امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۳۵۱۵۶۰
زمان انتشار: ۱۱:۴۲     ۰۱ آذر ۱۳۹۴
سعید داخ بازیگر نقش یوسف در نمایش «ترور» درباره ویژگی های این اثر نمایشی و نقشی که در این نمایش ایفا می کند، سخن گفت.
به گزارش پایگاه 598، سعید داخ بازیگر تئاتر و تلویزیون ایران که این روزها در نمایش «ترور» در نقش یوسف خواهرزاده حضرت علی (ع) ایفای نقش می کند درباره حضور در این اثر نمایشی به خبرنگار مهر گفت: بعد از سال ها دوباره فرصتی فراهم شد تا با حمیدرضا نعیمی و گروه تئاتر شایا همکاری داشته باشم البته رفاقت من و نعیمی بسیار کهنه است و به سال ۷۳ بازمی‌گردد.

وی ادامه داد: پیش از این ما در چند نمایش از جمله «آژاکس»، «هفت طبقه» و ... با یکدیگر همکاری داشتیم اما گرفتاری ها و حضور من در کارهای تصویری سبب شد که مدتی از تئاتر دور بمانم و حال خوشحالم که مجددا فرصتی پیش آمد تا به خانه خودم بازگردم. معتقدم نمایشنامه «ترور» یک متن جذاب است و یک اثر فاخر به حساب می آید البته فارغ از مفاهیم کلیشه ای که این سال ها از واژه فاخر به ذهن متبادر می شود.

بازیگر سریال «تنهایی لیلا» درباره نقشی که در این نمایش ایفا می کند، توضیح داد: یوسف در نمایش «ترور» در واقع فدایی حضرت علی (ع) است. این شخصیت فرزند اُم هانی خواهر حضرت علی (ع) است و علاقه زیادی به امیرالمومنین دارد. یوسف جزو شخصیت های مثبت داستان محسوب می شود اما به هیچ عنوان ویژگی های کلیشه ای کاراکترهای مثبت را ندارد.

داخ در پایان صحبت هایش اضافه کرد: در این نمایش شخصیت های مثبت و منفی از کلیشه ها تبعیت نمی کنند و ویژگی ها و خصلت های آنها به شکل اغراق آمیزی نوشته نشده است. این مساله به نوع نگاه نعیمی و تلاش او برای چند بعدی و واقعی نشان دادن کاراکترهایی که خلق کرده است، بازمی‌گردد. این نوع طراحی شخصیت باعث ارتباط بیشتر مخاطب با اثر و کاراکترها می شود که امیدوارم در اجرای این اثر نیز شاهد همین ارتباط باشیم.

«ترور» درباره زندگی و تنهایی یک تروریست است که به قضاوت و انتخابش برای کشتن شک ندارد اما مادرش اعتقاد دارد او ۳۵ سال پیش مرده است. فقط می‌باید دفن می‌شد تا از شر ارواح شریر در امان می ماند. تروریست در مسیر عملیاتش با دختری آشنا می شود که...

بازیگران این اثر نمایشی بهزاد فراهانی، یکتا ناصر، فرید قبادی، بهناز نازی، یعقوب صباحی، سعید داخ، محمد ساربان، کاظم هژیرآزاد، کتانه افشاری‌نژاد، نقی سیف‌جمالی، سیاوش چراغی‌پور، امیر مهدی کیا، بهروز پوربرجی، رضا جهانی، بهنام شرفی، شقایق فتحی، سروش کریمی نژاد، پیروز میرزایی، مهرداد خانی، محمد نژاد،شقایق پور علی، نیکی ابراهیم شاه، شیما جعفرزاده، هلیا کریمی و نسرین پرهام هستند.

این اثر نمایشی اجرای خود را از ۲۸ آبان ماه ساعت ۱۹ در سالن اصلی تئاتر شهر آغاز کرده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها