أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۴۹۵۸۳
زمان انتشار: ۱۵:۰۲     ۱۸ آبان ۱۳۹۴
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه رسانه‌های منتقد هر روز تهدید، تعطیل یا دادگاهی می‌شوند، گفت: اطلاعات نادرست به آقای رئیس‌جمهور داده می‌شود.
به گزارش پایگاه 598، ابراهیم آقامحمدی نماینده مردم خرم‌آباد و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به اظهارات روز گذشته رئیس‌جمهور در افتتاحیه نمایشگاه مطبوعات، اظهار داشت: رئیس‌جمهور گفت که توقیف آخرین راهکار است، حال سؤال اینجاست پس چرا برخی رسانه‌ها به خاطر انتقاد از آل‌سعود، پرونده کرسنت و اردوغان سریعاً توسط ارگان‌های دولتی دادگاهی می‌شوند؟

*اطلاعات نادرست به آقای رئیس‌جمهور داده می‌شود

وی افزود: رئیس‌جمهور قبلاً منتقدین را افراطی و بی‌سواد خطاب کرده بود اما الان می‌گوید که از انتقاد استقبال می‌کند، متأسفانه رسانه‌های منتقد هر روز تهدید، تعطیل و یا دادگاهی می‌شوند، باید پرسید کجا رسانه‌های منتقد حاشیه امن دارند؟ رسانه‌های منتقد وضعشان مشخص است و شناسنامه دارند، قوه قضائیه تنها یک رسانه آن هم به جرم توهین به پیامبر (ص) را متوقف کرد و بقیه برخوردها توسط خود دولت صورت گرفته است، گویا اطلاعات نادرستی به آقای رئیس‌جمهور داده می‌شود، بهتر است آقای رئیس‌جمهور جدا از حلقه مشاورین، خودش قدری وقت بگذارد و با واقعیات دنیای اطلاع‌رسانی آشنا شود.

*وظیفه رئیس‌جمهور قانوناً و شرعاً دفاع از معیارهای انقلاب است

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه تصریح کرد: روزنامه‌های منتقد معمولاً در جهت حفظ منافع نظام مطالب‌شان را منتشر می‌کنند و طبیعتاً وظیفه آقای رئیس‌جمهور هم به عنوان کسی که رأی آورده قانوناً، شرعاً و ذاتاً دفاع از چارچوب‌ها و معیارهای نظام است، روزنامه‌های منتقد جایی که می‌بینند روزنه‌ای وجود دارد که ممکن است به ارزش‌های انقلاب لطمه بزند، ورود می‌کنند، بنابراین بهتر است آقای رئیس‌جمهور وقتی بگذارند و مطالعه‌ای در این زمینه داشته باشند.

*طیف دگراندیش به دنبال ایجاد تقابل بین رسانه‌های منتقد و دولت است

وی بر همین اساس یادآور شد: از سوی دیگر طیف دگراندیش و طیفی که تعلقی به نظام ندارد، می‌خواهد طوری رفتار کند که تقابلی بین رسانه‌های منتقد که انتقادشان به کم‌توجهی برخی مسئولان است با دولت ایجاد کنند و فضایی را به وجود آورند و شکافی ایجاد کنند که از این شکاف در راستای منافع خودشان استفاده نمایند.

*وزارت ارشاد متأسفانه به طیف دگراندیش کمک می‌کند

آقامحمدی همچنین خاطرنشان کرد: متأسفانه وزارت ارشاد دولت روحانی در این رابطه تاکنون عملکرد درستی نداشته و تقریباً عملکرد این وزارتخانه به نحوی کمک به این تفکر دگراندیش و محدود کردن نشریات منتقد بوده است.

*رئیس‌جمهور از مدیران مسئول رسانه‌های منتقد برای شنیدن اعتراضشان دعوت کند

وی اضافه کرد: اگر آقای رئیس‌جمهور به صحبت‌هایی که دیروز در افتتاحیه نمایشگاه مطبوعات مطرح کرد، اعتقادی دارد، باید شخصاً از نشریات و رسانه‌های منتقد برای حضور در نمایشگاه مطبوعات دعوت می‌کرد، اگر به همین که گفتند آخرین راهکار توقیف است معتقدند و باور دارند می‌بایست از مدیران مسئول رسانه‌های منتقد برای شنیدن انتقاداتشان دعوت می‌کردند، این رسانه‌ها به فضای سرکوبی که برای آنان به وجود آوردند، معترضند، آنان به دنبال دفاع از منافع نظام و انقلاب هستند و در مواقع لزوم هشدار می‌دهند.

*سابقه رسانه‌های منتقد و دلسوز انقلاب برای همه مشخص است

نماینده خرم‌آباد در مجلس با بیان اینکه رسانه‌های منتقد دلسوز نظام و انقلابند و سابقه‌شان برای همه مشخص است و به دنبال منافع شخصی، گروهی یا جناحی نیستند، تأکید کرد: وقتی یک روزنامه‌ای درباره‌ آل‌سعود خبیث تیتری می‌زند، وزارت ارشاد دولت روحانی از آل‌سعود حمایت می‌کند و متأسفانه معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد به عنوان نماینده مدیران مسئول رسانه‌ها در هیأت منصفه نظارت بر مطبوعات کشور مدعی شده و در حقیقت سردمدار ایجاد تنگنا در رسانه‌ها می‌شود.

*رسانه‌های منتقد نه تنها هیچ حاشیه امنی ندارند بلکه امروز در سخت‌ترین شرایط هستند

وی همچنین با بیان اینکه رسانه‌های منتقد نه تنها هیچ حاشیه امنی ندارند بلکه امروز در سخت‌ترین شرایط هستند، توضیح داد: برخی از معاندین توانستند به رسانه‌های کشور نفوذ و یا با اهداف مغرضانه رسانه‌ای را راه‌اندازی کنند و امروز خیلی راحت جولان می‌دهند و می‌تازند و از طرف وزارت فخیمه ارشاد هم مورد حمایت قرار می‌گیرند و تعرضی به آنان نمی‌شود، این افراد برای رسانه‌هایشان از یارانه‌های آنچنانی هم برخوردارند.

*شخصیت رئیس‌جمهور جایگاهی است که نباید با صحبت‌های هر فتنه‌گری سریع عصبانی شود

آقامحمدی در پایان خاطرنشان کرد: اظهارات رئیس‌جمهور در عالم واقع مصداق روشنی ندارد و به نظرم شخصیت رئیس‌جمهور هم جایگاهی است که نباید با صحبت‌های هر فتنه‌گری، سریع عصبانی شود و صحبت‌هایی کند که در شأن رئیس‌جمهور نیست.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها