أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۵۱۲۴۹
زمان انتشار: ۱۵:۰۰     ۲۸ آبان ۱۳۹۴
بيست و پنجمين جلد از مجموعه «يادگاران» انتشارات روايت فتح شامل خاطراتي از «شهيد حسن طهراني مقدم» امروز با حضور خانواده شهيد و همرزمانش رونمايي شد.
به گزارش پایگاه 598، به نقل از نویدشاهد، اين كتاب شامل يكصد خاطره كوتاه درباره شهيد حسن طهراني مقدم به روايت خاطراتي از زبان برادر، همسر، فرزندان و دوستان شهيد، به قلم فرزانه مردي است.

فرزانه مردي نويسنده كتاب نيز در جهت معرفي اثر خود گفت: اين كتاب مانند پازل تكه هاي كوچكي از شخصيت بزرگ حاج حسن را كنار هم قرار مي دهد تا براي نسل جواني كه فرصت بسياري براي مطالعه آزاد ندارند مرجعي براي آشنايي آن ها با شهيد باشد.
 
وي ادامه داد: من شخصيت حاج حسن را بعد از شهادت ايشان شناختم و واقعا معتقدم ايشان عظمت عجيبي داشتند كتاب خاطرات همسر شهيد طهراني مقدم نيز از جمله اقداماتي است كه در نظر دارم تا در آينده اي نزديك به چاپ برسانم.
 
 
«يادگاران» عنوان كتاب هايي است كه بنا دارد تصويرهايي از سال هاي جنگ را در قالب خاطره هاي بازنويسي شده، براي آنها كه آن سال ها را نديده اند، نشان بدهد. اين مجموعه راهي است بر سرزميني نسبتاً بكر ميان تاريخ و ادبيات، ميان واقعه ها و بازگفته ها، خواندن شان تنها يادآوري است، يادآوري اين نكته كه آن مردها بوده اند و آن واقعه ها رخ داده اند؛ نه در سال ها و جاهاي دور، بلكه در همين نزديكي؛ در مقدمه ي اين كتب مي خوانيم:
 
اين كتاب فقط و فقط صد خاطره كوتاه از مردي است كه با آرزوهاي بلندش براي كشور و دينش اقتدار به ارمغان آورد. مردي كه يكي از آرزوهايش قدرتمندتر شدن شيعه در جهان بود. خاطرات و ياد شهيد حسن طهراني مقدم هنوز هم در قاب چشم خيلي ها جا مانده است و هر كدام به زبان دل خود آنچه از او ديده اند را مي گويند.
 
صد خاطره كوتاه از مردي كه تكه هاي پازل تصويرش هنوز برايمان كامل نشده است و مرادش به حق درباره اش گفته است كه او «سردار عاليقدر، دانشمند برجسته و پارساي بي ادعا» بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها