أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۴۹۷۸۰
زمان انتشار: ۰۰:۳۸     ۲۰ آبان ۱۳۹۴
عموهای فیتیله‌ای و تهیه کننده برنامه فیتیله از اینکه برنامه روز جمعه‌شان ناخواسته موجب رنجش خاطر تعدادی از مردم آذربایجان و ترک زبان کشور شده است عذرخواهی کردند.
به گزارش پایگاه 598، محمد مسلمی کارگردان و مجری برنامه «فیتیله»، علی فروتن و حمید گلی از بازیگران این برنامه و همچنین علیرضا آقایی تهیه کننده «فیتیله» مراتب عذرخواهی خود را به مردم آذربایجان اعلام کردند. 
 
تهیه کننده این برنامه با اشاره به سابقه فعالیت گروه «فیتیله» در سراسر کشور و در استان‌های مختلف گفت: حضور «فیتیله‌ای‌ها» در شهرهای مختلف و میان اقوام و طوایف مختلف گواه این ادعاست که همواره اقوام مختلف مورد احترام این برنامه بوده‌اند و هیچگاه در طول 24 سال سابقه این برنامه توهینی به هیچکدام از اقوام نشده است. 
 
علیرضا آقایی با اشاره به اینکه این سه بازیگر از اقوام مختلف (آذری، لری و گیلکی) بوده‌اند افزود: هیچگاه کسانی که خود از اقوام مختلف هستند به خاستگاهی که به آن تعلق دارند توهین نکرده و نمی‌کنند. 
 
وی گفت: این سه بازیگر و مجری برنامه کودک حدود 24 سال است که در برنامه‌های مختلف تلویزیون برنامه اجرا کرده‌اند و نوع فعالیت آن‌ها و ارتباطی که با مردم برقرار کرده‌اند نشان می‌دهد که هیچگاه قصد جسارت به قوم و لهجه‌ای را نداشته و ندارند و در برنامه‌های آموزشی خود با اجرای نمایش، ترکیبی از گویش و لهجه‌های مختلف را ارائه کرده‌اند. 
 
تهیه کننده این برنامه افزود: با این حال اگر لازم باشد من بار‌ها و بار‌ها از مردم آذربایجان عذرخواهی می‌کنم و اگر هم سوء تفاهمی پیش آمده سهوی بوده است و هیچ عمد و غرضی در کار نبوده است. 
 
محمد مسلمی کارگردان این برنامه نیز گفت: خود من آذری زبان هستم و افتخارم این است که متعلق به این خطه‌ام و گویش آذری داشته‌ام، چرا باید به مردمانی از جنس خودم توهین کنم و باعث رنجش آنان شوم اما با این حال خود من نیز از این مسئله پیش آمده رنجیده خاطرم و از مردم آذربایجان عذرخواهی می‌کنم.

اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها