يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۵۰۳۵۹
زمان انتشار: ۱۲:۴۲     ۲۴ آبان ۱۳۹۴
حامد بهداد گفت: خیلی از ژانرها را در سینما کشتند و یک رئالیسم پیش پا افتاده‌ای رابا زبانی که هرگز مبتنی بر زیبایی‌شناسی سینما نیست، رایج کردند.
به گزارش پایگاه 598، حامد بهداد بازیگر سینما و تلویزیون در خصوص حمایت از فیلم اولی‌ها گفت: جوابی که به دنبال آن هستید را می‌توانید در پرسش خود پیدا کنید؛ یعنی حمایت از فیلم‌ اولی‌ها بسیار ضروری است. گاهی اوقات نیز فیلم‌سازانی هستند که آن‌ها را ظاهرا پیشکسوتان سینما قلمداد می‌کنیم و از دانشمندان و اندیشمندان سینما به شمار می‌آیند. آنها را نیز باید حمایت کرد. افرادی مانند ناصر تقوایی که از بهترین‌های سینمای ماست. پس هر طیفی بنا به موقعیت به یاری و مساعدت نیاز دارد.
 
وی در پاسخ به این سوال که چرا در سینمای ایران به طور کلان به ژانر پلیسی و اکشن پرداخته نمی‌شود، بیان کرد: به این خاطر که سینما را مسموم و دیگر ژانرها را در آن کشتند و یک رئالیسم پیش افتاده را زبانی که هرگز مبتنی بر زیبایی‌شناسی سینما نیست، رایج کردند. من در مورد یک فیلم صحبت نمی‌کنم. در خصوص ژانر درام حرف می‌زنم. بهتر آن است که همه ژانرهای اجتماعی موجود باشند تا بتوانند در کنار هم به رقابت بپردازند و رشد کنند و خودشان را نشان دهند، پس باید از همه چیز برای خودمان معادلی داشته باشیم و در جریانات فرهنگی هنری این معادلات از سطح بالایی برخوردار باشند.
 
بهداد در مورد علت عدم معرفی کافی بازیگر ماندگار طی چند سال اخیر نسبت به دهه شروع بازیگری خودش، اظهار داشت: اول اینکه دقیقا مشخص نیست بازیگرانی مانند من جاویدان و ماندگار خواهند بود یا نه، اما اصولا جامعه ما جامعه کندی است و با این کندی حرکت می‌کند، اینجا مشرق زمین است و ضرب آهنگش کند. یعنی هر اتفاقی که در این سمت از دنیا می‌افتد، با ریتم دیگری پیش می‌رود. سینما نیز از این قاعده مستثنی نیست. زمانی که پرویز پرستویی و مرحوم شکیبایی حضور داشتند، نسل بازیگری بعد از آ‌ن‌ها نیز بسیار دیر ظهور کرد و با یک حساب و کتاب می‌فهمیم که بعد از 10 سال هم پیدا نشدند و نسل بعدی با اختلاف 20 سال ظهور کرد.
 
این بازیگر اظهار داشت: در حال حاضر بازیگرانی مانند نوید محمدزاده که به شدت بازیگر خوب و فول پکیجی است، وارد دنیای سینما شده. ساعد سهیلی نیز بازیگر خوب و آینده‌دار و به سرعت در حال پیشرفت است. من کارهای او را دیدم. از انرژی مشخص که یک بازیگر خوب باید دارا باشد، برخوردار است. در ضمن بسیار باهوش، با محبت. برای من امیدوار کننده هستند. این گروه سنی ماندگاری خودش را دارد، از مهرداد صدیقیان نیز می‌توان به عنوان بازیگر خوب یاد کرد.
 
وی بیان کرد: قبل از بازیگرانی که از آن‌ها نام بردم و بعد از ما بازیگرانی مانند صابر ابر، هومن سیدی، نگار جواهریان و باران کوثری نیز ظهور کردند، باران کوثری هنوز ماندگاری خودش را نمایندگی می‌کند و بازی کم نظیری دارد و در چند تجربه‌ای که با او داشتم فهمیدم که بسیار باهوش، بازیگری درجه یک و استثنایی است.
 
بهداد گفت: پس این طور نیست که نتوانستیم بازیگر معرفی کنیم، چون ضرباهنگ جامعه و سینما پایین است، به اقتضای آن بازیگر نیز کمتر معرفی کردیم و گرنه بازیگران مستعد خوب و آینده‌داری در حال ظهور و ورود به عرصه سینما هستند.
 
بازیگر فیلم سینمایی «پرتقال خونی» در مورد حال و هوای این روزهای سینما بیان کرد: به هر حال سینما طی 35 سال اخیر حرکتی رو به پایین داشته، امروز هم ورشکسته است و حمایت دولتی ندارد. افکار مختلف هم به شکل موازی نمی‌توانند حرفشان را بزنند، در صورتی که نه تنها خطر ندارند بلکه سودمند نیز هستند. از طرفی سرمایه‌گذاری در سینما به حداقل خود رسیده، این حداقل هم شامل حمایت‌های دولتی هستند و بقیه با خون دل سینمای ورشکسته ما را به جلو می‌برند.
 
بهداد در خصوص بازخورد و فرهنگ‌سازی رفتار یک هنرمند در جامعه عنوان کرد: اخلاق عنصری نسبی است و باید آن را به دست دل و وجدان که بهترین قاضی خواهند بود، داد. دقیقا مشخص نیست بدی و خوبی چیست، باید آن را به قضاورت درونی فرد و البته اجتماع بیرونی گذاشت.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها