أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۵۲۱۴۲
زمان انتشار: ۱۵:۰۶     ۰۴ آذر ۱۳۹۴
مدیریت سیاسی حاکم بر سازمان محیط زیست در دو سال گذشته باعث دور شدن آن از وظایف خود شده و در حالی که همه دلسوزان به این مسأله معترض هستند منتقدین به سیاسی کاری متهم می‌شوند و با این بهانه سعی در خاموش کردن هرگونه صدای نقادی می‌شود

به گزارش پایگاه 598، محمدباقر صدوق معاون اسبق سازمان حفاظت محیط  زیست و چهره ماندگار محیط زیست ایران به دنبال اعتراض‌ها و انتقادات به عملکرد رئیس سازمان محیط زیست برخورد با منتقدان و کارکنان معترض را نقطه ضعف سازمان محیط زیست دانسته و در یادداشتی که در اختیار خبرگزاری فارس قرار داده، آورده است:

«مدیریت سیاسی حاکم بر سازمان محیط زیست در دو سال گذشته باعث دور شدن آن از وظایف خود شده و در حالی که همه دلسوزان به این مسأله معترض هستند منتقدین به سیاسی کاری متهم می‌شوند و با این بهانه سعی در خاموش کردن هرگونه صدای نقادی می‌شود.

این در حالی است که هدف نقد همواره اصلاح امور است و سخنوران و سخندانان ان را تشخیص سره از ناسره و گزینش بهینه تعریف می‌کنند.

 

در تیر ماه گذشته مصاحبه‌ای با عنوان می‌خواهند سازمان محیط زیست را منحل کنند از سرکار خانم ابتکار در زیست بوم منتشر شد که حاکی از تلاش ایشان برای راندن منتقدین از صحنه با چوب سیاست بود. ایشان یکبار دیگر، منتقدین را دلواپس و دایه مهربان تر از مادر نامیده و دولت فعلی را به جهت اظهار نظرهای متعدد رئیس جمهور درباره محیط زیست دولت محیط زیستی معرفی کرده و منتقدین را فاقد بینش برای تشخیص مصلحت و منافع ملی نامیدند . اینگونه موضع گیری ایشان چندی بعد در جریان مواجهه با اعتراض کارکنان سازمان نیز تکرار شد.

در این رابطه چند نکته را باید متذکر شد:

 

١- انتساب منتقدین به جناح‌های سیاسی و سعی در ساکت کردن آنها با این اتهام روشی است کهنه و نخ نما که متاسفانه در این دو سال به طور مکرر شاهد آن بودیم و این رویکرد از ابتدای حضور مجدد خانم ابتکار در سازمان، آنقدر تکرار شد که نهایتا مقام معظم رهبری در ١٧ اسفند سال گذشته تذکرات جدی مبنی بر غیر سیاسی و جناحی و شخصی بودن محیط زیست ابراز فرمودند. ولی کجاست گوش شنوا؟!

 

۲- سرکار خانم ابتکار چرا این همه تلاش می‌کنند تا خود و تیمشان را تنها حامیان و حافظان محیط زیست معرفی کرده و دیگران را حتی به اعلام نظر در این مورد محق نمی دانند؟ چرا خود را مادر می‌دانند و دیگران را دایه؟ محیط زیست نه از آن ایشان و دیگری و نه حتی از آن این نسل و نسل گذشته است. ای کاش یک بار برای همیشه خود را نه مادر و متولی وصاحب اختیار محیط زیست بلکه مسئول و پاسخگو در برابر آن بدانند.

 

۳- بر کسی پوشیده نیست که آقای دکتر روحانی به کرات در مورد مسائل محیط زیست مواضع جدی گرفته‌اند اما قضاوت مردم و متخصصین و صاحبنظران به صرف گفتار و ادعا نیست! بلکه عملکرد دولت را که در پیشانی آن سازمان محیط زیست است می بینند. و اتفاقا یکی از انتقادهای جدی بر عملکرد مدیریت سازمان در دوسال اخیر این است که چرا علیرغم مواضع رئیس جمهور محترم سازمان و محیط زیست را اینقدر به حاشیه رانده‌اند و جز شعار و تبلیغات هیچ خروجی ملموسی ندارند.

 

۴- اتفاقا امروزه مشخص می‌شود انتقاد کسانی که در سال‌های پیش کوچکترین مسائل را تیتر یک رسانه‌های خود می کردند و در این دوسال در برابر مسائلی چون واگذاری آشوراده، سدسازی در جنگل‌ها، باران اسیدی و آلودگی هوا، قلع و قمع حیات وحش و تنوع زیستی، واگذاری غیر فنی قرق ها، مجوزهای معادن.تخریب جنگل ها.خشک شدن تالاب‌ها و.... سکوت کرده اند چقدر سیاسی بوده؟!!

 

سرکار خانم ابتکار شما در جایگاه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست مسئولیت حفظ محیط زیست برای حال و آینده را دارید نه دفاع از جایگاه سیاسی دولت متبوع خود. اگر لحظه‌ای احساس کردید که وجهه و منافع سیاسی دولت متبوع و حزب و گروه سیاسی خود را بر مسئولیت خطیر حفظ جان مردم ارجح می‌دانید، بدانید که در برابر خدا و مردم مسئول هستید و البته متأسفانه تمام شواهد از جمله همین نوشته‌ها و موضعگیری‌هایتان چنین رویکردی را نشان می‌دهد.»


اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها