يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۵۲۰۲۶
زمان انتشار: ۱۰:۰۰     ۰۴ آذر ۱۳۹۴
‌عضو انجمن نساجی ایران گفت: نباید گناه نبودن نقدینگی در جیب مردم را به گردن واسطه‌ها بیندازیم، چراکه پرداختن به واسطه‌ها فقط ما را به بیراهه می‌کشاند در صورتیکه اگر واسطه‌ها نباشند کار اقتصادی پیش نمی‌رود و چرخ تولید نمی‌چرخد.
به گزارش پایگاه 598، غلامعلی رخصت با بیان اینکه مشکل اصلی تولید بالا بودن قیمت تمام شده کالاهاست، اظهار کرد:‌ بدون واسطه‌ها نمی‌توان کار اقتصادی انجام داد اما بالابودن قیمت نهاده‌های تولید در صنایع مختلف مانند نساجی باعث رکود در بازار شده است.

وی با اشاره به اینکه قیمت اکثر مواد پتروشیمی نسبت به دو سال قبل چند برابر شده است، گفت: بالا بودن قیمت مواد اولیه و نهاده‌های تولید باعث بالا رفتن قیمت تمام شده کالا می‌شود نه وجود واسطه‌ها.

عضو انجمن نساجی ایران در ادامه تصریح کرد: واسطه، بازرگان یا دلال معنا و مفهوم مستقلی ندارد اما با نبودن آن‌ها نمی‌توان کاری را چه در ایران و چه در دیگر کشورها انجام داد.

وی با اشاره به اینکه هزینه پرداختی به کارگر تنها ۵۰ درصد از نیازهای زندگی او را تامین می‌کند، عنوان کرد: کارگران انگیزه کار ندارند اما در کشور چین به دلیل ارزان بودن قیمت زندگی، افراد با امید بیشتری زندگی می‌کنند.

رخصت ضمن اظهار تاسف از نبود امکان تولید انبوه در ایران گفت: تولیدات انبوه باعث کاهش قیمت تمام شده کالا می‌شود و نداشتن کارگاه‌هایی برای آموزش کارگران نیز باعث سخت شدن کار برای ‌آن‌ها شده است.

عضو انجمن نساجی ایران در ادامه افزود: یک نفر تولید می‌کند و ده‌ها نفر آن کالا را می‌فروشند که این لازم‌ و ملزوم بوده و تفکیک آن غیر ممکن است.

وی با تاکید بر اینکه قیمت تمام شده تولید و هزینه‌ها باید کاهش یابد، خاطرنشان کرد: واسطه‌ها شاید در برخی از موارد با احتکار مواد غذایی باعث بالا رفتن کاذب قیمت‌ها شوند اما در شرایط فعلی، دوران این حرف‌ها تمام شده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
ملكي
GERMANY
۲۲:۱۹ - ۰۴ آذر ۱۳۹۴
۰
۰
يعني واسطه كارشان مهم تر ازشانتريفيوژهاست؟
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها