أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۵۲۰۲۳
زمان انتشار: ۰۹:۴۸     ۰۴ آذر ۱۳۹۴
تغییرات سیاسی در استانها در آستانه انتخابات!
درست است كه دولت اعتدالیون مشكل بدنه اجتماعی دارد و احتمالا بر اثر بی تدبیری های اعضای كابینه نمی تواند حتی رای گذشته خود را حفظ كند اما جبران این موضوع نباید از طریق مهندسی آرا اتفاق بیفتد.
به گزارش پایگاه 598، انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در پیش است. یكی از اعتراض های همیشگی به دولت ها این بوده كه نباید در انتخابات دخالت كنند و از امكانات دولتی و جایگاه های دولتی در این مورد استفاده نمایند.

اما متأسفانه این روزها شاهد تكرار این موضوع هستیم؛ دادن وام خودرو قبل از انتخابات در این دولت چه تفاوتی با توزیع سیب زمینی در دولت قبل دارد؟ جالب اینكه معترضان حركت دولت قبل، مدافعان این حركت هستند!

آیا تعویض استانداران در آستانه انتخابات و آن هم در چند استان مهم و تاثیرگذار در آستانه انتخابات امر صحیحی است؟ جابجایی فرمانداران، معاونان سیاسی و تشكیل شورای راهبردی منابع انسانی در استانداری ها نیز بماند كه خود فصل دیگری است.

درست است كه دولت اعتدالیون مشكل بدنه اجتماعی دارد و احتمالا بر اثر بی تدبیری های اعضای كابینه نمی تواند حتی رای گذشته خود را حفظ كند اما جبران این موضوع نباید از طریق مهندسی آرا اتفاق بیفتد. دولت با بدنه وسیع خود در پهنه كشور و داشتن رسانه های متعدد و بودجه فراوان در صورت دخالت در انتخابات، نظام رقابت سیاسی را به هم خواهد ریخت هرچند این ایراد فقط شامل این دولت نمی شود اما این احتمال می رود دولت اعتدالیون برای جبران كاستی های خود بیشتر از دولت های گذشته دست به تغییرات سیاسی مدیران بزند.

دولت باید به عنوان مجری انتخابات با پرهیز دادن استانداری ها و فرمانداری ها از دخالت و مهندسی انتخابات جلوی این شائبه ها را بگیرد و حتی دادن بسته های حمایتی خود را موكول به پس از انتخابات كند تا كمترین احتمالات مهندسی آرا نیز از بین برود و رقابتی شفاف و درست در انتخابات پیش رو شکل بگیرد.
منبع : جهان
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها