أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۵۲۰۰۱
زمان انتشار: ۰۱:۲۲     ۰۴ آذر ۱۳۹۴
پیامدهای اقدام ترکیه؛
مسکو در واکنش به سقوط جنگنده خود به دست ترکیه، از قطع روابط نظامی روسیه با این کشور و همچنین استقرار سامانه دفاع موشکی در بندر لاذقیه سوریه خبر داد.
به گزارش پایگاه 598، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد مسکو همه روابط نظامی خود را با ترکیه قطع می کند. در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: هر جنگنده ای در آسمان سوریه را که تهدیدی علیه ما باشد، ساقط خواهیم کرد.

در همین حال، ستاد مشترک ارتش روسیه تاکید کرد سامانه دفاع هوایی در ساحل لاذقیه در سوریه مستقر خواهد شد.

طبق این گزارش یک نظامی روس در عملیات جستجوی خلبانان جنگنده ای که صبح امروز ساقط شد، کشته شده است. ستاد مشترک ارتش روسیه به جزئیات بیشتری در این خصوص اشاره نکرد.

وزارت دفاع روسیه امروز اعلام کرد که یک فروند جنگنده سوخو-۲۴ متعلق به روسیه بر فراز سوریه مورد هدف جنگنده ترکیه ای قرار گرفته و دو خلبان آن موفق به خروج از این جنگنده شدند؛ اما تا کنون هیچ اطلاعی از سرنوشت آنها در دست نیست.

گفتنی است ترکیه در پی سرنگونی جنگنده سوخو-۲۴ روسیه، کاردار این کشور را به وزارت امور خارجه احضار کرد. یک مقام وزارت خارجه ترکیه در گفتگو با خبرگزاری فرانسه مدعی شد، علت این احضار اعتراض به نقض حریم هوایی این کشور توسط جنگنده روسی است
اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها