کد خبر: ۳۵۲۰۵۰
زمان انتشار: ۱۱:۵۱     ۰۴ آذر ۱۳۹۴
رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با وزیر امور خارجه آمریکا در رام‌الله دیدار کردند و رئیس تشکیلات پنچ پرونده مربوط به فلسطین را به وزیر خارجه آمریکا تحویل داد.
به گزارش پایگاه 598، «محمود عباس» (ابومازن) رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین سه‌شنبه شب (دیشب) در رام‌الله با «جان کری» وزیر خارجه آمریکا دیدار کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «صفا»، «نبیل ابوردینه» سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: این دیدار طولانی و عمیق بود ، بیشتر از دو ساعت طول کشید و در خلال آن تمامی قضایایی که طرف فلسطینی و نیویورک با جان کری مطرح کرده بود، مورد بحث قرار گرفت.

وی افزود: محمود عباس تاکید کرد که موضع ما ثابت و واضح است و خواستار دولتی فلسطینی با مرکزیت قدس و آزادی اسرای گروه چهارم بر اساس توافق «اسلو» است.

ابوردینه تصریح کرد محمود عباس پنج پرونده به آمریکایی‌هایی تحویل داد پرونده اول مربوط به 95 شهید و هزاران مجروح فلسطینی که به درست ارتش اسرائیلی به شهادت رسیدند، پرونده دوم: مجازات‌های جمعی و تخریب منازل، پرونده سوم: تحویل ندادن پیکرهای 36 شهید که اسرائیل آنها را نزد خود نگه داشته است، پرونده چهارم: شهرک‌سازی که تا 40 درصد افزایش یافته است، پرونده پنجم: تحریکات اسرائیلی علیه ملت فسلطین و رهبران آن.

دو طرف بر ادامه روابط و تقویت آن تاکید کردند. کری پس از این دیدار در کنفرانسی خبری گفت: مذاکراتی جدی و سازنده با محمود عباس داشتیم، فهمیدیم که وضعیت فلسطینی‌ها در کرانه باختری، قدس و نوار غزه سخت و نگران‌کننده است.

وی افزود: ما به درخواست «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا اینجا هستیم تا اعتمادها را بار دیگر به سمت راه‌حل دو دولتی بازگردانیم، ما به این راه‌حل متعهد هستیم.

صائب عریقات‌ دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین «ساف» نیز اعلام کرد جان کری بر تعهد آمریکا به راه‌حل دو دولتی با مرزهای 1967 تاکید کرد و خواستار آرام شدن اوضاع شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها