أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۳۵۲۱۲۶
زمان انتشار: ۱۴:۵۴     ۰۴ آذر ۱۳۹۴
فیلم سینمایی «غلام» به عنوان نخستین فیلم انگلیسی زبان که درباره جامعه ایرانی ساخته شده است با بازی شهاب حسینی به زودی آماده نمایش عمومی خواهد شد.
به گزارش پایگاه 598، ساخت پروژه سینمایی «غلام» به کارگردانی «میترا تبریزیان» اخیرا به پایان رسیده و هم‌اکنون در مرحله پس از تولید است.این فیلم 90 دقیقه‌ای به زبان فارسی و در انگلستان ساخته شده است که «شهاب حسینی» نقش اول آن را به عهده داشته و بازیگران دیگری چون «ناصر معمار ضیا» (بازیگر فیلم ضد ایرانی «مونیخ» و فیلم «قلمرو بهشت» ساخته «ریدلی اسکات»)، «بهروز به‌نژاد»، «آرمین کریما»، «لی لانگز»، «فلیکس آئور» و «متا کولینز» در آن ایفای نقش کرده‌اند.

 «شهاب حسینی» در نخستین فیلم انگلیسی +عکس

داستان فیلم «غلام» در لندن در سال 2011 میلادی روی می‌دهد و درباره یک راننده تاکسی ایرانی به نام غلام (شهاب حسینی)، است که شب‌ها کار می‌کند و هیچ علاقه‌ای به صحبت درباره گذشته‌اش ندارد.

«غلام» با آنکه دو شغل دارد ولی نشان داده می‌شود که علاقه‌ای به پول و مادیات ندارد. او با آنکه رابطه خوبی با دایی‌اش ندارد ولی هر روز برای خوردن چیزی به کافه او می‌رود. مادر غلام در تلاش است که او را به خانه (ایران) بازگرداند ولی او هیچ تصمیمی برای برگشتن ندارد. بیننده در طول فیلم متوجه می‌شود که «غلام» قهرمان یک جنگ است ولی مشخص نیست چه جنگی؟، سربازی که ناگهان در بحبوبه جنگ بدون آنکه ردی از خود به جا بگذارد ناپدید می‌شود.

 «شهاب حسینی» در نخستین فیلم انگلیسی +عکس

«غلام» در کل مردی است بدون هیچ گذشته‌ای، هیچ آینده‌ای و بدون اعتقاد به هیچ چیز خاصی و آنچه که تا حدودی مشخص است این است که او با عده غریبه خطرناکی درگیر است، افرادی که از گذشته او می‌آیند و حال و آینده او را به شدت تهدید می‌کنند.

«میترا تبریزیان»، کارگردان ایرانی‌الاصل مقیم انگلستان، این فیلم را براساس فیلمنامه‌ای مشترک از خود و «سیروس مسعودی» ساخته است و تهیه‌کنندگی این فیلم را «زادوک ناوا» بر عهده دارد.

میترا تبریزیان که «غلام» نخستین تجربه کارگردانی بلند سینمایی او محسوب می‌شود؛ تا کنون سه فیلم کوتاه به نام‌های «زن سوم»(1990)،«سفر بی بازگشت»(1993) و «شکارگر»(2004) را ساخته است. او کار عکاسی‌اش را با همکاری «اندی گولد ینگ» در مجموعه عکس های «بلوز»The Blues  و « نظارت» Surveillance شروع کرد و به شهرت رسید. تکنیک عکاسی او بسیار ویژه و منحصر به فرد است و از ترکیب عکاسی مستند و آگهی های تبلیغاتی و تکنیک های دیجیتال به وجود می آید. دنیای عکس های او دنیائی غریب،  سورئالیستی و شگفت انگیز است که بیننده را ساعت ها به خود مشغول می دارد. او با دقت عناصر و جزئیات درون قاب خود را انتخاب کرده و کنار هم قرار می دهد تا معنای مورد نظر او را القا کند.

تبریزیان متولد ایران و تحصیل کرده رشته عکاسی در انگلستان و استاد دانشگاه وست مینستر لندن است.

فیلم کوتاه «شکارگر» داستان ترور دو شاعر ایرانی در هاید بارک لندن به دست شخصی از یک کشور اسلامی است که نامی از آن برده نمی شود در سال 1966 میلادی این فرد وظیفه دارد شاعران دارای نفوذ کلام را ترور کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها