواتی گفت: بر اساس مقررات،کارت‌های اعتباری که شما وارد کرده‌اید غیر قانونی بوده  است.

نماینده دادستان خطاب به زنجانی گفت: منشأ پول‌های خود را معرفی و اثبات کنید.

بابک زنجانی اظهار داشت: بیایید امارات از من شکایت کنید آنجا از من می‌خواهند منشأ را معرفی کنم.

معاون دادستان خطاب به قاضی گفت: آقای قاضی ایشان در جریان بازپرسی همیشه از پاسخ به این سؤال طفره می رفتند.

قاضی صلواتی خطاب به متهم گفت: آقای زنجانی در جلسه بعد دادگاه هر مدرکی از شیخ (شخصی که ادعا می شود 3 اعتبار 5 میلیارد یورویی به زنجانی داده است) و وام 15 میلیاردی دارید ارائه دهید.

وی افزود:‌ وزارت اطلاعات هر گونه ارتباط ایمیلی و یا دسترسی مشترک با شخص متهم را تکذیب کرده است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها