يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۵۰۱۲۰
زمان انتشار: ۰۹:۱۰     ۲۳ آبان ۱۳۹۴
عضو هیئت‌علمی دانشگاه‌ تهران با بیان اینکه من به پدیده‌ای به نام «استکبار» و «مستکبرین» اعتقاد ندارم و سفارت آمریکا را لانه جاسوسی نمی‌دانم گفت: یادداشتم در روزنامه آرمان را قبول ندارم.

به گزارش پایگاه 598، به نظر می‌رسد در دنیای امروز که به عصر ارتباطات و رسانه شهره است و رسانه‌ها از تکثر بسیار بالایی برخوردار هستند تنها با چند ویژگی می‌توان بر افکار عمومی اثرگذار بود که در نظر گرفتن اصل صداقت ازجمله این مقدمات است که با اتکا به آن می‌توان مردم را نسبت به آن رسانه جلب کرد تا مخاطب تنها به‌واسطه اعتمادی که به مطالب مندرج در آن دارد پیگیر اخبار و مطالبش شود.

 

موضوعی که این روزها در برخی از رسانه‌های به‌ اصطلاح حرفه‌ای خبری از آن نیست و شبهاتی را در اذهان مخاطبان ایجاد می‌کند که با کنکاش آن به ابعاد تازه‌ای می‌رسیم که در نوع خود منحصر به‌فرد و البته عجیب است که در ذیل یکی از آن‌ها را با شما در میان و قضاوت در این خصوص را بر عهده خودتان می‌گذاریم.

 

صادق زیباکلام یکی از چهره‌های آشنا و جنجالی است که با اظهارنظرهای عجیب‌وغریبش در مسائل مختلف غالباً موردتوجه برخی از رسانه‌های داخلی و بعضاً رسانه‌های معاند نظام است و اکثراً دست‌به‌قلم است و مطالبی را به‌عنوان دیدگاه و یا یادداشت در اختیار روزنامه‌های همفکرش می‌گذارد.

 

با توجه به مشغولیت و محدودیت زمانی که معمولاً اعضای هیئت‌علمی و اساتید دانشگاهی درگیر آن هستند این موضوع برایمان تعجب‌آور و سؤال‌برانگیز بود به‌ویژه که دریکی از یادداشت‌های این استاد دانشگاه که اخیراً در روزنامه آرمان منتشرشده است از اصطلاحاتی نظیر «لانه جاسوسی» و «مبارزه با استکبار جهانی» مواجه می‌شویم که همخوانی با ادبیات صادق زیباکلام ندارد لذا ما را بر آن داشت در این خصوص با وی به گفت‌وگو بپردازیم.

 

پاسخ‌های زیباکلام برای ما که در حوزه رسانه مشغول و به‌واسطه حرفه خبرنگاری با اندیشه این فعال دانشگاهی آشنا هستیم تازگی نداشت چراکه وی ضمن تأکید بر مواضع قبلی خویش در این خصوص، استفاده از تعابیری که در بالا ذکرشده است را تکذیب کرده و درباره مطالبی که به نامش در رسانه‌های مختلف منتشر می‌شود مطالبی می‌گوید که در نوع خود جالب است.

 

به گفته این استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران، مطالبی که از وی به‌عنوان مقاله در روزنامه‌ها منتشر می‌شود دو گروه است؛ یک گروه مطالبی است که خودم می‌نویسم و به مطبوعات ارسال می‌کنم نوع دوم هم حرف‌هایی است که به‌صورت تلفنی در اختیار خبرنگاران رسانه‌ها قرار می‌دهم و خودشان اقدام به تنظیم و انتشار آن به نام این‌جانب می‌کنند.

 

از این تعجب‌آور تر اینکه زیباکلام در ادامه عنوان می‌کند: «من دقیق نمی‌دانم آن مطالبی که به نقل از بنده در این روزنامه درج‌شده دقیقاً چه هست.»

 

حال این سؤال پیش می‌آید که چگونه این استاد دانشگاه که داعیه فعالیت سیاسی دارد و در همه حوزه‌ها به اظهارنظر می‌پردازد تا این حد نسبت به مطالبی که بانامش در رسانه‌های عمومی منتشر می‌شود بی‌تفاوت است که حتی به دلیل اعتبار علمی‌اش یک‌بار آن‌ها را مطالعه و بازبینی نمی‌کند.

 

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس مبنی بر اینکه آیا شما اصل یادداشتی را که در روزنامه آرمان با با عنوان «برجام و عدم فراموشی 13 آبان» به نقل از شما چاپ‌شده است را تکذیب می‌کنید؟ تأکید کرد: اگر در این یادداشت سفارت آمریکا از قول من لانه جاسوسی عنوان‌شده و موضوعی به نام استکبار و مستکبرین مطرح‌شده است من آن را قبول ندارم؛ نکاتی را قبول دارم که به شما عرض کردم.

از سوی دیگر آیا همه مطالب درج‌شده در روزنامه‌های اصلاح‌طلب ازجمله روزنامه آرمان درج و منتشر می‌شود نیز به همین سبک و سیاق است و نویسنده و صاحب اثر از آن بی‌خبر است؟ چراکه یادداشت‌های صادق زیباکلام اولین و آخرین مطلبی نیست که تکذیب می‌شود؛ عباس عبدی یکی دیگر از این افراد است که مصاحبه‌ای به نقل از وی در روزنامه آرمان منتشر می‌شود و این فعال سیاسی اصلاح‌طلب آن را تکذیب کرده و جوابیه‌اش که تناسبی با تکذیبیه یا اصلاحیه ندارد با عنوان «عبدی سال 94: عبدی 91 + امید»‌ در این روزنامه انتشار می‌یابد.

دروغ بودن تکذیبیه دفتر یونسی دستیار ارشد رئیس‌جمهور و روزنامه آرمان، تکذیب‌نامه تشکر خانواده شهدای هسته‌ای توسط پدر شهید احمدی روشن که در برخی روزنامه‌های اصلاح طلب منتشرشده بود، انتشار اخبار کذب این روزنامه علیه پایداری، از دیگر فعالیت‌های غیرحرفه‌ای این رسانه اصلاح‌طلب است و جالب‌تر اینکه ماهیت این جراید اصلاح‌طلب در امر اطلاع‌رسانی توسط همفکران خودشان برملا می‌شود.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها