کد خبر: ۳۵۲۰۱۱
زمان انتشار: ۰۱:۳۸     ۰۴ آذر ۱۳۹۴
رئيس جمهور ترکيه به روسيه درباره حمايت از بشار اسد رئيس جمهور سوريه هشدار داد و با لحني تهديد آميز گفت اگر روس ها دوستي ترکيه را از دست بدهند بيشتر از اين زيان خواهند کرد و سازمان پيمان آتلانتيک شمالي (ناتو) به هرگونه حمله اي پاسخ خواهد داد.
به گزارش پایگاه 598، پايگاه روزنامه اينترنتي رأي اليوم که از انگليس به روز مي شود اعلام کرد رجب طيب اردوغان به مسکو درباره نقض حريم هوايي ترکيه و از دست دادن دوستي با آنکارا هشدار داد و گفت ناتو که ترکيه عضو آن است به هرگونه حمله به خاک اين کشور پاسخ خواهد داد.

اردوغان در کنفرانس خبري در بلژيک گفت ناتو «در قبال نقض حريم هوايي ترکيه توسط روسيه» موضع گيري کرده است.

وي ابراز اطمينان کرد ناتو به موضعگيري اش ادامه خواهد داد.

اردوغان گفت هرگونه حمله به ترکيه به مثابه حمله به ناتو خواهد بود.

خبرگزاري آناتولي ترکيه با اعلام هشدار اردوغان به مسکو درباره عواقب از دست دادن روابط با آنکارا، به نقل از رئيس جمهور ترکيه افزود:«روسيه بايد بداند اگر اين کشور ، دوستي مانند ترکيه را که در بسياري از زمينه ها با آن روابط دارد از دست بدهد ، خيلي چيزهاي ديگر را از دست خواهد داد.»

اردوغان خاطر نشان کرد کشورش ميزبان بيش از دو ميليون آواره سوري و حدود سيصد هزار آواره عراقي است و بين مسلمانان و ايزدي ها و مسيحيان تفاوتي قائل نيست.

اردوغان مدعي شد بشار اسد باعث کشته شدن حدود 300 هزار نفر شده است و تروريسم دولتي مرتکب مي شود اما کشورهايي مانند ايران و روسيه از وي حمايت مي کنند.

اردوغان به برنامه آموزش و مجهز کردن نيروهاي مخالف مسلح و منطقه امن اشاره کرد وگفت: «‌کساني هستند که منطقه امن را منطقه حائل تفسير مي کنند و اين چيزِ اشتباهي است زيرا يک منطقه خالي از تروريسم قلمداد مي شود تا سوري ها در صورتي که اين منطقه به وجود آيد به آن منتقل شوند و در آن زندگي کنند.»

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۵۲ - ۰۴ آذر ۱۳۹۴
۰
۰
اردوغان کاملا راست میگوید
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها