أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۳۵۲۰۴۲
زمان انتشار: ۱۱:۲۹     ۰۴ آذر ۱۳۹۴
یک روزنامه آمریکایی حمله هکرهای منتتسب به ایران در چند هفته گذشته به رایانامه‌های برخی مقام‌های وزارت خارجه َآمریکا را بسیار دقیق ارزیابی کرد.
به گزارش پایگاه 598، روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» در گزارشی ارتش سایبری ایران را جایگزینی برای برنامه‌های هسته‌ای ایران جهت حمله به منافع آمریکا نام نهاد و نوشت:چهار ماه بعد از توافق هسته‌ای تاریخی ایران ، مقام‌های آمریکا و گروه‌های امنیتی خصوصی عنوان می‌کنند نوعی افزایش عملیات جاسوسی پیچیده رایانه‌ای را از سوی ایران با مجموعه‌ حملات علیه مقام‌های وزارت خارجه آمریکا شاهد هستند.

بر این اساس، افزایش دستبردهای اینترنتی منتسب به ایران موجب نتیجه‌گیری دقیق مبنی بر این شده است که  رخنه‌های سایبری موجب قدرت دادن به این کشور در ضربه زدن به آمریکا و کشورهای همسایه بدون تحریک نظامی می‌شود و ابزاری برای نفوذ است که ایرانی‌ها مایل بودند برنامه هسته‌ای چنین موردی را به این کشور اهدا کند.

نیویورک تایمز در خاتمه نوشت: مهارت‌های ارتش سایبری ایران هنوز برابر با روسیه یا چین نیست اما حمله به وزارت امور خارجه با استفاده از حساب‌های کارمندان جوان دولت در شبکه‌های اجتماعی جهت دسترسی به دوستان آن‌ها در دولت طوری بود که پیش از این تاکنون چنین موردی دیده نشده بود و ابتکار و خلاقیتی فراتر از حمله اینترنتی «جستجوی فراگیر» روسیه که به رایانامه‌های طبقه بندی نشده وزارت خارجه رخنه کرده بود، داشت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها