أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۵۱۸۵۱
زمان انتشار: ۰۰:۲۰     ۰۳ آذر ۱۳۹۴
عضو عیئت رئیسه انجمن ملی سیب زمینی ایران با بیان اینکه دفن ۱۷۰۰ تن سیب زمینی در کشور قانونی است، گفت: این حجم سیب زمینی که حذف شده قانونی بوده و درواقع دولت به وظیفه خود عمل کرده است.

به گزارش پایگاه 598، ابولقاسم سوزنچی، در گفت‌وگو با تسنیم با اعلام این مطلب، اظهار کرد: این حجم سیب زمینی که حذف شده قانونی بوده و درواقع دولت به وظیفه خود در این زمینه عمل کرده است.

عضو شورای مرکزی خانه کشاورزی ادامه داد: این سیب زمینی‌ها برای تعادل و جلوگیری از افت قیمت این محصول در بازار به صورت تضمینی خریداری شده بود، بنابراین توزیع دوباره آن دربازار منطقی نبود.

سوزنچی گفت: ۱۵ درصد از این سیب زمینی‌ها خرید تضمینی شده  که قابلیت مصرف داشتند و به صورت رایگان به کمیته امداد تحویل شد و مابقی آن دفن شد.

وی در پاسخ به این سوال که چرا از این سیب زمینی‌ها به عنوان بذر استفاده نشده است، تصریح کرد: این سیب زمینی ها بذری نبوده و قابلیت استفاده به عناون بذر برای تولید آتی را نداشتد.

سوزنچی گفت: سیب زمینی‌های بهاره ماندگاری کمی دارند، به هیمن منظور این سیب زمینی‌ها نیز در مدت زمان کمی شرایط مصرف خود را از دست دادند.

وی یاد آورشد که تا زمانی که راهکار صاردات سیب زمینی فراهم نشود و تولید مازاد باشد، راهکار دیگری به غیر از دفن وجود ندارد.

سوزنچی با اشاره به اینکه قیمت فعلی فروش هرکیلوگرم سیب زمینی درب انبار ۴۰۰ تا ۵۵۰ تومان است، گفت: درحالی این محصول به قیمت کمی از کشاورزان خریداری می‌شود که صنایع تبدیلی سیب زمینی، کاهشی در قیمت های خود نداشته اند و کماکان قیمت محصولات خود را بر اساس قیمت سیب زمینی ۲ هزار تومانی محاسبه می‌کنند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱۵
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۵۴ - ۰۳ آذر ۱۳۹۴
۱۷
۲
برای بالا نگه داشتن قیمت این عمل انجام شده و این نشان از عدم توجه مسئولین به شعارهای ارزشی است که دائم تکرار می کنند ولی در عمل منافع خود را در گرانی می بینند بنابراین آنچه نشان از واقعیت دارد این است که برای برخی تصمیم گیرندگان زندگی انسانهای فقیر هیچ ارزشی ندارد
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۵۴ - ۰۳ آذر ۱۳۹۴
۱۹
۲
مملکت در رکود تورمی مطلق فرورفته و اقایان ثروت و پول ملی را حیف و میل میکنند.
پاسخ
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۶:۳۵ - ۰۳ آذر ۱۳۹۴
۱۸
۴
درود بر احمدی نژاد که سیب زمینی ها رو به فقرا داد ولی دفنش نکرد
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۱۸ - ۱۴ آذر ۱۳۹۴
ای بنده شکم
مهران نعمتی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۰۶ - ۰۳ آذر ۱۳۹۴
۱۵
۲
این مشت نمونه خروار است ، کسانی در این ممکلت هستند که سرمایه را احتکار کرده اند و عملاً ملت با یک تحریم داخلی همزمان با تحریم خارجی مواجه است و بعضی از این افراد امیدشان به کدخدا(امریکا) است که رابطه دولت خوب شود تا سرمایه شان را به جریان درآورند.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۱۳ - ۰۳ آذر ۱۳۹۴
انشاء الله كه اين شياطين داخلي مزدور آمريكا . اميدشان را به گور ببرند و ملت هم از دستشان خلاص شود !
آمين
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۱۹ - ۰۳ آذر ۱۳۹۴
۱۶
۳
مردم نون شب ندارن بخورن اونوقت بفکر پولدارها هستین که نکنه قیمت پایین بیاد. کارهای شیطان رو خوب دارین انجام میدین.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۰۹ - ۰۳ آذر ۱۳۹۴
۱۰
۲
من یادمه چند سال پیش میگفتند که در امریکای لاتین و آرژانتین و اوروگوه مازاد تولید برنج را برای تثبیت قیمت چند هزار تن را به دریا میرختند و حتی به سیاه پوستها هم نمیدادند حالا در ایران اسلامی چنین کاری میکنند چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ
ناشناس
ROMANIA
۱۶:۴۶ - ۰۷ آذر ۱۳۹۴
۰
۰
ولی این به کمیته امداد داده آقای روحانی
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۴۳ - ۰۸ آذر ۱۳۹۴
۶
۰
تدبیر و امید این است؟!
پاسخ
داود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۱۰ - ۱۰ آذر ۱۳۹۴
۶
۰
هذا من عمل شيطان
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۰۴ - ۱۱ آذر ۱۳۹۴
۵
۰
اقا جان این دو لت مجاز است و حق دارد هر کار ی صلا ح می داند بکند اخر قو ه ها با هم همرا هند مانند همراه او ل و چو ن به اجرا اطمینان دارند کار را تمام و کما ل سپر دهاند به انها و نظارت ر ا فعلا کنار گذاَشتهاند تا در دو ره بعد ی انرا تمام و کمال اجرا کنند پس نگران و نارا حت نبتاشید که این از آثار بر کات سپردن نظارت بدست صا حبان تخصص و خرد جمعی و کار امدی و کا ر شنا سی است و جا یی دو ر ی نمی رو رد !
پاسخ
آزاده
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۲۴ - ۱۴ آذر ۱۳۹۴
۲
۰
بمیرم برای شکم های گرسنه ی سر به بالین گذاشته که خوردن همین سیب زمینیها براشون ضیافت حساب میشد.....
آقا امام زمان نمیخوای بیای؟
پاسخ
ابوحسنین
-
۲۱:۴۲ - ۱۷ آذر ۱۳۹۴
۰
۰
دولت بی تدبیر اسراف کار حداقل به ملت عراق اهدا می کردی تا در این اربعین به زائران می دادند خداوند از شما نگذردبه خاطر چنینی تصمیماتی
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۴:۱۳ - ۱۶ دی ۱۳۹۴
۰
۰
دروود به کار مسولان عزیز چون با این کار موجب نشدن کشاورزان ما به جمع فقرا بپیوندن چون ما سیب زمینی زیاد داریم قرار نیست چرخه تولید تا مصرف رو خراب کنیم که به فقرا کمکی کرده باشیم
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها