کد خبر: ۳۵۱۷۴۵
زمان انتشار: ۱۲:۳۰     ۰۲ آذر ۱۳۹۴
بابک زنجانی گفت: پول‌هایی که من به شرکت سامسونک-گلدیران واریز کردم، از محل شرکت SCT بنکرز تأمین شده بود در واقع این پول ها مال خودم بود و هر طور دوست داشتم خرج می‌کردم.

به گزارش پایگاه 598، در ادامه رسیدگی به پرونده فساد نفتی قاضی صلواتی با اشاره به مصارفی که بابک زنجانی از منابع شرکت نفت داشته و پول های نفت را به سایر شرکت‌ها از جمله سامسونگ، گلدیران و شرکت کروز ایران‌خودرو و سایر نهادها داده و ریال آن را دریافت کرده، خطاب به زنجانی گفت: شما مجاز نبودید پول‌ها را در داخل کشور هزینه کنید و باید طبق قرار داد آنها را به پیمانکاران نفتی پرداخت می‌کردید.

زنجانی در پاسخ به صلواتی گفت: شرکت هایی که شما نام بردید، در کره از من پول گرفتند و این پول‌ها از محل پول شرکت SCT بوده است.

وی افزود: وقتی پول برای SCT است هرجا بخواهد می‌توان آن را مصرف کند و هیچ‌کس نمی‌تواند بگوید چرا فلان جا هزینه شده، این پول‌ها مال خودم بوده و دوست داشتم این‌گونه خرج کنم.

قاضی صلواتی از متهم در خصوص شرکت نیو روش سؤال کرد که زنجانی در پاسخ گفت: این شرکت متعلق به قرار گاه خاتم الانبیاء است.

وی افزود: آنها هم بدهکار بودند و هم پول می‌خواستند تا صرف هزینه‌های خود کنند، شرکت نفت بابت نیو روش دو حواله 200 و 300 میلیون یورویی صادر کرده بود که حواله 300 میلیون یورویی پرداخت شد،‌ اما منابع حواله 200 میلیون یورویی تأمین نشده بود.

در این لحظه قاضی صلواتی خطاب به متهم گفت: شما به این شرکت در داخل کشور وون کره داده‌اید که زنجانی در پاسخ گفت: ما که در داخل وون نداریم به آنها بخواهم تحویل دهیم.

وی تصریح کرد: زمانی که می‌خواستم به شرکت نیو روش پول بدهم آنها گفتند به جای یورو، به وون کره نیاز دارند، به خاطر همین من یوروها را تبدیل به وون کردم و در خارج از کشور به آنها وون دادم و کارمزد خود را نیز که 7 در هزار بود، دریافت کردم.

زنجانی تأکید کرد: در ایران ارز خارجی وجود نداشت که بخواهم به این شرکت‌ها در داخل کشور ارز بدهم.

وی گفت: در واقع حساب دفتری این شرکت‌ها در ایران بود و ما در کره، چین و ترکیه به آنها پول دادیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها