أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۳۵۲۰۴۹
زمان انتشار: ۱۱:۵۱     ۰۴ آذر ۱۳۹۴
معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو، روند پولی شدن داروی وارداتی بیماران تالاسمی که تا چند هفته قبل رایگان بود، تشریح کرد و گفت: این اتفاق به دنبال قطع حمایت بیمه ای رخ داده است.
به گزارش پایگاه 598، دکتر رسول دیناروند در حاشیه همایش بین المللی راهبری دیابت، گفت: قطع حمایت سازمان تامین اجتماعی از داروی بیماران تالاسمی باعث شده این بیماران حداقل از ۲۰ هزار تا حداکثر ۳۰۰ هزار تومان ماهانه از جیب پرداخت کنند.

وی واکنش به ادعای وزیر رفاه که قطع حمایت بیمه تامین اجتماعی از داروهای بیماران تالاسمی را تکذیب کرده است، تاکید کرد: خیلی روشن است چه اتفاقی افتاده است. تامین اجتماعی برای دارویی که تا سه هفته پیش رایگان به بیماران می داده است فرانشیز درنظر گرفته است.

دیناروند افزود: افزایش قیمتی درباره این دارو نداشتیم، فقط تامین اجتماعی پوشش صددرصدی دارو را برداشته و کمتر کرده است.

معاون وزیر بهداشت گفت: سازمان تامین اجتماعی مدعی است شبیه بیمه سلامت ایرانیان عمل می کند یعنی پوشش را یکسان کرده‌اند؛ این ادعا درست است. یعنی همین کار را کرده اند ولی نتیجه اش این است که بیمارانی که دفترچه تامین اجتماعی داشتند و این دارو را رایگان می گرفتند الان باید پول پرداخت کنند.

دیناروند افزود: میزانی که بیماران پرداخت می‌کنند برای داروهای ایرانی کماکان رایگان است یعنی فرقی نکرده است اما برای داروهای وارداتی بیمار برای نوع خوراکی در حدود ۵۰۰ تا هزار تومان برای هر کپسول باید پرداخت کند.

وی گفت: البته قیمت واقعی آن داروها بیش از ۲۰ هزار تومان است که یک بخشی را وزارت بهداشت می‌دهد و بخشی را هم خود بیمه‌ها می‌دهند.

دیناروند افزود: بیمار برای داروهای تزریقی نیز باید مبلغی حدود ۵۰۰ تومان برای هر ویال تزریقی بدهد، البته بیمار بین ۵۰ تا ۱۰۰ ویال در ماه باید مصرف کند.

وی تاکید کرد: برای داروی خوراکی اگر بیماران چهار تا شش و یا بعضی مواقع تا هشت داروی خوراکی مصرف کنند هزینه اش بالاست.

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: اگر پرداخت بیماران برای داروهای تزریقی را ۱۰۰ تا ۵۰۰ تومان در نظر بگیریم بین ۲۰ تا ۵۰ هزار تومان ماهانه باید پرداخت شود و برای داروهای خوراکی هزینه ای بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان ماهانه پرداخت می شود، در حالیکه قبلا این داروها رایگان بوده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها