يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۵۰۳۸۵
زمان انتشار: ۱۳:۲۶     ۲۴ آبان ۱۳۹۴
وزیر کار گفت: طرفدار مصرف تولید داخلی هستم اما فکر می‌کنم که باید کمپین نخریدن خودرو به کمپین خودروهای ایمن و حافظ جان سرنشینان تبدیل شود.
به گزارش پایگاه 598، علی ربیعی در برنامه یادمان قربانیان سوانح رانندگی که به مناسبت روز جهانی قربانیان سوانح رانندگی برگزار شد، گفت: این دهه جهانی با عنوان ایمنی راه‌ها نامگذاری شده که ویژگی این دهه ایمنی کودکان است که باید اقدامات جدی در این خصوص صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه اگر فرزندی دچار سانحه شود، خانواده سال‌های طولانی درگیر آن خواهد بود، افزود: در این سال‌ها که با عنوان وزیر که مدیریت بهزیستی با وزارت کار است، سعی خواهم کرد تا به این مسائل بیشتر بپردازم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: هر سانحه سه مرحله دارد که پیش از اتفاق، حین اتفاق و پس از اتفاق را شامل می شود که ما در هر مرحله نیاز به فعالیت‌ها و پیشگیری‌هایی داریم و مرحله سوم که پس از اتفاق است، به حوزه زیر مجموعه وزارت کار بازمی گردد.

ربیعی با اشاره به اینکه موضوع بیمه ها، بهزیستی و تضمین‌ها در این وزارتخانه مطرح است، گفت: باید سیاست‌هایی را دنبال کنیم تا افراد قربانی سوانح رانندگی زندگی بهتری را تجربه کنند و از آنجایی که خودم قربانی سوانح رانندگی هستم، تلاش دارم تا به این موضوعات بیشتر بپردازم.

وی افزود: فرزند ۱۵ ساله من با زبان روزه سه ساعت در کنار خیابان ماند و هیچکسی او را به بیمارستان نرساند و راننده هم پس از تصادف با فرزندم فرار کرد و این اتفاق هیچ وقت از زندگی من بیرون نمی‌رود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه همه اقداماتی که امروز انجام می دهیم، الزاماتی است که باید برای رنج کمتر انسان‌ها انجام شود، گفت: ۹۰ درصد کشته شدگان و آسیب دیدگان از اقشار کم درآمد و متوسط جامعه هستند و ۲۵ درصد تلفات جاده ای در ایران مربوط به حادثه موتورسیکلت‌ها است که ۶۰ درصد به مرگ تبدیل شده است.

ربیعی با اشاره به اینکه استان‌های لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، ایلام، کرمانشاه و چهارمحال بختیاری بیشتر در معرض حادثه قرار دارند، افزود: متاسفانه می بینیم که اقشار پردرآمد با ماشین‌های گران قیمت هم در خیابان‌ها فرهنگ رانندگی ندارند.

وی با تاکید بر اینکه در چند زمینه نیاز به برنامه ریزی داریم، اظهار داشت: باید بخشی از مسائل را معطوف به موضوعات انسانی و فرهنگی کنیم و باید به طور مداوم موضوع آموزش و تغییرات نگرش را داشته باشیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه ما به نوعی پرخاشگری رسیده ایم که می‌خواهیم آن را در رانندگی تجربه کنیم افزود: سال گذشته دو آیئنه ماشین در میدان کاج به هم برخورد کردند اما یک نفر فوت کرد؛ به دلیل اینکه یکی از رانندگان با قمه با راننده دیگر حمله کرد؛ بنابراین ما بخشی از سبک زندگی ناآرام را تجربه می‌کنیم که آن را به رانندگی هم انتقال می دهیم.

ربیعی با اشاره به اینکه کسی که با پسرم تصادف کرد را ۶ ماه بعد شناسایی کردیم، گفت: این فرد با یک خودروی رالی با فرزندم تصادف کرد اما وقتی با وی مواجه شدم، دیدم که این ناشی از اقدام‌های غلط هم‌نسلان من است که چنین فردی تربیت شده است، بنابراین رضایت دادم.

وی با تاکید بر اینکه باید بخشی از این سوانح را با قانون و جرایم و بخش دیگر را با فرهنگ سازی برطرف کنیم، تصریح کرد: در کمیسیون اجتماعی دولت به دنبال این هستیم تا هزینه کارهای خطرپذیر را در رانندگی افزایش دهیم تا کمتر شاهد سوانح باشیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به موضوع وسیله نقلیه در تصادفات، گفت: طرفدار مصرف تولید داخلی هستم اما فکر می کنم که باید کمپین نخریدن خودرو تبدیل به کمپین خودروهای ایمن و حافظ جان سرنشینان شود و باید تغییر جهت دهد.

ربیعی با بیان اینکه خوشبختانه زمان حضور نیروهای امدادی در حوادث ۱۰.۲۳ ثانیه که نرم جهانی آن ۸ ثانیه است، به ثبت رسیده است، افزود: ما در وزارت کار تلاش مان را افزایش خواهیم داد تا سانحه دیدگان سوانح رانندگی زندگی کم رنج تری را تجربه کنند؛ هرچند که امکانات ما محدود است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در بخش بیمه ها هم تلاش می کنیم تا پوشش‌های بیشتری را برای افراد حادثه دیده داشته باشیم اظهارداشت: البته منابع ما بسیار محدود است و امسال به سختی به دنبال تامین منابع هستیم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها