يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۵۰۹۵۱
زمان انتشار: ۱۱:۰۶     ۲۷ آبان ۱۳۹۴
مهوش صبرکن ادامه داد: متن سریال «سودابه» هنوز به پایان نرسیده اما چیزی به پایان راه نمانده است. این مجموعه موضوع اجتماعی و خانوادگی دارد و برگرفته از زندگی مادرم است که در قید حیات است. به دلیل اینکه همیشه دوست داشتم زندگی مادرم را سریال کنم این کار را انجام دادم
به گزارش پایگاه 598، مهوش صبرکن از نگارش یک فیلمنامه در قالب سریال با موضوع زندگی مادرش با نام «سودابه» خبر داد.

این بازیگر  اعلام کرد: حدود سه سال است که در تلویزیون کار نکردم ولی پیشنهادهای خوبی داشتم که به لحاظ متن و کارگردانی پسندیدم و حتی در حال حاضر تعدادی از کارهای پیشنهاد شده به من، در حال پخش هستند اما در حوزه مالی صلاح نبود که حضور داشته باشم. در حال حاضر هم دو پیشنهاد در شهرمان شیراز داشتم که متأسفانه به یکی از آن‌ها نرسیدم اما یک پیشنهاد دیگر دارم و فعلا منتظرم ببینم چه پیش می‌آید.

وی در ادامه به نگارش سریالی که برای تلویزیون در دست دارد اشاره کرد و توضیح داد: در حال حاضر نوشته‌ای در دست دارم که چندین سال است روی آن کار می‌کنم و گاهی هم دلسرد شدم و آن‌را کنار گذاشتم. «سودابه» کار بسیار سنگین و جالبی است که در آن از دوستان عزیزم هم در بخش نگارش کمک گرفتم. این کار به قدری سنگین و شاید پرهزینه باشد که نمی‌دانم آیا باید برایش اسپانسر بگیرم و یا برای شبکه نمایش خانگی بسازم؛ چراکه وقتی صحبت از اسپانسر می‌شود، اسپانسر، کار با شبکه نمایش خانگی را راحت‌تر انجام می‌دهد و دلیل این اتفاق به خاطر فروش بیشتر کارها در شبکه نمایش خانگی است ولی من دلم می‌خواهد کارم را همه‌ی ایران ببینند.

او ادامه داد: طرح «سودابه» شامل 200 صفحه می‌شود اما فعلا مانده‌ام که با اوضاع حال حاضر تلویزیون چه کار کنم. «سودابه» سریال جالبی است و مطمئن هستم اگر از تلویزیون پخش شود پربیننده و موفق خواهد بود. از طرفی دیگر به دلیل اینکه من همیشه برای تلویزیون کار کردم دلم می‌خواهد مخاطب عام کارم را ببیند ولی متأسفانه وقتی با اسپانسر حرف می‌زنم اسپانسر تمایل دارد تا کار را برای شبکه نمایش خانگی بسازد؛ چراکه معتقد است مثل سینما پولش برمی‌گردد و از طرفی دیگر از لحاظ نگارش،‌ تصویربرداری، نوع لباس، گریم و ... آزادی‌های عملی در شبکه نمایش خانگی وجود دارد که در تلویزیون نیست.

او در همین راستا ادامه داد: متن سریال «سودابه» هنوز به پایان نرسیده اما چیزی به پایان راه نمانده است. این مجموعه موضوع اجتماعی و خانوادگی دارد و برگرفته از زندگی مادرم است که در قید حیات است. به دلیل اینکه همیشه دوست داشتم زندگی مادرم را سریال کنم این کار را انجام دادم؛ چراکه معتقدم مادرم نسبت به خانم‌های هم سن و سالش همیشه متفاوت بوده و هست؛ بنابراین دوست داشتم یک الگو برای نسل جوان باشد و نسل جوان صبر و استقامت و ایستادگی در مقابل سختی‌ها را یاد بگیرند تا به موفقیت برسند.

صبرکن که همسر محمود پاک نیت - بازیگر تلویزیون - است همچنین اعلام کرد: متن این سریال تصویب خواهد شد؛ چراکه موضوع سیاسی ندارد و فکر نمی‌کنم با طرح آن مخالفت شود؛ ضمن اینکه اگر هم بخواهم آن را برای شبکه نمایش خانگی کار کنم دیگر نیازی به تصویب تلویزیون ندارد.

بازیگر سریال‌های «پس از باران»، «پشت کوه‌های بلند» و «یادآوری» در ادامه صحبت‌هایش ارزیابی‌اش از فضای جدید تلویزیون پس از آمدن رییس جدید سازمان صداوسیما را اینگونه ارائه داد: به نظرم هنوز کار آقای سرافراز شروع نشده است ولی شنیده‌ام که ایشان خیلی اصرار داشتند که پیش از شروع کار، همه متن‌ها آماده باشند؛ چراکه مدتی عادت شده بود متن‌ها به شکل نصفه و نیمه آغاز می‌شد و اواسط کار مشکلاتی بوجود می‌آمد. این اتفاق به نفع ما بازیگران است چراکه وقتی از اول کار، متن را می‌خوانیم خیلی برایمان بهتر است تا اینکه متن نصفه و نیمه دستمان برسد. اما در مورد مسائل مالی من نمی‌دانم که چگونه می‌خواهند رفتار کنند، بنابراین نمی‌توانم در این زمینه اظهار نظری داشته باشم.

مهوش صبر کن در بخشی دیگر از صحبت‌هایش در پاسخ به اینکه چه پیشنهادی به رییس جدید سازمان صداوسیما دارد؟ اظهار کرد: به عنوان یک عضو کوچک از جامعه هنری خواهش می‌کنم بستر را برای جوانان بیشتر از این‌ها فراهم کنند و از طرفی به هر طریقی که می‌توانند دست آن‌هایی که در حوزه هنر افراد را اذیت می‌کنند کوتاه کنند و در عین حال مدیریت درستی در همه بخش‌ها داشته باشند و حواسشان بیشتر جمع باشد. من از سن خیلی کم وارد حوزه تئاتر شدم و در کنار حوزه تئاتر، دستی هم در زمینه کودک و کارهای عروسکی داشتم، بنابراین دوست دارم در زمینه کار کودک و نوجوان نگرش زیادی داشته باشم و در این حوزه قوی‌تر عمل کنیم. اما متأسفانه سطح کارهای کودک و نوجوان خیلی پایین است؛ این در حالی است که واقعا کاری ندارد که ما سطح این حوزه کاری را بالا ببریم و هزینه آن چنانی هم نمی‌خواهد.

این بازیگر در پایان خاطرنشان کرد: خیلی دلم می‌خواهد برای نسل جوان تا می‌توانیم بستر را فراهم کنیم؛ چراکه معتقدم نسل جوان ما خیلی استعداد و نیرو دارند و حیف هستند. متأسفانه تعدادی از همین جوانان فقط به جهت اینکه بستر برایشان فراهم نیست، هرز می روند، بنابراین امیدوارم این بستر به زودی فراهم شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها