کد خبر: ۳۵۰۲۹۶
زمان انتشار: ۰۸:۵۵     ۲۴ آبان ۱۳۹۴
یک کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به راهکارهای پیشگیری از تبدیل برجام به بیانیه الجزایر گفت: در اجرای برجام باید به صورت گام به گام عمل کنیم و مادامی که طرف مقابل به تعهدات خود عمل نکرده‌ نباید به سمت گام سوم برویم.

به گزارش پایگاه 598، حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، با اشاره به راهکارهای پیشگیری از تبدیل برجام به بیانیه الجزایر اظهار داشت: مقام معظم رهبری مکرراً بر بدعهدی، پیمان‌شکنی، زیاده‌خواهی و فریبکاری دشمن یعنی آمریکا تاکید کردند و در این موضوع تردیدی نیست، اما علاوه بر  بیانیه 1975 الجزایر، حافظه تاریخی مردم ما مملو از خیانت‌ها و جنایت‌های آمریکا نسبت به خودشان است.

ذوالنور ادامه داد: در مواقع مختلف و آنجاهایی که آمریکا طرف مقابل ما نبوده ما شاهد عنادورزی آمریکا بوده‌ایم اما حالا که خودش طرف قرارداد ماست و منافعی نیز برای آنها تعریف شده قطعا بدعهدی و پیمان‌شکنی بیشتری خواهد داشت.

این کارشناسان مسائل سیاسی با بیان اینکه ما مسئول پیمان‌شکنی دشمن نیستیم و اگر از دشمن غیر از دشمنی ببینیم باید تعجب کنیم گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند دیپلماسی یک نوع جنگ است بنابراین باید بدانیم این جنگ با توپ و تانک و سلاح نیست بلکه این جنگ در پای میز صبحانه و شام و با لبخند انجام می‌شود و آنچه که مهم است اینکه مسئولان ما باید بدانند که در جنگ به سر می‌بریم و این پیمان و قرارداد هم پرده‌ای از عنادورزی دشمن است.

وی تصریح کرد: بنابراین توجه و دقت نظر دیپلمات‌ها و دولت، رصد کردن دقیق صحنه، تحقق فرامین و منویات مقام معظم رهبری و فرایند گام به گامی که ایشان فرمودند باید مورد توجه قرار بگیرد.

ذوالنور با اشاره به پیام 9 بندی مقام معظم رهبری درباره برجام یادآور شد: علاوه بر این نامه 9 بندی ما باید به صورت گام به گام عمل کنیم و اگر طرف مقابل یک قدم برداشت، ما باید قدم دوم را برداریم و مادامی که به تعهدات خود عمل نکرده‌اند نباید به سمت گام سوم برویم.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه اگر ما اهرم‌های خود را از دست بدهیم و به دشمن خوشبین باشیم از دشمن ضربه می‌خوریم تاکید کرد: بنابراین ایران باید به صورت گام به گام و با ضمانت‌های لازم پیش برود.

وی در پایان گفت: متاسفانه چنین رویکردی در رفتار دولت ما دیده نمی‌شود و قدری شیفتگی و عجله در رفتار دولت وجود دارد که باید رعایت آن 9 بند و شیوه گام به گام را مورد توجه قرار دهند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها