کد خبر: ۳۵۰۶۷۷
زمان انتشار: ۰۰:۵۲     ۲۶ آبان ۱۳۹۴
۳۳ سال پیش در چنین روزی
هاشمی رفسنجانی: برادران پاسدار انقلاب هر جا باشند ، وجودشان برای من و هر کسی که به جمهوری اسلامی علاقمند است عزیز و پربها است و من نسبت به شما و برادران پاسدار احساس علاقه و محبت بسیار شدید و صمیمانه دارم .

رخدادهای 26 آبان 1361

چکیده

  • امام خمینی پیروزی درخشان سپاه اسلام در پاکسازی مناطق کردستان و آذربایجان غربی از لوث وجود عناصر مزدور داخلی را به رزمندگان اسلام تبریک گفتند.

 

  • مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق صبح امروز در حضور گروه کثیری از نمایندگان رسانه های گروهی داخل و خارج کشور و خبرنگاران خبرگزاری ها موجودیت خود را اعلام کرد.

 

  • آیت الله هاشمی رفسنجانی در دیدار گروهی از سپاهیان اسلام گفت : پاسداران مهم ترین ارگان هایی هستند که به گردن انقلاب و آینده حق دارند.

 

  • نشریه نیوور کراینترنشال چاپ لندن طی گزارشی پیش بینی کرده است که مرگ رژیم صدام در نتیجه ادامه جنگ و فشارهای داخلی هر لحظه نزدیک تر می شود .

 

  • نشریه انگلیسی نیوورکر اینترنشنال چاپ لندن نوشت : سازمان مجاهدین خلق [منافقین] به فعالیت های آزاد خود در انگلیس ادامه می دهند و همچنان دانشجویان آزادیخواه مترقی ایران را مورد حملات خشن خود قرار می دهند.

فتحی که به دست شما صورت گرفت برای اسلام سرافرازی بود

امام خمینی فرمانده کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به نامه سرهنگ صیاد شیرازی فرمانده نیروی زمینی ارتش پیروزی درخشان سپاه اسلام در پاکسازی مناطق کردستان و آذربایجان غربی از لوث وجود عناصر مزدور داخلی را به رزمندگان اسلام تبریک گفتند و خاطرنشان ساختند : فتحی که به دست شما صورت گرفت برای ملت سرافرازی بود.

در بخشی از نامه فرمانده نیروی زمینی ارتش خطاب به رهبر انقلاب آمده است : همان طوری که حضرت عالی مستحضر هستید همزمان با مقابله علیه کفرپیشگان صدامی در جنوب و غرب که با یاری خداوند بزرگ هر روز پیروزی چشمگیری نصیب سپاه اسلام می گردد ...رزمندگان توانا و دلیر اسلام موفق شده اند ضربات مهلکی به عناصر مخرب داخلی در مناطق کردنشین کردستان و آذربایجان غربی وارد سازند و سران تیره بخت گروهک های وابسته را به نزد همپالگی هایشان به پاریس بفرستند . (1)

امام خمینی رهبر انقلاب در پاسخ به این نامه تاکید کردند : . اسلام و مسلمانان متعهد، به این پیروزیهای چشمگیر شما چشم دوخته‌اند، و از یاد هیچ یک از ما نخواهید رفت. شما فرزندان عزیز ملت هستید. فتحی که به دست شما صورت گرفت، برای ملت سرافرازی بود. امیدوارم این پیروزی تا آخرین مرحله موفق باشد.(2)

6 دستور صیاد شیرازی به فرماندهان نظامی کردستان و آذربایجان غربی

از سوی سرهنگ صیاد شیرازی فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در رابطه با پیروزی های اخیر رزمندگان کفر ستیز اسلام در بازگشایی جاده استراتژیک و مهم پیرانشهر – سردشت پیامی خطاب به فرماندهان قرارگاه حمزه سید الشهدا فرستاده شد . در این پیام سرهنگ صیاد شیرازی 6 دستور مهم را خطاب به این فرماندهان صادر کرد.(3)

مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق اعلام موجودیت کرد

مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق صبح امروز در حضور گروه کثیری از نمایندگان رسانه های گروهی داخل و خارج کشور و خبرنگاران خبرگزاری ها موجودیت خود را اعلام کرد. آیت الله حکیم که به عنوان سخنگوی این مجلس با خبرنگاران سخن می گفت جزئیات تشکیل این مجلس را که به عنوان یک رویداد مهم در تاریخ ملت عراق ثبت خواهد شد تشریح کرد.

در بخشی از بیانیه اعلام موجودیت این سازمان آمده است : یکی از هدف های ما پی گیری و ادامه جهاد تا تحقق پیروزی علیه امپریالیسم و رژیم عفلقی و جنایتکار بغداد بر اساس ایدئولوژی و اندیشه اسلامی و نجات مردم مسلمان عراق از انواع وابستگی و سلطه و استثمار و برپایی حکومت عدل اسلامی به رهبری ولایت فقیه است حکومتی که حقوق و کرامت همه شهروندان عراقی را صرف نظر از تفاوت ادیان و ملیت هایشان تضمین می کند.(4)

هاشمی : پاسداران مهم ترین ارگان هایی هستند که به گردن انقلاب و آینده حق دارند

آیت الله هاشمی رفسنجانی در دیدار گروهی از سپاهیان اسلام گفت : پاسداران مهم ترین ارگان هایی هستند که به گردن انقلاب و آینده حق دارند.

در این دیدار هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس با اشاره به وجهه ارزشمند برادران پاسدار در نظر امت حزب الله گفت : برادران پاسدار انقلاب هر جا باشند ، وجودشان برای من و هر کسی که به جمهوری اسلامی علاقمند است عزیز و پربها است و من نسبت به شما و برادران پاسدار احساس علاقه و محبت بسیار شدید و صمیمانه دارم .

وی گفت : پاسداران انقلاب با فداکاری ، صلاحیت و قدرتی که از خود ارائه دادند از مهم ترین ارگان هایی هستند که به گردن انقلاب و نسل های آینده که از انقلاب استفاده خواهند کرد حق دارند .

هاشمی در ادامه سخنان خود به سرکوبی ضد انقلاب در روزهای اخیر اشاره کرد و گفت : رزمندگان اسلام دیروز در کردستان و در دو سه هفته اخیر در سطح کشور ضربه سختی به ضد انقلاب وارد ساختند و اکنون هم ضد انقلاب و هم دشمن خارجی که به ما حمله کرده اند در حال احتضار هستند.(5)

نیوور کراینتر نشنال : رژیم صدام به سقوط نزدیک می شود !

نشریه نیوور کراینترنشال چاپ لندن طی گزارشی درباره وضع نابسامان رژیم صدام در داخل و خارج از مرزهای عراق پیش بینی کرده است که مرگ رژیم صدام در نتیجه ادامه جنگ و فشارهای داخلی هر لحظه نزدیک تر می شود .

نشریه مذکور در تفسیری زیر عنوان «رژیم صدام به سقوط نزدیک می شود» پس از اشاره به پیروزی های عملیات محرم اظهار نظر کرده است «صدام به احتمال قوی زودتر از آن که در مرز به شکست قطعی برسد در داخل به دست خود مردم عراق که از مظالم وی به تنگ آمده اند سرنگون خواهد شد .  این نشریه انگلیسی در ادامه گزارش خود آورده است : در سراسر عراق واحدهای مسلح پارتیزان ها تاسیسات رژیم را مورد حمله قرار داده اند . (6)

نیوورکر گزارش داد : جنایات وحشیانه منافقین در داخل و خارج ایران

نشریه انگلیسی نیوورکر اینترنشنال چاپ لندن در مقاله ای تحت عنوان تبعیدیان ایران حملات وحشیانه خود را افزایش می دهند نوشت : فراریان مرتجع ایران در شکل سازمان مجاهدین خلق [منافقین] به فعالیت های آزاد خود در انگلیس ادامه می دهند و همچنان دانشجویان آزادیخواه مترقی ایران را مورد حملات خشن خود قرار می دهند.

بر اساس این گزارش « گروهی از گردن کلفت های منافقین در روز دوشنبه 26 مهر ماه برای پخش اعلامیه های خود علیه انقلاب اسلامی ایران به شانکده برونل رفتند و با دو دانشجوی ایرانی که از قبول اعلامیه های پوچ و مسخره آن ها خودداری کرده بودند با چماق و پنجه بوکس مقابله کردند ، یکی از قربانیان حادثه بر اثر صدمات وارده برای یک هفته در بیمارستان بستری شد »

در ادامه این گزارش آمده است : واضح است که برخی از عناصر مجاهدین خلق در پاریس قصد دارند علیه تمامی حامیان انقلاب ایران در اروپا دست به ایجاد رعب و وحشت بزنند .  این دار و دسته دلقک ها که تحت عنوان شورای مقاومت ملی به رهبری مسعود رجوی و بنی صدر عامل سیا فعالیت می کنند رقاصی های خود را در انگلیس زیر عنوان انجمن دانشجویان مسلمان انجام می دهند تلاش عمده آن ها در فروش کهنه پاره هایی به نام آزادی ایران است.

این نشریه در ادامه گزارش خود آورده است : از آغاز عملیات رعب آفرین آن ها در ایران 235 مقام عالیرتبه جمهوری اسلامی و از جمله 29 عضو مجلس و رئیس جمهور و نخست وزیر وقت جان خود را از دست داده اند در آخرین عملیات آن ها در انفجار یک بمب در یکی از خیابان های پایتخت 84 نفر کشته و بیش از 800 تن مجروح شدند ، هفته بعد این گروهک از به اصطلاح اعدام انقلابی یک روحانی ابراز خرسندی کردند در حالی که وی یک پیرمرد 81 ساله بود که به هنگام عبادت به دست این مزدوران کشته [به شهادت] رسید . در همین حال یک دانشجوی ایرانی در رم و یک تن دیگر در آمریکا توسط این گروهک به قتل رسیدند.(7)

پی نوشت:

1-کیهان ، 26 آبان 1361 ، صفحه 14

2-صحیفه امام ، جلد 17 ، صفحه 94 ، تاریخ این نامه در صحیفه امام 25 آبان 1361 قید شده است اما نامه شهید صیاد شیرازی خطاب به امام امت به تاریخ 26 آبان به همراه پاسخ امام خطاب به ایشان در مطبوعات منتشر شده است .

3- اطلاعات ، 26 آبان 1361 ، صفحه 2

4-کیهان ، 26 آبان 1361 ، صفحه 2

5- جمهوری اسلامی ، 26 آبان 1361 ، صفحه 12

6- اطلاعات ، 26 آبان 1361 ، صفحه 16 ، سوالی که شاید با خواندن این سطور از سوی مخاطبین محترم مطرح شود این است که چرا با وجود این پیش بینی ها صدام سقوط نکرد و تا پس از جنگ و نیز حمله به کویت و ...باقی ماند و به جنایات خود ادامه داد ؟ پاسخ به این سوال روشن است زمانی که ایران اسلامی پس از آزاد سازی خرمشهر به پیشرفت های خود برای بازپس گیری بخش های دیگری از خاک میهن اسلامی که در اشغال صدام بود ادامه داد شرق و غرب نیز مرتجعین عرب احساس خطر کردند ، کمک های میلیاردی کشورهای غربی از جمله فرانسه و انگلیس به صدام در این دوره تشدید شد و آمریکا نیز به صورت مخفیانه هر آن چه می توانست و در برخی برهه ها به صورت عیان به صدام کمک های نظامی و اطلاعاتی می رساند ، سران عرب نیز که از هیچ کمکی دریغ نمی کردند چرا که سقوط صدام سقوط آنان را در پی داشت و این گونه بود که صدام ماند تا عبرتی برای سران مرتجع و دیکتاتور عرب شود . ماند تا کویت را اشغال کند و سران کویت مزد حمایت های بی دریغ خود از عراق در جنگ با ایران را دریافت کنند .

7- اطلاعات ، 26 آبان 1361 ، صفحه 16

پژوهشگر: سید روح الله امین آبادی


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها