يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۵۲۰۰۳
زمان انتشار: ۰۱:۲۴     ۰۴ آذر ۱۳۹۴
تیم بارسلونا از هفته پنجم رقابت های مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا، تیم بارسلونا میزبان رم بود که در نهایت این تیم را هم در هم کوبید تا روند فوق العاده خود را ادامه داده و با قاطعیت صدرنشین بماند. رم هم برای صعود به دور بعد در هفته پایانی جدال حساسی خواهد داشت.

به گزارش پایگاه 598، تیم لوئیز انریکه بعد از پیروزی اول هفته 4-0 مقابل رئال مادرید با روحیه ای مضاعف به این مسابقه قدم گذاشته بود، و طبق انتظار بازی را هم هجومی آغاز کردند که لیونل مسی در همان ابتدای کار چند فرصت عالی گلزنی به دست آورد که یک بار شزنی و یک بار هم بی دقتی وی مانع از باز شدن دروازه رم شدند. اما رفته رفته حملات بارسا شدت بیشتری گرفت و در دقیقه '16 سوارز موفق به گلزنی شد. دو دقیقه بیشتر طول نکشید که بالاخره پای لیونل مسی هم به گلزنی باز شد.


بعد از این گل رم کمی جلو تر آمد و توسط ژکو صاحب موقعیت شد که توپ راهی به دروازه پیدا نکرد و بار دیگر بارسا صاحب و مالک توپ و میدان شد و بعد از سپری کردن لحظاتی ساکن در اواسط نیمه نخست، در واپسین لحظات بار دیگر سوارز دروازه شزنی را به زیبایی باز کرد تا نیمه نخست با برتری مطلق آبی اناری ها به پایان برسد.


با آغاز نیمه دوم، انریکه دست به تعویض زد و بوسکتس را بیرون کشید تا سمپر به جای او فرصت بازی به دست آورد. در دقیقه '52 یاگو فالکه در موقعیت تک به تک با تراستگن قرار گرفت اما ضربه محکم این بازیکن را دروازه بان بارسا با یک فوق واکنش راهی کرنر کرد تا رم در باز کردن دروازه بارسا عاجز بماند. اما تیمی که فرصت ایده آل گلزنی را از دست داد، لحظاتی بعد برای چهارمین بار دروازه خود را باز شده دید و طبق انتظار این پایان کار شاگردان گارسیا در نوکمپ نبود و آنها پشت سر هم گل ها را دریافت می کردند که در دقیقه '60 مسی هم دومین گل خود در این مسابقه را به ثمر رساند. جرارد پیکه، بلافاصله بعد از به ثمر رساندن گل چهارم تیم از بازی تعویض شد.

 

بارسلونا دست بردار نبود و در دقیقه '76 نیمار که تلاش زیادی برای گلزنی داشت، با خطای صالیح اوچان داخل محوطه متوقف شد تا داور نقطه پنالتی را نشان دهد؛ نیمار با ژستی عجیب و بدون دور خیز ضربه خود را زد که که شزنی به خوبی آن را مهار کرد اما در برگشت ضربه آدریانو به زیر طاق دروازه راه یافت تا حساب کار 6-0 شود. بازی کاملاً یک طرفه دنبال می شد و بارسا به راحتی و پشت سر هم صاحب موقعیت گلزنی می شد که در دقیقه '79 شزنی ضربه چیپ مسی در موقعیت تک به تک را مهار کرد تا موقتاً نتیجه سنگین تر نشود.

در دقیقه '82 این بار ژکو داخل محوطه بارسا با خطای فرمالن متوقف شد و چاکر نقطه پنالتی را به نفع جالوروسی نشان داد که ژکو با ضربه ای نه چندان خوب و البته واکنش خوب دیگری از تراستگن مانع از گل شدن این توپ شد و کلین شیت بارسلونا پابرجا ماند. اما در آخرین لحظه مسابقه ژکو موفق شد بالاخره دروازه بارسا را باز کند تا حداقل مانع از کلین شیت این تیم شود! بلافاصله بعد از این گل سوت پایان بازی به صدا در آمد و بارسا 13 امتیازی شد و رم 5 امتیازی باقی ماند.

شــرح گل ها

  دقیقه '16 (لوئیز سوارز)(1-0): پاس قطری عالی نیمار پشت دفاع رم به دنی آلوز رسید و این بازیکن در موقعیت دو به یک با شزنی توپ را به سوارز پاس داد تا مهاجم آماده این روز های بارسلونا به راحتی دروازه خالی را باز کند.

  دقیقه '18 (لیونل مسی)(2-0): همکاری فوق العاده بازیکنان بارسا در پشت محوطه رم، با پاس پشت دفاع سوارز به مسی همراه شد که ستاره آرژانتینی با یک ضربه چیپ استادانه که با کمک دنی آلوز نیز برای عبور از خط همراه بود، دروازه را باز کرد.

  دقیقه '44 (لوئیز سوارز)(3-0): ارسال نیمار از سمت راست با دفع ناقص مدافعان رم همراه شد که توپ روی پای سوارز فرود آمد و وی با شوتی سرکش و تماشایی توپ را به گوشه دروازه شزنی فرستاد.

دقیقه '56 (جرارد پیکه)(4-0): باز هم همکاری های عالی بازیکنان بارسا پشت محوطه در فضاهای کوچک و تنگ، با پاس سوارز به مسی همراه شد که او با از خود گذشتگی، پیکه را در مقابل دروازه خالی قرار داد و این مدافع پیش تاخته نیز کار راحتی انجام داد.

دقیقه '60 (لیونل مسی)(5-0): حرکت نیمار از سمت راست و پاس او داخل محوطه به سوارز رسید و ضربه نه چندان جالب او با خوش شانسی به مسی رسید که ضربه اول این بازیکن از داخل محوطه شش قدم ابتدا توسط شزنی برگشت داده شد اما در ادامه مسی توپ را به تور رساند.

دقیقه '76 (نیمار)(6-0): نیمار با ژستی عجیب و بدون دور خیز پشت ضربه پنالتی قرار گرفت و ضربه زد که شزنی به خوبی آن را مهار کرد اما در برگشت شوت محکم آدریانو به زیر طاق دروازه راه یافت.

  دقیقه '1+90 (ادین ژکو)(6-1):

ترکیب دو تیم و آمار بازی


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها