يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۵۱۳۰۱
زمان انتشار: ۱۸:۰۱     ۲۹ آبان ۱۳۹۴
میلاد ذوالفقاری -  "دغدغه های فرهنگی" کتابی از سخنان رهبری که برای اولین بار فهم تفاوت میان دغدغه های رهبری و حزب اللهی ها را برای من آسان کرد. کتابی که برای ما در سطر به سطر خود خبر از ناکامی نهادهای فرهنگی و تبلیغاتی جمهوری اسلامی در تبیین سخنان امام جامعه را میداد و زمانی که یکی از دوستان از تیراژ بالای آن و استقبال بچه حزب اللهی ها خوشحال بود انگار نوبت من بود که آنرا اینگونه تحلیل کنم که این استقبال نشان از سال ها مظلومیت حرف های این چنینی رهبری میان بچه حزب اللهی ها را می دهد.

اتمسفری که بچه حزب اللهی ها در آن زندگی میکنند بدون شک فاصله معناداری با دغدغه های رهبری دارد ، گفته ها و عملکردشان بیشتر به آنچه سبک زندگی مدرن از ما میخواهد شبیه است تا آنچه او از ما انتظار دارد. میلاد دخانچی[برنامه ساز تلوزیونی و دانشجوی دکترای مطالعات فرهنگی ] در یادداشتی با عنوان "اسکیزیوفرنی پدران ما" با کلماتی بهتر فهم انچه را که در نظر دارم را برای ما آسان کرده است . او اینگونه نوشته است که :« انقلابی بودن یک نوع بودن است نه یک نوع باور.نوع بودنی که با سلطه استیت و سرمایه داری دیگر وجود ندارد و اینگونه بود که انقلابی بودن نه یک فردیت بلکه یک گفتمان معطوف به قدرت متولد شد.سوژه هایی که همانند بورژوای جهانی زندگی میکنند و سبک زندگی شان شبیه هر طبقه متوسط دیگری است و انقلابی خوانده میشوند نه از آن حیث که خاصیتی نومادوار دارند،بلکه از ان حیث که سوژه های مورد اطمینان سرمایه داری ایرانی هستند. »

بچه حزب اللهی ها سال ها دغدغه فراماسونری را داشتند اگر نگوییم دغدغه اول اما بدون شک یکی از بزرگترین دغدغه هایشان بود، دغدغه هایی که برای آن میلیاردها تومان از بیت المال مسلمین هزینه میشد و پای ثابت همایش ها و جلسات سخنرانی بود.دغدغه ای که هیچ گاه در کلام رهبری نمود پیدا نکرد واین زمانی جالب میشود که بدانیم  از سال 1368 تا به  حال "دشمن" پرتکرارترین کلیدواژه رهبری بوده است که هیچ گاه در طول این سال ها مساوی با ماسون ها و گروه های شیطان پرستی تلقی نشده است.

حجت الاسلام محمدرضا زائری[روزنامه نگار و فعال فرهنگی ] در کتاب سبک زندگی مینویسد :
«ورود رهبر انقلاب به موضوع سبک زندگی در سخنرانی مشهور و مهم خود در سفر خراسان شمالی خوشبختانه فضای جدیدی را برای این بحث آماده ساخت.تا پبش از ان ، به کار بردن تعبیر سبک زندگی و پرداختن به این موضوع برای بسیاری در فضای جبهه ی انقلاب و رسانه های عمومی و دست اندرکاران فعالیت های فرهنگی و هنری نه تنها اهمیت نداشت،بلکه خوشایند نبود و حتی چه بسا آن را نوعی حرکت غیر اصیل و نادرست میدانستند.»

وحید جلیلی [فعال فرهنگی و مسئول دفتر مطالعات جبهه فرهنگی ] نسبت میان اعتراضات و انتقادات جریان های حزب اللهی و ارزشی در دو دهه اخیر را اینگونه نسبت میدهد که :
« جریان‌های حزب‌اللهی و ارزشی و متدین، در دو دهه اخیر کارهایی کردند و حرف‌هایی زدند اعتراض‌هایی داشتند و انتقادهایی کردند. کم هم نبوده است ... اگر شما لثارات چهارده سال پیش را هم نگاه بکنید، می‌بینید جنس انتقادها و درد دل‌هایی که داشته، از جنس همین‌هایی است که الآن می‌گوید. من در سال شصت و نه یک چیزی  در یک روزنامه ای نوشته بودم، اخیراً نگاه می‌کردم، دیدم الآن هم تقریباً دارم همان حرف‌ها را می‌زنم. ما امروز خیلی حرف عجیب و غریب و بی‌سابقه‌ای را  که مطرح نمی‌کنیم.   اگر ما می‌خواهیم در وضعیت فرهنگی کشور، تغییر مثبت و تحول درستی انجام بشود، لازمه‌اش این است که ما جریان نقد خودمان را بازنگری و تکمیل بکنیم.»


بازنگری و نقدی که وحید جلیلی سخن از آن به میان می آورد بدون شک در این دوران بسیار حائز اهمیت میباشد ، آنچه را که در ادامه میبینید مجموعه ای از
دغدغه هایی که رهبری دارد اما حزب اللهی ها ندارند را فهرست کرده ایم.


 
 1-بعد از بیست سال از انقلاب فرانسه ، برای ناپلئون بناپارت هیچ افتار دیگری از لحاظ آرمان های انقلاب-آن حرف هایی که "ژان ژاک روسو" و "ولتر" و دیگران میگفتند- در حکومت فرانسه مطلقا وجود ندارد.
 از کتاب"دغدغه های فرهنگی" – مجموعه بیانات رهبر انقلاب-انتشارات صهبا-صفحه 28

  2- ماجرای بعد از انقلاب فرانسه واقعا رویدادهای عجیب و داستان های مهمی است.من افسوس میخورم که چرا بعضی از جوانان ما با این ماجراها آشنا نیستند.
 از کتاب"دغدغه های فرهنگی" – مجموعه بیانات رهبر انقلاب-انتشارات صهبا-صفحه 29

3-من شنیده ام در قضایای جنگ جهانی دوم در روسیه ، شور علی اف-اهنگ معروفی که البته من نه اهنگش را شنیده ام ،نه درست میدانم چیست؛آقایان میدانند- درتهییج مردم برای وارد شدن به میدان جنگ ، بیشترین تاثیر را داشت ؛ یعنی در خدمت اهداف مردمی قرار گرفت.به طور طبیعی این توقع از از هنرمند هر کشوری وجود دارد.
 از کتاب"دغدغه های فرهنگی" – مجموعه بیانات رهبر انقلاب-انتشارات صهبا-صفحه 43

4-کسی که از تئاتر ، نقاشی ، عکس یا شعر چیزی نمیفهمد ، راه های معرفت به رویش بسته است.ملتی که هر کدام از اینها را ندارد ، دریچه ای به روی او بسته است.
از کتاب"دغدغه های فرهنگی" – مجموعه بیانات رهبر انقلاب-انتشارات صهبا-صفحه 49

 5- من در مقوله های سینمایی و هنرهای تجسمی و تصویری و امثال اینها ورود ندارم ؛ یعنی یک مستمع عامی هستم.اما در مورد شعر و رمان نه ، آدم عامی ای نیستم؛از این آثاری که وجود دارد زیاد خوانده ام.
 از کتاب " من و کتاب" – مجموعه بیانات رهبری-انتشارات سوره – صفحه22

  6-خلاصه انگلیسی کتاب های جین اوستین را،از جمله همین کتاب غرور و تعصب را من خواندم.برای کسانی که انگلیسی می آموزند،خلاصه ساده ای درست میکنند.
 از کتاب " من و کتاب" – مجموعه بیانات رهبری-انتشارات سوره – صفحه36

 7-دن آرام یکی از بهترین رمان های دنیاست.البته جلد اولش بهتر است؛ جلدهای بعدی اش سطح رمان را متوسط میکند،کما اینکه کتاب بعدی اش ، زمین نوآباد هم کتاب خوبی نیست.
از کتاب " من و کتاب" – مجموعه بیانات رهبری-انتشارات سوره – صفحه36

 8-  ویکتورهوگو یک حکیم است.ویکتور هوگو یک نویسنده معمولی نیست. واقعاً به همان معنایی که ما مسلمانان «حکیم» را استعمال می‌کنیم و به‌کار می‌بریم ، یک حکیم است و بهترین حرفهایش را در «بینوایان» زده است. «بینوایان» هم یک کتاب حکمت است و به اعتقاد من، همه باید «بینوایان» را بخوانند
بیانات در دیدار مسئولان برگزار کننده هفته دفاع مقدس در سال 1372

 9- من می‌گویم بینوایان یک معجزه است در عالم رمان‌نویسی، در عالم کتاب‌نویسی. واقعاً یک معجزه است.

 10 - من خاطرم هست که در بخش غربی ارتفاعات البرز، گروهی مشغول راه‌سازی بودند و خاک‌ها را از بالا ریخته بودند و به بخشی از درخت‌های کف دره آسیب زده بود. آقا فرمودند وقتی دیدم خاک، تنه‌ها و شاخه‌های درخت را گرفته است احساس خفگی به من هم دست داد چرا این موجود زنده را زیر خاک دفن می‌کنیم؟ به هر قیمتی باید جلوی این کار گرفته شود. حتی اگر این باغ شخصی است، در حال آسیب زدن به محیط‌زیست عمومی است و شما نباید اجازه بدهید، این اتفاق بیفتد. پس ایشان با این حساسیت موضوعات را دنبال می‌کنند.
خاطره آقای قالیباف از رهبر انقلاب /بهنقل از سایت رسمی دفتر حفظ و نشر آثار آیت الله خامنه ای

 11- قضیّه‌ى خاک از قضیّه‌ى آب مهم‌تر است؛ ما مشکل آب هم داریم، مشکل بزرگى هم هست، لکن براى تهیّه‌ى آب راه‌هاى فراوانى وجود دارد؛ براى تهیّه‌ى خاک حاصلخیز این راه‌ها دیگر وجود ندارد. یعنى بى‌توجّهى به مبانى حفظ محیط زیست، گاهى اوقات یک چنین مشکلاتى را به‌وجود مى‌آورد؛ آسیبى که وارد میشود، آسیبى نیست که بشود [جبران کرد].
 بیانات رهبری در دیدار فعالین محیط زیست در اسفند 93
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۷
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
مرتضي خاکپور
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۰ - ۱۱ آذر ۱۳۹۴
۰
۱
...

باز اربعین ببوست .

همه جا عزاداری ببوست .

باز اربعین ببوست .

چشمان همه غرق خون ببوست .

باز اربعین بمو .

غم و ماتم دیلان بمو .

خاکا بسر فوکونید .

دستا به سینه بارش فوکونید .

باز شورشی بمو .

باز عزایی بمو .

که چه ماتمی ایسه .

که چی غوغایی ایسه .

دینا غم دار بوکودید .

بیت خاندان محمدا عزادار بوکودید .

أ حسین ابن علی .

أ علمدار ولایت .

أ شهید کربلا .

أ شهید خون ثارالله .

چی تشنه شهید ببوست .

چی تنها شهید ببوست .

خاک بسر فوکونید .

ناله از دل شیون بوکونید .

بکشتیدی حسین ابن علی .

بکشتیدی دین علی .

نوحه نوحه بپا بوکونید .

ناله ناله بسر بوکونید .

چی عزایی عالمه ایسه.

چی غمایی عالمه ایسه.

آدمی جیگر بخون .

آسمان اشک باران .

همگی در ماتم حسین .

همگی در غم حسین .

عالم عزادره علی .

زمین غصه داره علی .

شیون بوکونید .

آه و ناله بوکونید .

اربعینه .

اربعینه کربلایه .

دسته دسته شیون بوکونید .

دسته دسته بسر و جان بوکوبید .

چی نامرد مردمان بید کوفیان .

چی ظالم مردمان بید یزیدیان .

ای حسین تو چی خوب مردمان بی .

ای حسین تو چی مظلوم مردمان بی .

ای حسین ، تو ایسی ثارالله .

ای حسین ، تو ایسی شهید الله .

سلام الله بر تو حسین .

سلام الله بر تو مرد خدا .

http://mkhakpour9.persianblog.ir/

...
پاسخ
امیر
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۹ - ۳۱ مرداد ۱۳۹۵
۱
۲
و باز هم نفهمیدید رهبر انقلاب چه دغدغه ای دارد!!! دغدغه رهبری مطالعه ی چند کتاب و ... است؟ ایشان یک دغدغه بیشتر ندارند: اسلام و اخلاق با تعریف و مبنای امام خمینی. و این موضوع خیلی پیچیدگی ندارد. بچه حزب الهی ها هم در همه ی تاریخ انقلاب کم و بیش آنرا فهمیده اند و به قدر وسعشان عمل کرده اند.
آیا می دانید رهبر انقلاب فرموده اند: نظام اسلامی بدون عدالت مشروعیت ندارد؟ و آیا اشرافیگری و تمجلگرایی و نفوذ فرهنگی و...اینها دغدغه اول ایشان نیست؟ حتما هست
و خیلی از مسائل دیگر
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۲۲ - ۱۱ آبان ۱۳۹۵
از کجا به این نتیجه رسیدی ؟ !
پر تکرار ترین در خواست رهبری این چند چه بوده اخوی
پیروی رهبری واقعا یک شعاره
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۸ - ۱۶ مهر ۱۳۹۵
۰
۳
یعنی چی بچه حزب اللهی ها دغدغه فراماسونری دارن و همایشها برای ان برگزار گردید. یا للعجب مگه ما جز اجرای اسلام در جامعه و خانواده انتظار دیگری داریم . دشمن هم دو دسته است داخلی و خارجی . مگه غیر اینه که الان این انقلاب دشمن بزرگی به نام مسولان امریکایی باور داره . خوبه ادمو جو نگیره
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۲۰ - ۱۱ آبان ۱۳۹۵
اصلا مطالب را نخواندی اخوییی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۱۸ - ۱۱ آبان ۱۳۹۵
۴
۱
احسنت
البته عدم دغدغه نسبت به اقتصاد مقاومتی را هم به آن اضافه کنید
پر تکرار ترین کلام رهبری در این چند سال اقتصاد مقاومتی بوده است
حزب اله در محافل و سایت ها کانالها اصلا کاری با سخانان رهبری ندارند یا گاها صریحا به تولید ملی حمله می کنند .
پاسخ
جلال دهقانی اناری
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۸ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۶
۱
۰
من فکر میکنم دغدغه های رهبری همان دغدغه های اوایل انقلاب است ولی اولویت ها تغییر کرده : اولویت ها در دهه 60 بحث سرانجام جنگ تحمیلی - وجود منافقان و ترورها - امنیت داخلی - گسترش و بومی سازی جنگ افزارها اعم از هوایی و زمینی و موشکی و ... با راه اندازی جهاد خودکفایی وزارت دفاع و ... که اکنون با وجود اقتدار نیروهای نظامی و موشکی ایران این دغدغه تا حدودی رفع شده و اکنون بحث اقتصاد و اشتغال جای آن را در صدر اولویت ها گرفته تا جایی که اقتصاد را با راهبرد اقتصاد مقاومتی به دولت معرفی میکنند که نمونه ای از بومی سازی منابع و فرصت های اقتصادی است که اگر درست اجرا شود باعث اقتدار اقتصادی کشور در جهان میشود - بحث های دیگر از جمله نفوذ هم جزو دغدغه های رهبری بوده و هست اما تا زمانی که مسئولین اصل (دشمنی غرب و آمریکا ) را نپذیرند ، اصل نفوذ فکری و فرهنگی و اقتصادی و نظامی و ... را نیز نخواهند پذیرفت
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها