أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۵۱۹۹۴
زمان انتشار: ۰۱:۱۰     ۰۴ آذر ۱۳۹۴
رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت تأکید کرد: زائرین بهتر است قبل از حضور در مراسم اربعین با پزشک خود مشورت کنند و مراقب بیماری‌های تنفسی باشند.

به گزارش پایگاه 598، سید علی مرعشی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس گفت: در پیاده‌روی اربعین چند مسئله مهم وجود دارد، یکی پیاده روی طولانی بین نجف تا کربلا است و دوم ازدحامی است که به ویژه صبح اربعین در بین الحرمین وجود دارد؛ مشکل زائرین بیمار به ویژه بیماران قلبی در چنین شریطی بروز مشکلات و عفونت های تنفسی است.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا افراد بیمار می‌توانند در مراسم پیاده‌روی اربعین شرکت کنند، گفت: توصیه ما به همه افرادی که بیمار هستند یا سابقه بیماریهای قلبی و تنفسی دارند این است که حتماً قبل از حضور در مراسم با پزشک خودشان مشورت کنند و اگر اجازه این کار را از پزشک گرفتند، در این مراسم پرفیض شرکت کنند.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر خاطر نشان کرد: در جمعیت‌های زیاد احتمال وجود ویروس‌های مختلف نیز زیاد بوده و انتقال این ویروس‌ها از طریق راه های تنفسی زیاد رخ می‌دهد و این برای فردی که دارای بیماری بوده و یا زمینه بیماری دارد ممکن است موجب خطرناک باشد.

وی به زائران توصیه کرد: حتماً از ماسک استفاده کرده و بهداشت فردی خود را رعایت کنند، به صورت مرتب دست‌های خود را شسته و از دست دادن زیاد با دیگران خودداری کنند.

مرعشی ادامه داد: در مراسم پیاده روی اربعین یکی از مهمترین مسائل نذری‌هایی است که به مردم داده می‌شود. غذاهایی که در آنجا طبخ می‌شود نسبت به غذاهای ایران بسیار چرب‌تر است به همین دلیل توصیه ما به زائران این است تا جایی که می‌توانند غذاهای کم چرب‌ مصرف کرده و رژیم غذایی خود را حفظ کنند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا بیماران قلبی و عروقی مانعی برای حضور در پیاده روی اربعین دارند یا خیر، گفت: این پیاده روی برای بیماران خفیف قابل انجام است ولی همانطور که اشاره شد حتما باید با پزشک خود مشورت کرده و توصیه‌های پزشک خود را در سفر رعایت کنند.

مرعشی از بیماران قلبی خواست تا خود را با افراد سالم مقایسه نکرده و همه مسیر را پیاده طی نکنند.

وی مهم‌ترین مشکل قلبی و عروقی زائران در سال‌های گذشته را دردهای سینه و حملات حاد قلبی اعلام کرد و گفت: این مشکلات به دلیل سرمای هوا، پیاده روی زیاد و ازدحام جمعیت رخ داده بود که همه این عوامل موجب تشدید بیماری‌های قلبی می‌شود به همین خاطر توصیه می‌شود زائران از حضور در محل‌های شلوغ خودداری کرده و داروهای خود به ویژه قرص‌های زیرزبانی را همراه داشته باشند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها