أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۳۴۹۸۹۳
زمان انتشار: ۰۱:۱۲     ۲۱ آبان ۱۳۹۴
حجت‌الاسلام پناهیان ‌در ‌یادواره شهدای مدافع حرم مطرح کرد
استاد حوزه و دانشگاه گفت: امروز برخی وقتی برای حذف شعار مرگ بر آمریکا موفق نشدند به سراغ تحریف قیام امام حسین(ع) رفتند تا دو روز لبخندی بر لبان اربابشان بنشانند.

به گزارش پایگاه 598، حجت‌الاسلام احمد پناهیان در مراسم یادواره شهدای مدافع حرم در دانشگاه صنعتی همدان با بیان اینکه این دیار همواره مهد پرورش شیرمردان مومنی بوده که در زمان انقلاب و دفاع مقدس مانند خورشید درخشیدند، اظهار کرد: همه شهدا از شهدای انقلاب گرفته تا شهدای جنگ تحمیلی، از شهدای جنگ تحمیلی تا سردار همدانی، دریادل و پاسداران اهل بیت(ع) بودند.

وی با بیان اینکه برخی عنوان دانشگاهی و مدرک تحصیلی دارند اما از قلب پر از ایمان برخوردار نیستند، افزود: انقلاب اسلامی، دانشگاهی است که افراد تحصیلکرده در آن دارای فکر بالنده و قلب زنده و حاضر چون چمران‌ها هستند.

مدیر موسسه راه فخرالائمه(ع) با بیان اینکه بنا بر فرموده مقام معظم رهبری پس از پایان جنگ تحمیلی باید زینبی عمل کنیم، تصریح کرد: در سال‌های اخیر جریان حساب شده‌ای که از ابتدای انقلاب وجودی پراکنده داشتند، امروز به یک انسجام رسیده و در راستای حذف مبارزه با استکبار در کشور فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: برخی افراد که در این جریان، اهل دین هستند به آیه قرآن استناد می‌کنند که می‌فرماید «دشمن برای صلح آمد او را بپذیرید»، و می‌گویند بر اساس این آیه برخی از افراد به کنگره صلح‎نامه نوشتند که وقتی کافر حربی هم برای صلح آمد با او باید صلح کرد.

پناهیان خاطرنشان کرد: این آیه از قرآن به فرموده امام علی(ع) برای سال‌های قبل از جنگ بدر بود که اسلام از قدرت لازم برخوردار نبود و پس از آنکه اسلام نیرومند شد این آیه نسخ و زمانش تمام شد و بعد از آن خداوند آیه سوره مبارکه محمد(ص) را نازل کرد و در آن متذکر شد که «با مستکبران نباید سست سخن گفت و آنها را برای صحبت کردن و رفع مشکلات دعوت کرد».

وی با بیان اینکه زمزمه برقراری ارتباط با آمریکا تنها متعلق به امروز نیست، گفت: پس از فتح خرمشهر در سال 61 به اعتراف مسئولان سیا، نمایندگان آمریکا به طور مداوم با دفتر موسوی، نخست وزیر وقت ارتباط داشتند تا پایان جنگ را بدون مشخص شدن پیروز رقم بزنند اما با مقاومت امام(ره) و مقام معظم رهبری مواجه شدند.

این کارشناس دینی با اشاره به اینکه در دولت‌های مختلف پروژه ارتباط با امریکا مطرح بوده است، اظهار کرد: زمانی که اسلام و حاکمیت اسلام قوی شد دیگر هیچ فردی حکومتی نمی‌کند، بلکه خداوند حاکم است.

وی با تأکید بر اینکه افرادی که این انقلاب را با سایر انقلاب‌‎های دیگر اشتباه گرفتند بهتر است پس از 37 سال از خواب غفلت بیدار شوند، افزود: این انقلاب از ابتدا برای حاکمیت حق خداوند بود و بیعت با ولی فقیه، بیت با خداست.

پناهیان با اشاره به اینکه در زمان دفاع مقدس 20 میلیون نفر می‌توانستند در جبهه‌ها حاضر شوند اما 90 درصد شرکت نکردند، تصریح کرد: جوان مخلص و مومن زیاد وجود دارد اما مومن، مجاهد و مبارز خیلی زیاد نیست.

وی با بیان اینکه آمریکا دشمنی‌اش مشخص است، ادامه داد: مدتی پیش بود که اعلام کردند مشکل ما اسلام ایران است، چون اسلام علی(ع) است و به همین دلیل برای نابودی آن به این نتیجه رسیدند که مانند صدر اسلام عمل کرده و بدل حکومت اسلامی را خلق کنند تا با نفاق ریشه امام مسلمین را بخشکانند.

مدیر موسسه راه فخرالائمه(ع) با اشاره به اینکه اما این افراد غافل از این هستند که این امت، امت زمان صدر اسلام نیست، خاطرنشان کرد: امروز برخی سخن محکم امام حسین(ع) با عمر بن سعد که او را دعوت به آمدن به جبهه حق می‌کند را به مذاکره تعبیر کردند!

وی گفت: متأسفانه برخی عنوان می‌کنند که کلمه قیام و انقلاب متناسب با حرکت امام حسین(ع) نیست و برای اینکه از رفقای سیاسی خود جا نمانند ادعا می‌کنند امام حسین(ع) به دنبال راه سوم بود!

پناهیان با بیان اینکه سال‌های اصلاحات اوج توهین به امام حسین(ع) بود، اظهار کرد: در آن زمان برخی اعلام کردند که جنگ امام حسین(ع) بر سر مسائل قومی و قبیله‌ای بود.

وی با اشاره به اینکه در آن برهه زمانی به همه مقدسات توهین کردند، افزود: عصمت ائمه(ع) را زیر سئوال بردند و گفتند قرآن احکام نسبی دارد و احکام قطعی در عالم وجود ندارد، همه مسائل را زیر سئوال بردند و تا جایی پیش رفتند که علی(ع) ولایت نداشت.

این کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه در آن زمان گفتند معانی ولایت، مدیریت نیست، تصریح کرد: در زمان اصلاحات گفته شد، اسلام، سیاست نمی‌داند و هر نوع اهانتی را به اسلام روا داشتند.

وی با بیان اینکه اهانتی که امروز با سالار شهیدان شد در زمان اصلاحات به وقوع نپیوست، ادامه داد: امروز اعلام کردند که امام حسین(ع) به دنبال معامله و مذاکره با یزید بود و وقتی از آنان پرسیده می‌شود که اگر چنین بود چرا به نتیجه نرسیدند؟، پاسخ دادند به این دلیل بود که یزید اهل مذاکره نبود!

پناهیان با تأکید بر اینکه امروز برخی از نظریه‌پردازان دشمن به این نتیجه رسیدند که چون امام حسین(ع) زیر بار استکبار یزید نرفت و امروز الگوی مردم ایران است، آنان نیز زیر بار استکبار نمی‌روند، خاطرنشان کرد: این افراد به این نتیجه رسیدند که باید کاری کرد مردم حکومت خودشان را یزید بدانند تا خودشان به نابودی حکومت دست زنند.

وی با اشاره به اینکه شهدای ایرانی همواره الگو هستند و انتخاب شدند، گفت: هیچ ترکش و گلوله‌ای بی‌حساب و کتاب به فردی برخورد نخواهد کرد، تا فردی به درجه صدق نرسد شهید نخواهد شد.

مدیر موسسه راه فخرالائمه(ع) با بیان اینکه سردار همدانی تمام عمر مبارزه کرد و هرگز لحظه‌ای تردید و تأمل نکرد، اظهار کرد: خداوند بهترین بندگان خود را برای شهادت انتخاب می‌کند در حالی که برخی از افراد ظرفیت ندارند و سوریه را زیر سئوال می‌برند.

وی با اشاره به اینکه تک تک افرادی که از ایران به سوریه می‌روند به الگو تبدیل می‌شوند، افزود: خون شهداست که این افراد را تربیت می‌کند و اگر نه حوزه و دانشگاه این افراد را پرورش ندادند به طوری که حتی برخی از حوزه‌ها به سمت سکولار بودن حرکت می‌کنند.

پناهیان تصریح کرد: زمانی که آمریکا در عراق و سوریه نتیجه نگرفتند به مکه رفتند و 7 هزار نفر را از مسلمین را قربانی کردند.

وی با بیان اینکه هر ساله مدیریت حج به دست آمریکایی‌ و یهودی‌ است، ادامه داد: اینکه برخی از افراد از ضعف در مدیریت سخن می‌گویند، چندان صحیح به نظر نمی‌رسد.

مدیر موسسه راه فخرالائمه(ع) با اشاره به اینکه استکبار آتش جنگ را برافروخته چون صدای پای منجی را شنیده است، خاطرنشان کرد: در روزهای نخستین که عراق را گرفتند، علما را شکنجه کردند و می‌گفتند، برای دستگیری امام زمان(عج) آمدند.

وی با بیان اینکه نزاع حق و باطل هرگز تمام نخواهد شد، گفت: برخی از افراد می‌خواهند با لگدمال کردن خون امام حسین صلح کنند در حالی که هنوز انتقام 200 هزار شهید دفاع مقدس را نگرفتیم در حالی که گرفتن انتقام خون شهدای اسلام تکلیف ما است.

پناهیان با اشاره به اینکه اسلام ما رحمانی است اما نه با مستکبران که 1400 سال با اسلام دشمنی کردند، اظهار کرد: اگر ما از استکبارستیزی دست برداریم مسلمان نیستیم چرا که ماهیت اسلام کفرستیزی است.

وی افزود: امروز برخی می‌خواهند از امام حسین(ع) استفاده کنند که می‌شود با کفر مذاکره کرد و به توافق نسبی رسید! امروز این سخنان بر اثر نفوذ اعتقادی از تریبون حوزه‌، دانشگاه‌ و سیاست زده می‌شود.

مدیر موسسه راه فخرالائمه(ع) تصریح کرد: فردی که خود مقاتل عاشورا را نوشته، بیان می‌کند که امام حسین(ع) وقتی خانواده خود را به کربلا آورد خواست نشان بدهد که برای جنگ نیامده و به دنبال توافق است.

وی ادامه داد: آیا توافق آنقدر ارزش دارد که خون حسین(ع) را نادیده گرفته و کربلا را تحریف کنید تا دو روز لبخند بر لبان ارباب خود بنشانید.

پناهیان با بیان اینکه ابتدا خواستند مرگ بر آمریکا را بردارند اما موفق که نشدند به سراغ تحریف قیام امام حسین(ع) رفتند، خاطرنشان کرد: آیا نگفتن مرگ بر آمریکا این قدر برای شما اهمیت دارد و به دنبال کرنش هستید که به تحریف حماسه کربلا دست می‌زنید!


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها