يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۵۲۲۵۵
زمان انتشار: ۱۱:۳۲     ۰۵ آذر ۱۳۹۴
یک شرکت خودروساز قدیمی در سوئد تعریف هیجان انگیزی از خودروهای خودران ارایه کرده که عملا راننده در آن می تواند به کارهای دیگری برسد از جمله خوابیدن در حین حرکت.
به گزارش پایگاه 598، رژه نمایشی خودروهای خودران روز به روز شلوغتر از قبل می شود. در تازه ترین تحول مربوط به این عرصه، شرکت خودروساز سوئدی ولوو نیز به جمع هیجان انگیز مرسدس بنز، شورلت، Italdesign و Rinspeed پیوسته است تا با رونمایی از خودروی خودران خود نشان دهد که برای آینده بشر خوابهای جالب توجهی دیده است.

خواب راحت در حین رانندگی!+عکس

مهندسان طراح ولوو با نگاهی خلاقانه به این مقوله پرداخته و درحالی که توجه چندان زیادی به بدنه خارجی خودرو نداشته اند عمده تمرکز خود را به ساختار درونی این خودرو معطوف کرده اند جایی که قرار است سرنشینان خودرو لحظات آرام و بدون دغدغه ای را سپری کنند. در واقع امکاناتی که در فضای داخلی این خودرو تعبیه شده به سایر سرنشینان این امکان را می دهد تا راننده را هم در کنار خود داشته و از بودن در کنار هم لذت ببرند.

خواب راحت در حین رانندگی!+عکس

این خودروی مفهومی Concept ۲۶ نام دارد و وولو برای ساخت آن به فاکتورهای زیادی توجه کرد. محققان این شرکت سوئدی بررسی هایی در آمریکا انجام داده و متوجه شدند که مدت زمان سفرهای درون شهری رانندگان در این کشور به طور متوسط ۲۶ دقیقه است و حال آنکه در مواقع شکل گیری ترافیکهای سنگین این رقم افزایش می یابد. محصولی که اکنون ولوو ارایه کرده برای مدیریت بهتر زمان در حین رانندگی است.



زمانی که خودرو بر روی وضعیت «حرکت» قرار می گیرد راننده و سرنشیان مانند هر خودروی عادی دیگری خود را در فضایی احساس می کنند که شامل صندلی های رو به جلو، داشبورد و نمایشگر مخصوص نمایش اطلاعات و وضعیت لحظه ای سیستم حرکتی است.

اما با قرار گرفتن خودرو در وضعیت Create فضای داخلی خودرو به گونه ای قابل تنظیم، تغییر می کند. به بیان دیگر راننده و سرنشینان می توانند به سلیقه خود تغییرات ساختاری در آن ایجاد کنند. در نتیجه راننده فضای بیشتری برای بروز خلاقیت و انجام کارهای دیگری به جز رانندگی نظیر مطالعه کتاب و صحبت کردن بی خطر با تلفن همراه خواهد داشت.

محققان ولوو اینگونه متصور شده اند که اگر هر راننده در طول روز حداقل دو بار قرار باشد سوار بر خودرو وارد ترافیک شهری شود، در حین استفاده از این نوآوری زمان زیادی برای رسیدگی به کارهای دیگرش خواهد داشت.

اما Concept ۲۶ وضعیت دیگری به نام «راحتی» هم دارد که در آن راننده می تواند صندلی خود را به حالتی شبیه تخت خواب درآورده و استراحت کند و این درحالی است که خودرو به حرکت خود ادامه می دهد. در همین حال رایانه مخصوصی در خودرو ضمن تشخیص نکات جالب در محیط اطراف آنها را در نمایشگر خود پخش می کند تا راننده و سرنشینان در حالت استراحت تماشای محیط اطراف را نیز از دست ندهند.

سیستم ماساژ صندلی خودرو نیز از دیگر قابلیتهای آن است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها