يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۴۹۸۴۹
زمان انتشار: ۱۲:۴۰     ۲۰ آبان ۱۳۹۴
"هلا بزوار ابو السجاد":
پایگاه 598 به منظور اطلاع خوانندگان محترم خود از آخرین تحلیل ها و رویدادهای اربعین حسینی، پرونده ویژه ای به این موضوع اختصاص داده است.
پس از سرنگونی صدام، شیعیان و محبین حضرت سیدالشهدا (علیه السلام) این امکان را یافتند تا در سالروز بازگشت خانم حضرت زینب (سلام الله) به کربلا، خود را به میعادگاه عاشقان رسانده و بزرگترین اجتماع حسینی را برگزار کنند.

در سالهای اخیر نیز با پیوستن خیل عزاداران حسینی از کشورهای دیگر، هر سال بر شکوه و عظمت این تجلی گاه ایمان عاشقان افزوده گشته و صحنه های نابی از تبلور ولایت امیرالمومنین دیده میشود.

این رخداد تاریخی، بسیار بزرگ تر از آن است که در قلم تحلیل گران و خط خبرنگاران بگنجد اما هریک از اینان تلاش کرده اند تا در حد توان گوشه ای از این رویداد بزرگ را برای علاقه مندان باز گو کنند.

از این رو پایگاه 598 به منظور اطلاع خوانندگان محترم خود از آخرین تحلیل ها و رویدادهای اربعین حسینی، پرونده ویژه ای به این موضوع اختصاص داده است.

فایل پی دی اف نقشه عراق و جدول فواصل شهرهای عراق (اینجا)

فایل نقشه منطقه 3 و 4 شهر کربلا به تفکیک (اینجا)

شماره های تیرها(عمودها) بین مسیر نجف تا کربلا (اینجا)

آب و هوا و دمای کربلا - هم اکنون ( اینجا)


***********************************

این پرونده همچنان در حال تکمیل شدن است

اربعین، فینال عزاداری است، مگر میشود آدم نیاید؟
ضرورت حضور در پیاده روی اربعین
اربعین فینال عزاداری است، مگر میشود آدم نیاید؟ از ایران 3 میلیون نفر اصلا در حد انتظار نیست. میدانم در مرز سخت است، اما یکسال فرصت هست، فکر کنید، برنامه ریزی کنید، تعجب می‌کنم از هیئت‌هایی که برای اربعین برنامه‌ریزی نمی‌کنند. روایت داریم می روی زیارت، دست یک نفر را هم بگیر.


حضور بانوی تازه مسلمان شده آمریکایی در موکب مسجد جمکران؛
 رسیدن به این جاده سختی های بسیاری برایم داشت
خانم "سمیرا کامر" که با پیشانی بند مشکی یا مهدی (عج) بر سر در راهپیمایی اربعین شرکت کرده بود در مورد حس و حالش از حضور در این راهپیمایی میلیونی دلدادگان امام الحسین(ع)، گفت : رسیدن به این جاده سختی های بسیاری برایم داشت تا اینکه به نجف رسیدیم، اما وقتی حرکت خود را از سمت نجف اشرف به کربلای معلی آغاز کردیم چیزی جز زیبایی ندیدم.


وزارت کشور عراق با انتشار بیانیه‌ای از خارج شدن کنترل اوضاع گذرگاه مهران به دلیل ازدحام زیاد زائران ایرانی انتقاد کرد و گفت که هزاران ایرانی بدون روادید وارد عراق شده‌اند.


امام جمعه اهل‌سنت پارسیان با تأکید بر اینکه مقام معظم رهبری نقش اربعین را در تقویت قدرت اسلام بسیار زیاد می‌دانند، افزود: کربلا نماد تبلور وحدت و بیعت با امام حسین(ع) است که نمود جهانی دارد.


رئیس ستاد اربعین:
ذوالفقاری تصریح کرد: به دلیل ازدحام افراد فاقد ویزا امکان ورود زائرین به شهر مهران اماکن‌پذیر نیست، لذا تردد از مرز مهران به هیچ وجه ممکن نیست




نجف و کربلا در روز اربعین سرد می‌شوند
روز پنجشنبه که مصادف است با روز اربعین در کشور عراق، شهرهای نجف و کربلا شاهد کاهش ۱۰ درجه‌ای دما خواهند بود و بارش باران از اواخر وقت فردا تا روز چهارشنبه در این دو شهر رخ می‌دهد.








گزارش تصويري پايگاه 598 از حال و هواي مسير نجف تا كربلا                                                                


لاریجانی در پایانه مرزی مهران:
لغو روادید بین ایران و عراق را پیگیری می‌کنیم/مسئولان عراقی مایل به لغو روادید
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسئولان عراقی مایل به لغو روادید بین ایران و عراق هستند، گفت: لغو روادید بین ایران و عراق را پیگیری می‌کنیم.



اربعین مانور بزرگ شیعیان در برابر دشمنان
یکی از مراجع تقلید با اشاره به اینکه پیاده‌روی اربعین یک مانور است، گفت: جریان عاشورا نور و چراغ هدایت مردم است. این مرجع تقلید با اشاره به ظرفیت عاشورای حسینی، گفت: ظرفیت عاشورای حسینی سبب شده تا سالانه بیش از 20 میلیون زائر در مراسم روز اربعین حسینی در کربلای معلی حضور داشته باشند.



صدور ویزای اربعین به روز شد
جانشین فرمانده نیروی انتظامی کشور گفت: از امروز صدور ویزای اربعین از سوی کشور عراق به روز شد و زائران از این بابت مشکلی نخواهند داشت.


وضعیت آب و هوا در نجف:

 

وضعیت آب و هوا در کربلا:



برنامه سخنرانی حجت الاسلام پناهیان در اربعین 94
برنامه سخنرانی حجت الاسلام پناهیان در نجف اشرف، مسجد حنانه ، وادی السلام ، ثورة العشرین ، موکب حضرت فاطمه (س) ، موکب امام رضا (ع) ، موکب امام خمینی ، موکب خدام الحسین (ع) ، موکب نجف اشرف در ایام اربعین حسینی سال94 به شرح زیر می باشد:





ره توشه زائران اربعین حسینی
صوت/ مجموعه‌ای زیبا و کامل مداحی ویژه پیاده روی اربعین حسینی +دانلود
به مناسبت فرا رسیدن اربعین شهادت سید و سالار شهیدان و پیاده روی زائران حسینی، قطعات مداحی (فارسی و عربی) با نوای حاج میثم مطیعی که از سال 1391 تا 1394 اجرا شده است، به صورت صوتی آماده دریافت می باشد.


آخرین مهلت ثبت نام در سامانه سماح
متقاضیان زیارت اربعین تا ساعت ۱۶ امروز (سه شنبه) فرصت دارند تا در سامانه سماح ثبت نام کنند.





امکان استفاده زائران اربعین از تلگرام
با اینترنت بی‌سیم رایگان همراه اول که در 9 نقطه در نجف، کربلا و مسیر نجف به کربلا برای زائران اربعین حسینی فراهم شده، نرم افزارهای پیام‌رسان ساینا، بیسفون، تلگرام، اینستاگرام و وب سایت همراه اول قابل استفاده خواهد بود.



با افزایش تقاضای دینار عراق از سوی زائران اربعین، نرخ این ارز در بازار داخلی افزایش یافته و دبیرکل کانون صرافان به متقاضیان توصیه کرد به جای دنیار عراق، دلار خریداری کنند.




6 آذرماه سماح بسته می‌شود
معاون هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: آخرین فرصت خروج از مرز ایران به کشور عراق 5 آذر ماه است و از روز پنج‌شنبه 6 آذرماه مرزها بسته می‌شود.


راه‌اندازی شبکه وای‌فای رایگان در کربلا
مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار در آستانه فرا رسیدن ایام اربعین حسینی توضیحاتی درباره تمهیدات در نظر گرفته شده در این زمینه پرداخت و گفت: امسال برای اولین بار شرکت همراه اول شبکه وای فای خود را در عراق ایجاد کرده است.




مراسم اربعین زیر پوشش پدافندی کامل
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) گفت: شبکه یک‌پارچه قرارگاه پدافند هوایی پوشش پدافندی کاملی در مراسم اربعین برای زائران در مسیر رفت و برگشت برقرار می‌کند.





حجت‌الاسلام الویری مطرح کرد؛
 از کارهای‌ تفرقه‌ آمیز در پیاده‌روی‌ اربعین‌ بپرهیزید
عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) گفت: هر نوع حرکت و اقدام تنگ‌نظرانه، تفرقه‌اندازانه، سیاست‌زده و فرقه‌ای در مسیر پیاده‌روی اربعین ما را از آرمان‌های امام حسین(ع) دور می‌کند، مراقب باشیم دشمنان این روزها چشمشان به ماست.


زائران‌ اربعین مرز مهران نگران پارکینگ نباشند
فرماندار مهران گفت: ۱۰۰ هکتار پارکینگ در مرز مهران برای پارک خودروهای زائران آماده شده و پلیس با همه توان بر آن نظارت می‌کند.


چرا پیاده به زیارت اربعین می‌رویم؟
این پیاده‌روی یا به جهت فقیر بودن زائر است که نشان می‌دهد این زیارت، برخاسته از شوق و محبت است، یا به جهت آن است که زائر، خود را در برابر سلطان اقلیم جوانمردی و خورشید سپهر عصمت و شهادت، کوچک می‌شمارد.



مربی بین‌المللی و داور ایرانی فدراسیون جهانی IFBB با تشریح بخور و نخورهای پیمودن جاده 80 کیلومتری نجف به کربلا به ارائه توصیه‌های برای کمر درد نگرفتن تا دیرتر خسته شدن برای پیاده روی در ایام اربعین پرداخت.




موکب جمکران درمسیر زائران اربعین برپاشد
به همت جمعی از عاشقان و خادمان ،خیمه سپید موکب مسجد جمکران در مسیر راهپیمایی زائران و در محل عمود ۱۰۷۸ برپاشد.






ورود بدون روادید به عراق زندانی دارد
رییس کمیته سیاسی و کنسولی ستاد اربعین گفت: هیچ محدودیتی برای طرف عراقی برای صدور ویزای مراسم اربعین وجود ندارد و امسال بسیار گسترده‌تر از سال‌های قبل است زیرا یازده دفتر مستقر هستند.





تخلیه مدارس و ادارات کربلا برای اسکان زائران
رییس کمیته خدمات شهرداری کربلا و نایب رییس کمیته امنیتی این استان، با اشاره به ورود میلیونی زائران ایرانی به کربلا برای مراسم اربعین، گفت، تمامی ظرفیت های اقامتی خود را آماده کرده ایم ، بطوری که مدارس و برخی ادارات دولتی به همین منظور تخلیه و چادرهای ویژه برپا شده است.


مذاکره جهانگیری با حیدر عبادی درباره اربعین
معاون اول رییس جمهور با تاکید بر ضرورت هماهنگی‌های لازم در خصوص مراسم اربعین حسینی، برپایی باشکوه این مراسم را نماد و نمایشی از وحدت مسلمانان و درخور نام رفیع اهل بیت(ع) دانست و گفت: این گردهمایی بی‌بدیل نشان خواهد داد که طائفی‌گری و اندیشه تکفیری جایی در عراق و دنیای اسلام ندارد.




عراق از ورودزائران بدون ویزا جلوگیری میکند
رئیس ستاد اربعین کشور گفت: مقامات عراقی با ورود افراد بدون ویزا مخالفت می‌کنند و زائران باید با ویزا وارد خاک عراق شوند.





7 توصیه آیت‌الله مکارم به زائران اربعین
یکی از مراجع تقلید با صدور پیامی به مناسبت فرا رسیدن اربعین حسینی، هفت نکته که از سوی عزاداران در این ایام باید رعایت شود را متذکر شد.




درمان رایگان در مسیر نجف و کربلا
معاون مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر از اعزام 950 نیروی متخصص به کربلای معلی در اربعین خبر داد و خدمات رایگان دریافت دارو و درمان رایگان در مسیر نجف و کربلا را تشریح کرد.





مراقب فتنه باشید
فیلم/ خطر فتنه در پیاده‌روی اربعین 94
سخنرانی پناهیان در مورد فتنه های پیاده روی اربعین.





سیم کارت آسیاسل به صورت موقتی و با عمر 15 روزه؛ با هزینه مکالمه ای کمتر و همچنین آنتن دهی بهتر در عراق مورد استفاده زائرین اربعین حسینی می باشد.


توصیه آیت‌الله صافی به خادمان اربعین
روز به روز بر عظمت برنامه‌های اربعین حسینی (ع) افزوده می‌شود و هر جا که دشمنان اراده معارضه با این برنامه‌ها را داشته باشند، منکوب می شوند.





آغاز عرضه بیمه‌نامه اربعین حسینی
شرکت سهامی بیمه ایران عرضه بیمه نامه عتبات عالیات اربعین حسینی را آغاز کرد.






حذف عوارض خروج از مرز شلمچه
به منظور تسهیل در تردد زائران اربعین حسینی به کشور عراق عوارض خروج از مرز بین المللی شلمچه حذف شد.




بزرگ ترين استراحت گاه زائران ايراني كه در جوار بارگاه‌ مطهر و نوراني حضرت اباعبدالله الحسين عليه السلام در صحن عقيله‌ بني‌هاشم‌ سلام الله عليها در حال احداث است مي تواند حدود بيست هزار زائر حسيني را در خود جاي دهد.



اداره اوقاف شيعيان عراق طرح يكپارچه و كاملي براي انتقال زائران اربعين حسيني از گذرگاه هاي مرزي به شهرهاي نزديك به آن آماده كرده است.




هیچ دفتری در مرز به زائران ویزا نمی‌دهد
مدیرکل عتبات سازمان حج با بیان اینکه ثبت‌نام شدگان سماح اگر ۴۸ ساعت پس از دریافت پیامک به دفاتر زیارتی مراجعه نکنند از سامانه حذف می‌شوند،‌ از عدم صدور ویزا در مرز خبر داد و گفت: تاکنون بیش از یک میلیون نفر در سماح ثبت نام کردند.




رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان خراسان شمالی به زائران عتبات عالیات در خصوص کلاهبرداری‌های اینترنتی هشدار داد.





خبرگزاری میزان - بایدها و نبایدهایی که زائران اربعینی ملزم به رعایت آن هستند.








باید و نبایدهای بهداشتی برای اربعین در عراق
یک متخصص بیماری‌های عفونی و بهداشت عمومی، باید و نبایدهای بهداشتی برای اربعین در عراق را تشریح کرد.




فرمانده قرارگاه اربعین ناجا با تاکید بر اینکه "امکان صدور گذرنامه در مرز وجود ندارد"، از زائران عتبات خواست که در صورت امکان، از مرزهای استان خوزستان برای ورود به عراق تردد کنند.





مجوز چندپرواز برای اربعین صادر شد؟
679 مجوز پروازی برای انتقال زائران اربعین حسینی به عتبات عالیات تاکنون مجوز گرفته اند.






سرکنسولگر عراق: امسال خبری از ویزای مجانی نیست
سرکنسولگر جمهوری عراق در کرمانشاه با اشاره به هماهنگی‌های انجام شده در بحث زوار اربعین،‌ گفت: امسال خبری از ویزای مجانی در اربعین نیست.




توصیه‌های وزارت کشور به زائرین اربعین
قائم‌مقام وزیر کشور به زائران اربعین حسینی تأکید کرد که از سفر انفرادی به عراق برای حضور در مراسم اربعین خودداری کنند.





صدور گذرنامه در کمتر از ۲۴ ساعت برای زائران
سخنگوی نیروی انتظامی به تمهیدات پلیس برای تسهیل در تردد و عبور و مرور زائران اربعین حسینی پرداخت و گفت: همه زیرساخت های لازم برای تسهیل و تردد زائران اندیشیده شده است.






اربعین عراق، یک روز دیرتر از ایران است/ زائران زمان سفرشان را با اربعین عراق تنظیم کنند
با توجه به تقویم هجری قمری، امروز در کشور عراق روز اول صفر است. بنابراین در عراق روز اربعین مصادف می‌شود با پنجشنبه ۱۲ آذرماه و زائرانی که می‌خواهند در پیاده‌روی شرکت کنند باید زمان خود را با اربعین کشور عراق تنظیم کنند.





کلیپ تصویری «یک دقیقه با حکیم 90 درجه»
صحبت های حکیمانه و زیبای یک زائر مسن که با قد خمیده، پیاده این مسیر نورانی را طی می کند.این زائر توصیفات شنیدنی و بسیار زیبایی از پیاده روی اربعین دارد.






رئیس ستاد بازسازی عتبات از افزایش ۵ برابری نذورات مردمی برای اربعین خبر داد و گفت: موکب‌های ستاد اربعین از اول هفته آینده در عراق آماده پذیرایی از زائران است. همچنین بیش از ۸۰۰ هزار نفر در سامانه سماح نام نویسی کرده‌اند.




حاج حسین یکتا در همایش ملی هیات فعال در عرصه اربعین:
موکب های اربعین باید پایگاه های تربیتی جبهه فرهنگی انقلاب باشد / هدف بلند اربعین «تربیت مستشهدین بین یدیه» است
یکتا با بیان اینکه ارزش های حسینی هر روز بیش از گذشته به جهانیان معرفی می شود و زمینه را برای حضور و ظهور امام عصر(ع) فراهم می کند گفت: یکی از مهمترین برنامه های کاروان های حسینی ارتباط عمیق و منسجم و عاطفی با موکب های عراقی است که ثمرات زیادی برای ایجاد اتحاد و انسجام و برادری میان دو ملت دارد.


استاد حوزه و دانشگاه گفت: زوّار و راهپیمایان اربعین حسینی باید در طول مسیر حرکت حماسی را رقم بزنند و شعار «و نصرتى معدَّةٌ لکم» را سر دهند.










مشهورترین مسیر دسترسی به کربلا در اربعین
مسیر انتخابی زائران ایرانی برای حضور در پیاده روی اربعین، «نجف- حیدریه- کربلا» است که کوتاه‌ترین، پرترددترین، امن‌ترین و مشهورترین مسیر دسترسی نجف به کربلا محسوب می‌شود.





کچویان: پدیده اربعین پای خدا را به تاریخ باز کرد
حسین کچویان، عضو هیات علمی دانشگاه تهران گفت: تجربه حضور در کنگره عظیم اربعین از جنس تجربه‌هایی است که گویی پای خدا را در تاریخ باز می‌کند و ما موج جدیدی از ظهور و بروز خدا در عالم را می‌بینیم.




آمادگی 1500 اتوبوس برای جابه‌جایی زائران در مرز مهران
مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های مسافربری استان ایلام گفت: اتوبوس شهرداری تهران برای جابه‌جایی زائران در مرز مهران آماده شده است.





عراق برای پذیرش روزانه 100 هزار زائر آمادگی دارد
فرمانده مرزبانی کشور عراق در مهران گفت: عراق برای پذیرش روزانه 100 هزار نفر زائر در سه مرز مشترک با کشور ایران، آمادگی دارد.





رحیم‌پور ازغدی در همایش ملی اربعین:
راهپیمایی اربعین یک پدیده شیعی را تعریف می‌کند
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: راهپیمایی اربعین، سیاسی‌ترین راهپیمایی جهان است که در درجه اول یک پدیده شیعی تعریف می‌شود، اما وقتی که با مقیاس‌های فراشیعی و فرادینی به آن نگاه می‌کنیم حادثه‌ای استثنایی در جهان به‌شمار می‌رود.


آموزش مکالمه با مخاطب عراقی +دانلود
با توجه به اینکه این جزوه می تواند کمک مناسبی به زائرین پیاده روی در جهت برقراری تعامل و ارتباط سازنده با مخاطبین و برادران عراقی شان باشد خواهشمند است در رسانه ای شدن این جزوه مفید و رایگان کمک نمائید. متن خبر را نیز برایتان آماده کرده ام تا در رسانه ای نمودن آن زحمت زیادی متحمل نشوید. با تشکر متاجی.



سفر اربعین با قطار
مدیرکل برنامه‌ریزی و نظارت بر خدمات مسافری راه‌آهن از اختصاص چهار رام قطار برنامه‌ای و یک رام قطار فوق‌العاده برای انتقال زائران اربعین ‌خبر داد و گفت: راه‌آهن تلاش می‌کند با نظارت عالیه مانع از ایجاد بازار سیاه در فروش بلیت خصوصاً در ایام پرتقاضا شود.




ارائه اینترنت «وای فای» به زائران اربعین
رئیس ستاد بازسازی عتبات استان تهران گفت: ستاد بازسازی عتبات عالیات خدمات اینترنت «وای فای» را در مسیر پیاده روی نجف تا کربلا به زائران اربعین ارائه خواهد کرد.






تخفیف 10دلاری برای زائرانی که‌گروهی به کربلا سفر میکنند
مسئول ستاد اربعین از آخرین اخبار در خصوص قیمت روادید عراق برای زائران اربعین گفت.





حداکثر قیمت بلیت پروازهای عتبات در اربعین
معاون نظارت بر کالاهای سرمایه‌ای و خدمات سازمان حمایت با اعلام حداکثر قیمت مصوبه انواع بلیت هواپیما به عتبات عالیات، گفت: نظارت جدی بر فروش بلیت‌های اربعین حسینی آغاز شده است.





بدون گذرنامه‌ها به نقاط مرزی مراجعه نکنید
معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور با اشاره به آمادگی 15 مرکز برای ارائه خدمات روادید در کشور در ایام اربعین گفت: با 4 مرکزی که در گذشته داشتیم مقرر شد که 11 دفتر در شهرهای مختلف تعیین شده برای صدور ویزا آماده شود.




جدیدترین اخبار از وضعیت مرزها برای اربعین
در پایانه های مرزی مهران، چذابه و شلمچه پارکینگ های بزرگی برای پارک خودروهای زائرین در نظر گرفته شده است.


اوحدی: حضور در پیاده‌روی اربعین تنها با ویزا امکان‌پذیر است
رئیس سازمان حج و زیارت کشور در خصوص مراسم راهپیمایی اربعین حسینی گفت: دولت عراق اعلام کرده است که زائران برای شرکت در این مراسم باید حتما ویزا دریافت کنند.


سفر زائران اربعین با قطار بصره -کربلا
مدیر حج و زیارت خوزستان از انجام هماهنگی‌ها با مسئولان عراقی به منظور استفاده زائران ایرانی از خط ریلی مسیر بصره - کربلا خبر داد.


استاد میرباقری در نشست بررسي نظام اربعين مطرح نمودند:
اهميت زيارت اربعين در مقايسه با سفر حج سنجيده مي‌شود/ اجتماع عظیم اربعين، بستر تحقق جامعه مهدوي است
استاد عالی حوزه علمیه قم با تاکيد بر بهره گيري از تمام ظرفيت هاي حرکت اربعين در سال هاي اخير بیان کرد: به برکت حرکت ارزشمند اربعين، تمام دشمني ها به الفت و دوستي تبديل شده و مرزها به معني حقيقي کلمه کمرنگ شده است. اين، نشانه اي از حرکت به سوي جامعه مهدوي است.



حجت‌الاسلام پناهیان:
 ۴ نکته در آداب پیاده‌روی اربعین
موضوع «اربعین» از یک رفتار مستحبی عارفانه معنوی گذشته است و امروز یک وظیفه محسوب می‌شود. وقتی ما در اربعین حاضر می‌شویم، به اقتدار حسینی در جهان کمک کرده‌ایم. آیا می‌شود در این مسأله کم گذاشت؟!

اولویت ترددبرای زائران اربعین، خوزستان است
رئیس پلیس راه، مناسب‌ترین مسیر برای تردد زائران اربعین حسینی را در استان خوزستان و مرزهای چزابه و شلمچه دانست و گفت: امکانات استان ایلام و مرز مهران تغییری نکرده و پیش‌بینی می‌شود که در استان ایلام مشکلاتی را داشته باشیم.


بدون ویزا و بیمه به عراق سفر نکنید
معاون امور حج و زیارت سازمان حج به زائران اربعین توصیه کرد: ضمن ثبت نام در سامانه سماح، هرچه سریعتر نسبت به دریافت گذرنامه معتبر اقدام کرده و بدون ویزا و پوشش بیمه به عراق سفر نکنند.


تکذیب یک شایعه درباره اربعین امسال
وزارت خارجه عراق با شایعه خواندن لغو روادید برای زیارت اربعین ۹۴ میزان هزینه آن را اعلام كرد.





جدول/ موکب‌هایی که ایرانیان در آن حضور خواهند داشت



جدول/ موقعیت‌های خاص در پیاده‌روی نجف-کربلا








لینک دانلود
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۱۷ - ۱۱ آذر ۱۳۹۴
۰
۰
سلام توروخدامواظب استادپناهیان باشیدنکنه خدای نکرده ایشون روهم ازدست بدیم بعدبفهمیم کی بودندایشون ازنوابغ تاثیرگذار روزگارماهستند من خودم حاضرم جونم روبدم ایشون زنده باشه من ایمانمومدیون ایشونم خداحفظشون کنه
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها