يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۵۱۶۰۰
زمان انتشار: ۱۳:۲۴     ۰۱ آذر ۱۳۹۴
متهم نفتی با اشاره به دریافت یوروی غیرقابل انتقال از بانک‌های داخل و ارائه پول‌های قابل انتقال در خارج از کشور گفت: زمانی به کشور خدمت می کردم، ولی اکنون گرفتار ماده و تبصره شده‌ام.

به گزارش پایگاه 598، زنجانی در ادامه سیزدهمین جلسه رسیدگی به پرونده فساد نفتی در پاسخ به این سؤال قاضی که آیا برای این جابجایی منابع از طریق بانک‌ها مجوزی از بانک مرکزی داشتید یا خیر؟ گفت: نیازی به مجوز نیست و مانند این است که شما از کارت اعتباری یکی از بانک‌های داخل کشور در دوبی و یا امارات استفاده کنید.

متهم در پاسخ به سؤال دیگر قاضی که آیا ارز را از خارج کشور دریافت می‌کردید، پاسخ داد: بله یوروی غیرقابل انتقال را دریافت می‌کردیم و یوروی قابل انتقال تحویل می‌دادیم.

وی در پاسخ به این سؤال قاضی که از طریق سیستم I1 to I1 چه مقدار حواله کردید، گفت: مبالغ دقیقاً خاطرم نیست اما به خاطر دارم که حدود 500 میلیون یورو برای بانک ملت، صد میلیون یورو برای بانک مسکن و 300 میلیون یورو برای بانک تجارت انتقال دادیم.

زنجانی تأکید کرد: زمانی به کشور خدمت کردم و پول‌های غیرقابل انتقال را در آن هنگام انتقال دادم ولی اکنون با ماده و تبصره و گرفتن مجوز گیر افتاده‌ام. من عملاً در سیستم بین‌المللی پول‌شویی کرده‌ام.

متهم نفتی خاطرنشان کرد: مصوبه‌ای در بانک مرکزی به تصویب رسیده است که می‌گوید با FIIB همکاری مالی داشته، پول بدهید و پول بگیرید که در این مصوبه دست کم امضای دو وزیر وجود دارد.

زنجانی تأکید کرد: بانک‌ها به من پول غیرقابل انتقال می‌دادند و من پول قابل انتقال به آنها تحویل می‌دادم و من حواله‌ها را به بیش از 800 بانک اروپایی و حتی بانک‌های آمریکایی ارسال می‌کردم.

وی تصریح کرد: من پولی در خارج از کشور داشتم و می‌توانستم برای سرمایه‌گذاری آن را وارد کشور کنم اما به جای این کار در داخل کشور پول دریافت می‌کردم و در خارج از کشور پول را ارائه می‌دادم تا مشکل پول‌های غیرقابل انتقال را حل کنم.

متهم نفتی در پاسخ به سؤال قاضی که «س.م» برنامه‌نویس نرم‌افزار آی‌وان تو آی‌وان قابلیت اتصال به شبکه‌های ارتباطی بین‌المللی را نداشته است گفت: «س.م» فقط یک برنامه‌نویس ساده است و اینکه یک نرم‌افزار به کجا وصل می‌شود و نحوه انتقال چگونه است را به وی توضیح نمی‌دادم چرا که ایشان صد میلیون گرفته، برنامه‌ای را نوشته و رفته است بنابراین به ایشان توضیح ندادیم که این شبکه به کجا متصل می‌شود چرا که ایشان برنامه قشم ایر را نوشته است، دلیلی ندارد که از زمان پرواز هواپیماها مطلع باشد.

زنجانی ادامه داد: در اینجا نماینده دادستان اظهارات «س.م» به عنوان یکی از برنامه‌نویسان حرفه‌ای را قرائت کرد که عنوان کرده است اواخر سال 89 آقای زنجانی پیشنهاد برنامه آی‌وان تو آی‌وان را به من داد که بر اساس آن مشتریان بتوانند خودشان دستور پرداخت صادر کنند و سپس اپراتورها در SCT بنکرز حواله را پرینت کرده و خودشان سوئیفت ایجاد می‌کردند و به مشتریان خارجی ارائه می‌کردند.

نماینده دادستان افزود: این اظهارات نشان می‌دهد که سیستم مذکور ارتباط بین‌المللی نداشته چرا که اگر داشت در همان لحظه دستور پرداخت تأیید نهایی نیز صورت می‌گرفت بنابراین هدف این کار انجام حواله‌های ارزی و دریافت کارمزد از آنها بوده است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها