کد خبر: ۳۵۲۲۰۱
زمان انتشار: ۰۱:۵۶     ۰۵ آذر ۱۳۹۴

به گزارش پایگاه 598، مهدی نادمی، عضو شورای‌عالی سیاست‌گذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان اخیراً در یک نشست رسانه‌ای در خبرگزاری ایلنا طی سخنانی گفته است:‌ آنقدر اصلاح طلبان و احزاب اصلاح طلب در تغییر سیاست‌های کلان دولت اثرگذار نیستند که بتوانند درباره تمام انتقادها و اشتباه‌های آن جوابگو باشند.

 

*جمله بیان شده توسط این فعال اصلاح‌طلب شاید برگرفته از اظهار نظر چند ماه قبل سعید حجاریان است که گفته بود: «شکست روحانی شکست ما نیست. او اصلاح‌طلب نبوده است»!

پس از او اما جمعی از اصلاح‌طلبان به صحنه آمدند و از این نظر ابراز شده انتقاد کردند.

بارزترین این انتقادها نیز توسط عباس عبدی، تحلیلگر اصلاح‌طلب بیان شد که خطاب به حجاریان در قالب یادداشتی نوشته بود: «همه آنان(اصلاح‌طلبان) وقتی بحث انتخاب دولت می‌شود، خودشان را عامل پیروزی روحانی می‌دانند و حتی خواهان حضور اصلاح‌طلبان هم در دولت می‌شوند که حضور هم دارند ولی وقتی که موقع شکست می‌شود، جاخالی می‌دهند که این دولت ما نیست»!

اظهارات کسانی نظیر حجاریان و یا شخص اشاره شده در ابتدای متن، همچنین از منظر سیاسی دچار این تناقض آشکار است که روحانی و دولت وی به معنای اتمّ کلمه مورد حمایت و حتی مجیزگویی جریان خاص قرار دارند و لذا آن صحبت‌ها با این واقعیت هم‌خوانی ندارند.

در این زمینه حتی کار به جایی رسیده است که ابراهیم اصغرزاده عنوان می‌کند باید دست روحانی را بوسید! و حسین مرعشی هم اظهار کرده است که روحانی هر کار می‌کند، قانونی است!

همچنین است که اصلاح‌طلبان بخشی از ساختار دولت روحانی و مناصب آن را اشغال کرده‌اند و حتی اگر چنین هم نبود، باز هم قواعد سیاست‌ورزی حکم می‌کند که طیف‌های سیاسی، یا عملکرد دولت‌های سمپاتیک خود را بپذیرند و یا اینکه نسبت به اشتباهات آن عملکردها ابراز برائت رسمی کنند و از مردم عذر بخواهند نه اینکه در عین حمایت همچنان، از این بگویند که ما پاسخگو نیستیم!

اکنون آیا افکار عمومی این قبیل استدلالات من‌عندی را خواهند پذیرفت که اصلاح‌طلبان هیچ نقشی در اشتباهات دولت ندارند و مثلاً رخدادهایی مثل رکود، بی‌دستاوردی برجام، بی‌آبرو شدن پاسپورت ایرانی، دست‌نخوردگی اقتصاد مقاومتی، بی‌توجهی به عرصه فرهنگ و ... ربطی به آنها ندارد؟!

در این میان نکته مکتومی هم وجود دارد و آن اینکه اشتباهات دولت از حد «پرده‌نشینی» گذشته و تبدیل به «شاهد بازاری» شده است...

گفتنیست، حسین نقاشی، از اعضای حزب اتحاد ملت نیز در این نشست طی سخنانی گفته است:‌ اعتدالگرایان و حتی برخی اصلاح‌طلبان نسبت به جوانان گارد دارند.

 


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها