کد خبر: ۳۵۰۴۳۵
زمان انتشار: ۱۵:۵۳     ۲۴ آبان ۱۳۹۴
از بیدارگاه دانشجویی تا فتنه بر سر حق الناس!
به گزارش پایگاه 598، نشریه «پنجاه و هفت» به ایستگاه دهم انتشار رسید. این ماهنامه کوشش دارد در قالب پرونده هایی متنوع به مهم ترین مسائل کشور و به ویژه دانشگاه بپردازد. شماره اخیر «پنجاه و هفت»  شامل پرونده هایی با عناوین: «خوابگاه یا بیدارگاه؟!» ، «اشرافیت زیر پوست انقلابی گری» ، «بوی فتنه» و «نمازجمعه تراز انقلاب» است.

روز به روز به زمان برگزاری انتخابات دوره دهم مجلس شورای اسلامی نزدیک می شویم . برگزاری انتخابات در همه ی این سال ها با شبهه ی نظارت استصوابی از سوی شورای نگهبان روبرو بوده است و این موضوع  به عنوان اسم رمزی برای ایجاد فتنه در کشور در آمده است لذا  در پرونده « بوی فتنه» سعی شده تا از ابعاد گوناگون به این شبهه پاسخ داده شود . «نگاهی گذرا به نظارت انتخاباتی شورای نگهبان در قانون اساسی» ، «مقایسه ی کارکرد نهاد های مشابه شورای نگهبان در سایر کشورها» ، «گفت و گو با عباسعلی کدخدایی» ، «گفت و گو  با الهه کولایی» ، «گفت و گو با سید محمد غرضی» ، «گفت و گو  با احمد توکلی » ، «گذری بر عملکرد شورای نگهبان در اولین دهه انقلاب اسلامی» و ... از مطالب این پرونده محسوب می شوند.

با توجه به اهمیت خوابگاه دانشجویی در شکل گیری شخصیت و آینده ی دانشجویان و ضرورت شناسایی فرصت های بکر این فضا برای انجام کارهای تشکیلاتی  با مطالبی از قبیل :«نگاهی به پتانسیل ها و آسیب های خوابگاه در گفت و گو با احمد برجعلی» ، «نگاهی به فرصت های فرهنگی در خوابگاه دختران» ، «8 ایده خوابگاهی که قبل از مرگ باید تجربه کنید!» ، «گفت و گو با مسئول اسبق بسیج دانشگاه چمران» ، «گفت و گوی صمیمانه در جمع دانشجویان خوابگاهی» و ..  در پرونده ی «خوابگاه یا بیدارگاه؟!» به این مسئله ی جذاب دانشجویی پرداخته شده است.

در پرونده ی «اشرافیت زیر پوست انقلابی گری» سعی شده تا به این پرسش ها پاسخ داده شود که «آیا خوب زندگی گردن با اشرافیت طلبی و تجمل پرستی نفاوت دارد؟» و «آیا ضرورتا باید به هر انسان برتر مادی ، به چشم یک فرد کتجمل طلب نگاه کنیم؟» به همین منظور  در این پرونده به «گفت و گو با استاد ابوالفضل بهرام پور» استاد برجسته قرآن نشستیم تا با استناد بر آیات قرآن به پاسخ هایی برسیم.«گفت وگو با حجت الاسلام مستشاری» ، «ساده زیستی در سیره علما» ، «نقدی بر رفتارهای حزب اللهی که بوی اشرافیت می دهد» ، «آیا حرم امام (ره) راحل نماد اشرافی گری است؟» ، « گفت و گو با خانم نیلچی زاده» ، «خاطراتی از سیره شهدا» و ... از دیگر مطالب این پرونده به شمار می رود.

هدف از پرونده «نماز جمعه تراز انقلاب » ذکر فلسفه ی نماز جمعه و بیان اهمیت و کارکرد آن و بدست آوردن راه حل هایی برای افزایش سطح کمی و کیفی این فریضه اجتماعی- سیاسی مسلمانان بوده است. « گفت و گو با آیت الله حائری شیرازی» ، «بازخوانی خطبه های مقام معظم رهبری در نماز جمعه ی ابتدای انقلاب»، «گفت و گو با آیات عظام موحدی کرمانی و امینی» ، «ائمه ی جمعه تهران از آغاز تا کنون» ، «مرثیه مصلی» ، «گفت و گو با حجت الاسلام سید رضا تقوی» ، «بخش هایی از اولین خطبه نماز جمعه به امامت آیت الله طالقانی» و ... مطالبی هستند که به شکل گیری این پرونده انجامیده است.

نشریه تحلیلی – تبیینی « پنجاه و هفت » از محصولات مرکز رسانه ای ۵۷ قرارگاه شهید باقری سازمان بسیج دانشجویی به مدیرمسئولی محمدسعید سرافراز و سردبیری محمدحسن صادق پور است و شماره دهم آن در 96 صفحه منتشر شده است.  علاقه مندان به تهیه این نشریه به منظور دریافت اشتراک می توانند و  یا دریافت فایل پی دی اف به سایت نشریه به آدرس   http://q-b.ir/content/2583  مراجعه نمایند.

همچنین کانال تلگرام ۵۷ به آدرس:
telegram.me/mag57online
محلی برای اشتراک محصولات این مرکز رسانه ای است‌ که با عضویت در آن می توان در جریان تولیدات این مرکز قرار گرفت.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها