کد خبر: ۳۵۰۰۴۰
زمان انتشار: ۱۴:۰۱     ۲۱ آبان ۱۳۹۴
حاج سعید حدادیان در گفت و گو با عقیق:
ما می‌ایستیم مقابل کسانی که بخواهند این انقلابی که برای امام حسین(ع) است را تخطئه کنند.خوشبختانه خیلی نمی‌ترسم از انحرافات و جریان‌هایی که امروز با نام تشیع انگلیسی مطرح می‌شود.
به گزارش پایگاه 598، دفتر هنر و ادبیات نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه تهران از سال 80 زنگ آغاز اولین منزل سوختگان وصل را با گرامیداشت جانبازان شیمیایی به صدا درآورد.حرکتی ماندگار و پویا در حوزه ادبیات مقاومت که در سیزدهمین دوره برگزاری خود به مقاومت دلیرانه مردم دزفول پرداخت.

حاج سعید حدادیان از اولین دوره ، مسئولیت دبیر اجرایی این همایش‌ها را برعهده دارد.در حاشیه مراسم اختتامیه سیزدهمین همایش سوختگان وصل گفت و گویی با این ذاکر اهل بیت(ع) انجام دادیم.

حاج سعید حدادیان به دیدار چندی پیش اعضای برگزاری همایش ادبی سوختگان وصل با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت : چندی قبل که به محضر حضرت‌آقا رسیدیم و گزارشی از فعالیت‌های متولیان همایش ارائه دادیم فرمایشی داشتند که همچون همیشه به ما در ادامه راه قوت قلب داد. معظم‌له در این دیدار اشاره داشتند که مباحث مقاومت و مجاهدت‌ها و ایثارگری‌های دوران دفاع مقدس در این همایش احیاء شد و به واقع باید خدا را به خاطر این نعمت و برکت مغتنم، شکرگزار باشیم.

**نمی‌گذارم خاطراتم زمین بماند

این مداح اهل بیت به یکی دیگر از تاثیرات این دیدار این گونه اشاره کرد: خاطراتی را از جبهه نوشته بودم اما هیچ‌وقت آن را برای انتشار آماده نکردم ولیکن این فرمایشات و رهنمودهای حضرت آقا مرا بر آن داشت که نباید این غنیمت‌های ارزشمند بر روی زمین بمانند.

**باید در مقابل استکبار، فرهنگ مقاومت را عرضه کنیم

وی در پاسخ به این سوال که چرا سیزدهمین همایش سوختگان وصل به نام « الف- دزفول» نامگذاری شد، افزود: در این جامعه‌ای که همگان شاهد و ناظر جنایات استکبار و رژیم صهیونیستی چه از حیث محدود کردن جهان اسلام با حربه‌های تحریم و عملیات ضدفرهنگی و به زانو درآوردن جوانان از دریچه و اقدامات رسانه‌ای آلوده و تروریست‌پروری باید مقاومت‌های 8 ساله را به نسل امروز منتقل می‌کردیم. تا بدانند این امنیت‌ها و اقتدارها به سادگی به دست نیامده است. الف- دزفول یعنی نقطه اتکای بمباران‌های رژیم بعث عراق به منطقه مورد تهاجم ایران، دزفول بود و از طرفی دیگر الف هم برترین نمره دانشگاهی به حساب می‌آمد.

**اگر جانب آن‌ها را گرفته بودیم، موضع‌گیری ما دخالت نبود!

حاج سعید حدادیان در پاسخ به سوال خبرنگار عقیق درباره اظهار نظری های برخی مبنی بر دخالت نکردن مداحان در موضوعات سیاسی گفت: اگر مداحان می‌خواستند جانب همین عده مغرض را بگیرند هرگز این حرف‌ها را نمی زدند که مداح را چه به سیاست و اصلاً مداح چرا باید در مباحث سیاسی و اتفاقات روز جامعه دخالت کند؟! بارها گفته‌ام درون مایه و مبنای کاری ما مداحی است. این همه رئیس جمهور و وزیرها آمدند در پای منبرهای روضه ما گریه کردند! حقیقتاً بسیاری از این آقایانی که دَم از سیاست می‌زنند اندازه ما با این مفاهیم آشنا نیستند.

**علمداری دست بچه‌های انقلابی است

این مداح اهل بیت تأکید کرد: ما می‌ایستیم مقابل کسانی که بخواهند این انقلابی که برای امام حسین(ع) است را تخطئه کنند. امروز سرمایه امام حسین(ع) این انقلاب است. خوشبختانه خیلی نمی‌ترسم از انحرافات و جریان‌هایی که امروز با نام تشیع انگلیسی مطرح می‌شود، چرا که علمداری دست بچه‌های انقلابی است. اگر امروز بعضی از مظاهر عزاداری ما به جای تقویت شیعه، موجب تضعیف شیعه می‌شود باید به فکر اصلاح و حتی حذف آن باشیم.

**نقشه انگلیس است عزاداری امام حسین(ع) تخدیری شود

این مداح برجسته کشور، در پایان خاطرنشان کرد: این نقشه انگلیس است که امام حسین(ع) را شخصیتی به دور از مبارزه، مجاهدت، امر به معروف و نهی از منکر به جامعه جهانی معرفی کند. باید به میدان بیاییم و همه‌جانبه بکوشیم و نگذاریم عزاداری حضرت سیدالشهداء(ع) تخدیری شود. این را بدانند در این دستگاه یزیدها مدح نمی‌شوند و عمرسعدها مورد نهیب امام حسین(ع) قرار می‌گیرند. چون ما مطیع پرچمی هستیم که بر روی آن برجسته نوشته شده است: "هیهات مناالذله"...


منبع: عقیق
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها