يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۵۲۱۹۵
زمان انتشار: ۲۲:۵۷     ۰۴ آذر ۱۳۹۴
تیم ملی هندبال ایران در ششمین مسابقه خود در رقابت‌های انتخابی المپیک برابر بحرین به پیروزی رسید و فینالیست شد.

به گزارش پایگاه 598، تیم ملی هندبال ایران با هدایت عرفان اسماعیلاگیچ از ساعت 16:30 امروز چهارشنبه، چهارم آذر ماه در ششمین دیدار خود و در مرحله نیمه‌هایی رقابت‌های انتخابی المپیک برابر بحرین قرار گرفت. ملی‌پوشان هندبال ایران در این مسابقه با نتیجه 35 بر 30 برابر بحرین با هدایت بروت ماچک، سرمربی سابق تیم ملی ایران پیروز شدند تا به فینال این دوره از مسابقات راه پیدا کنند. نیمه اول این مسابقه با نتیجه 16 بر 12 به سود ایران خاتمه پیدا کرد.

 

در این مسابقه سعید حیدری‌راد، دروازه‌بان ایران بارها با واکنش‌های کم‌نظیر خود مانع گلزنی بازیکنان بحرین شد و در طرف مقابل ملی‌پوشان ایران به خوبی از حملات خود استفاده کردند.شاگردان عرفان در دیدار نهایی باید به مصاف برنده بازی‌ کره‌جنوبی و قطر بروند که تیم پیروز دیدار پایانی به صورت مستقیم راهی رقابت‌های المپیک خواهد شد. مسابقه پایانی روز جمعه از ساعت 18:30 برگزار می‌شود.

 

پیش از این تیم ایران در بازی نخست خود با نتیجه 39 بر 31 از سد عمان گذشته بود و در بازی دوم خود هم با حساب 33 بر 18 از سد ازبکستان گذشت. شاگردان عرفان در بازی سوم هم موفق شدند 31 بر 27 ژاپن را مغلوب کنند، اما در چهارمین بازی خود با نتیجه 32 بر 17 مغلوب قطر شدند. شاگردان عرفان برای رسیدن به مرحله نیمه‌نهایی موفق شدند با حساب 30 بر 24 از سد عربستان عبور کنند.

 

در این رقابت‌ها که تا 6 آذر ادامه دارد 11 تیم برتر آسیا در دو گروه رقابت می‌کنند. در نهایت تیم قهرمان به طور مستقیم مجوز حضور در المپیک را کسب می‌کند و تیم‌هاى دوم و سوم به مرحله نهایى انتخابى المپیک برای کسب سهمیه این بازی‌ها با تیم‌هاى دوم و سوم قاره‌هاى اروپا، آفریقا و ‌آمریکا رقابت خواهد کرد.

 

تا کنون علاوه بر تیم هندبال برزیل، میزبان مسابقات المپیک، تیم‌های فرانسه (قهرمان جهان) و آرژانتین (قهرمان بازی‌های پان امریکن) به المپیک ریو راه یافته‌اند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها