کد خبر: ۳۵۲۰۰۷
زمان انتشار: ۰۱:۳۲     ۰۴ آذر ۱۳۹۴
وزیر امور خارجه کشورمان بر گسترش مناسبات ایران و صربستان تاکید کرد و گفت: توسعه همکاریهای پارلمانی زمینه را برای گسترش مناسبات سیاسی و اقتصادی تسهیل خواهد کرد.
به گزارش پایگاه 598، مایاگویگوویچ رئیس پارلمان صربستان و محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان آخرین تحولات گسترش مناسبات دو کشور را مورد تبادل نظر قرار دادند.
 


وزیر امور خارجه کشورمان در این ملاقات بر گسترش مناسبات دو کشور ایران و صربستان تاکید و خاطر نشان ساخت: توسعه همکاریهای پارلمانی زمینه را برای گسترش مناسبات سیاسی و اقتصادی تسهیل خواهد کرد.
 
ظریف افزود: جمهوری اسلامی ایران نگرش مثبت به توسعه روابط با جمهوری صربستان دارد و در پرتو دستاوردهای  پساتحریم، مقدمات مناسبی برای گسترش مناسبات دوکشور فراهم خواهد شد.
 
 وی همچنین از حضور وزرای صربستان جهت شرکت در کمیسیون مشترک اقتصادی استقبال کرد و گفت: در این کمیسیون  راههای رفع موانعی که بر سر راه تعمیق مناسبات اقتصادی وجود دارد مورد بررسی قرار خواهد گرفت و ما از افزایش همکاریهای بخش دولتی و خصوصی بین دو کشور استقبال می کنیم و با رفع موانع پولی و بانکی، کمپانی‌های خصوصی و دولتی قادر خواهند بود تا مراودات خود را بیش از پیش توسعه دهند.
 
وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه از همکاری چند جانبه و همکاریهای بین المللی با صربستان استقبال کرد.
 
ظریف افراط و تروریسم را تهدیدی برای همه کشورها دانست و اظهار داشت: متاسفانه برای ترویج تروریسم در مناطق مختلف سرمایه گذاریهای کلانی شده است و به همین علت نیاز دارد تا کشورها با همکاری یکدیگر با تروریسم و افراط گرائی مقابله کنند.
 
مایاگویگوویچ رئیس پارلمان صربستان ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمهوری اسلامی ایران گفت: گفتگوهای بسیار خوبی با رئیس مجلس شورای اسلامی ایران داشتیم و قرار شد کمیسیون‌های پارلمانی دو کشور مراودات بیشتری با یکدیگر داشته باشند.
 
وی اظهار داشت: روابط ایران و صربستان تاریخی است و دو کشور علاوه بر همکاریهای دو جانبه در قالب جنبش عدم تعهد نیز همکاریهای سازنده ای داشته اند و امیدوارم در این دوره جدید این نوع همکاریها  گسترش یابد.
 
رئیس پارلمان صربستان با اشاره به مشکل پناه جویان سوریه، عراق و افغانستان اظهار داشت: صربستان تنها کشوری است که سیم خاردار نکشیده است و تلاش کرده به پناه جویان کمک کند. ما علاقه مند هستیم که مشکل پناه جویان هر چه زودتر حل شود و بر این باور هستیم که لازم است با تروریسم و افراط گری مبارزه شود.
 
مایاگویگوویچ با اشاره به برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی بین دو کشور در آینده نزدیک گفت: چندین تن از وزرای صربستان در این کمیسیون شرکت خواهند کرد و این بیانگر اهمیت این کمیسیون برای صربستان است. امیدوارم این کمیسیون درها را برای همکاریهای گسترده اقتصادی بین دو کشور بگشاید.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۳
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
علی
ROMANIA
۱۲:۱۲ - ۰۴ آذر ۱۳۹۴
۴
۱
چرا ظریف اون لبخندهای ملیح خود را اینجا فراموش کرده . نکند طرف زیادی حجاب داشته و ظریف شوکه شده .
پاسخ
سمیه ف
-
۱۵:۲۳ - ۰۴ آذر ۱۳۹۴
۲
۱
اینجاست که میگن اگه زن حجاب داشته باشه مرد هم حجاب چشمش رو حفظ میکنه و ناخودآگاه یه حس احترام در مرد ایجاد میکنه که مجبورش میکنه به خانوم احترام بزاره
هر خانمی حجاب داشته باشه اول احترام به شخصیت خودشه و بعد اجرای احکام اسلامی
پاسخ
ناشناس
-
۱۶:۰۶ - ۰۵ آذر ۱۳۹۴
۱
۰
آقای ظریف چه مودب نشسته
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها