أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۴۹۷۹۵
زمان انتشار: ۰۸:۵۷     ۲۰ آبان ۱۳۹۴
یادداشت/ یدالله جوانی
ورود کشورهای غربی و خصوصاً انگلیسی‌ها از اواسط دوره صفویه به ایران، نفوذ اجنبی را در کشورمان رقم زد و در گذر زمان نفوذی‌ها به یک جریان قوی و تأثیرگذار تبدیل شدند.

به گزارش پایگاه 598، « یدالله جوانی» در روزنامه «جوان» نوشت:

1ـ در شرایطی که تمامی شواهد و قرائن از نقشه دشمن برای نفوذ به محیط داخلی ایران حکایت می‌کند و رهبر حکیم و دوراندیش انقلاب اسلامی، چند ماهی است که به صورت جدی خطر نفوذ دشمن را گوشزد می‌نمایند، یک جریان داخلی به صورت هماهنگ برای  انکار این خطر فعال شده است. هشدار مقام معظم رهبری نسبت به خطر نفوذ امریکا در ایران، هشدار نسبت به یک خطر عینی و براساس اسناد و مدارک معتبر است. این هشدار صرفاً بر مبنای یک تحلیل شکل نگرفته و ریشه در واقعیات دارد. هر کس با دقت در اظهار نظر مقام‌های امریکایی، توصیه‌های راهبردی اندیشکده‌ها و مراکز مطالعاتی امریکا و نقشه راه اوباما برای پسابرجام در قبال ایران دقت کند، به خوبی متوجه این خطر خواهد شد. براساس داده‌‌های عینی و اطلاعات قطعی بود که مقام معظم رهبری چند ماه قبل در دیدار اعضای مجمع جهانی اهل بیت، برای اولین بار خطر نفوذ دشمن را گوشزد نموده و فرمودند: نیت اینها این بود که مذاکرات و توافق هسته‌ای را وسیله‌ای بکنند برای نفود به داخل ایران و ما این راه را بستیم و اجازه نفوذ نخواهیم داد.

2ـ ملت ایران به لحاظ تاریخی زخم‌های بزرگی بر پیکر خود از سوی دشمنان خارجی دارد که عامل اساسی این زخم‌ها نفوذهای ‌دشمن است. این سخن به آن معناست که غرب و استعمارگران، تجربه طولانی در راهبرد و تاکتیک‌های نفود در کشورهای اسلامی و از جمله در کشور ایران دارند. اساساً ورود کشورهای غربی و خصوصاً انگلیسی‌ها از اواسط دوره صفویه به ایران، نفوذ اجنبی را در کشورمان رقم زد و در گذر زمان نفوذی‌ها به یک جریان قوی و تأثیرگذار تبدیل شدند. وجود یک جریان روشنفکری وابسته و مدافع منافع غرب در ایران، یک واقعیت انکارناپذیر است. کار ویژه اصلی نفوذ، این است که ایرانی خواسته یا ناخواسته تأمین کننده منافع بیگانه‌ای باشد که در کشور نفوذ پیدا کرده است. آیا نقش این نفوذی‌ها را در انعقاد قراردادهای استعماری عهد قجری می‌توان انکار کرد؟ آیا نقش این نفوذی‌ها را در به شکست رساندن نهضت مشروطیت می‌توان نادیده انگاشت؟ آیا نقش این نفوذی‌ها را در کودتای رضاخانی در راستای منافع پیر استعمار دولت بریتانیا می‌توان انکار کرد؟ اساساً کارگزاران در دولت پهلوی اول چه کسانی هستند، چگونه انتخاب می‌شدند و تأمین کننده منافع چه کسانی بودند؟ پدیده کشف حجاب در ایران دوره رضاخانی به دست چه کسانی رقم خورد؟ مبارزه با دین و ارزش‌های اسلامی و ملی در دوره رضاخان، از سوی چه کسانی در راستای منافع انگلیس انجام گرفت؟ آیا در این دوره نفوذ شوروی‌ها در ایران با تشکیل حزب توده و دیگر گروه‌های کمونیستی، قابل‌انکاراست؟ کدام جریان‌ها در خلال جنگ اول و دوم، بیگانگان را در اشغال سرزمین ایران کمک کردند؟ غائله‌های تجزیه‌طلبانه در مهاباد و تبریز از سوی چه کسانی پدید آمد؟ آیا جز این است که غائله پیشه‌وری در آذربایجان و قاضی محمد در مهاباد، ثمره نفوذ اجنبی در کشور است؟ در کودتای انگلیسی ـ امریکایی 28 مرداد 32، نقش جریان روشنفکری غربگرا چگونه است؟ طی 25 سال حاکمیت مطلق امریکایی‌ها بر مقدرات ملت ایران چه کسانی در داخل کشور جاده‌صاف‌کن نفوذ بیگانه در کشور بودند؟

بنابراین بحث نفوذ در کشور ایران از سوی دشمن خارجی، یک بحث پردامنه و با سابقه طولانی است.

3ـ با شکل‌گیری و پیروزی انقلاب اسلامی،‌ طاغوت ایران که دست‌پرورده و حافظ منافع غرب بود سقوط کرد و دست اجانب که چپاول کننده و غارتگر منابع و ذخایر ملت ایران بود قطع گردید. اما از همان روزهای اول پس از پیروزی انقلاب اسلامی، بیگانه رانده شده از ایران و خارج شده از در، به تکاپو افتاد تا با کمک ایادی و عوامل نفوذی خود از پنجره وارد کشورمان گردد. اسناد لانه جاسوسی به درستی از این واقعیت پرده بر می‌دارد. این اسناد به خوبی و با صراحت هر چه تمام نشان می‌دهد چگونه امریکایی‌ها امیدوار بودند که با کمک جریان سکولار، لیبرال و روشنفکر وابسته به غرب، خواهند توانست سلطه مجدد خود را بر ایران باز یابند. از کار ویژه‌های اصلی و دستاوردهای مهم تسخیر لانه جاسوسی امریکا در تهران افشای ماهیت و عوامل جریان نفوذ در کشور در آن مقطع زمانی است. برای تبیین نقش نفوذی‌ها در توطئه‌های پس از انقلاب علیه ملت ایران مثنوی هفتاد من کاغذ خواهد شد.

4ـ اما در سال‌های دهه 70 به بعد، ملت ایران شاهد نسل جدیدی از نیروهایی است که به خدمت بیگانه در آمده، بر خلاف حرکت عمومی مردم، در راستای تأمین منافع دشمن تلاش می‌کنند. در دوره موسوم به دوره دوم خرداد و دوره اصلاحات، بر حجم این نیروها افزوده شده و این نیروها با تبدیل شدن به یک جریان و با اتخاذ مواضع و انجام اقدامات در حوزه‌های گوناگون، دشمنان قسم‌خورده ملت ایران را نسبت به تغییرات سیاسی بنیادین در ایران براساس منافع غرب امیدوار می‌سازند. اجلاس برلین، تابلوی تمام نمایی از این جریان است. نفود کشورهای سلطه‌گر اروپایی در این مقطع، استحاله برخی از نیروهای حتی با سابقه انقلابی را هم در پی دارد. حادثه کوی دانشگاه در تیر 78، نشان داد که چگونه غربی‌ها موفق شده‌اند با نفود در برخی از احزاب، گروه‌‌ها و تشکل‌های ایرانی، آنان را در راستای منافع خود به کار گیرند. بست‌نشینی تعدادی از نمایندگان مجلس ششم، تبلیغ و ترویج ارزش‌های غربی از یک سو و به چالش کشیدن ارزش‌های اسلامی و انقلابی از سوی دیگر در روزنامه‌های زنجیره‌ای، سیمای جریان نفود را در آن دوران آشکار می‌سازد. بیگانگان سیلی خورده از دست ملت ایران، به کمک همین عوامل خود فتنه 88 را در ایران رقم زدند.

5ـ اکنون و با گذشت شش سال از زمان فتنه 88، امریکا برای دوره پسابرجام، به دنبال ورود و نفوذ به ایران است. امریکایی‌ها پس از یک دوره طولانی قطع رابطه با ایران، متوجه این اشتباه راهبردی خود شده، به این جمع‌بندی رسیده‌اند که بهترین راه برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی و ملت ایران ورود و نفوذ به داخل ایران است. اینک چه کسانی می‌خواهند این نقشه نفوذ دشمن و اهداف آن را انکار کنند؟

بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد، همان‌هایی در برخی از روزنامه‌ها و شبکه‌های مجازی به انکار نفوذ دشمن روی آورده‌اند که پیش از این فتنه 88 را انکار و از فتنه‌گران حمایت کرده‌اند. کسانی اکنون نقشه نفوذ دشمن را انکار می‌کنند که در سال‌های اخیر در عرصه مطبوعات، در دانشگاه‌ها، در عرصه هنر و دیگر عرصه‌ها مبلغ و مروج ارزش‌های غربی بوده‌اند و هیچ علقه‌ای نسبت به ارزش‌های انقلابی و اسلامی نداشته‌اند، برای استقلال و عزت ملی ایرانیان ارزشی قائل نیستند. اینان همان کسانی هستند که به راحتی از اجنبی و دشمن پول می‌گیرند و در روزنامه‌هایشان به نفع بیگانه می‌نویسند. شاید باور این مطلب برای عده‌ای سخت باشد، لکن نگاه به گذشته قبول این واقعیت تلخ را آسان می‌کند. اینان که امروز به نفی و انکار خطر نفوذ روی آورده‌اند، از جنس همان کسانی هستند که در روزنامه‌های زنجیره‌ای دوره اصلاحات، علیه ارزش‌های این ملت و در راستای منافع بیگانه قلم می‌زدند و اکنون با برداشتن نقاب از چهره در شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی‌زبان، آشکارتر از قبل به خدمت دشمنان این ملت در آمده‌اند.

بنابراین ملت باید هوشیار باشد و بداند که اساساً آنان که نفود را انکار کرده و خطرش را ناچیز می‌پندارند، جاده‌صاف‌کن‌‌های اصلی نفوذ دشمن هستند. ملت باید نسبت به این جاده‌صاف‌کن‌های نفوذ بیگانه در کشور حساسیت خود را به نمایش بگذارد و از آنان برائت بجوید و از مسئولان امر برخورد جدی و قانونی با این جریان و عوامل اصلی آن را مطالبه نماید.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها