أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۳۵۲۲۵۹
زمان انتشار: ۱۱:۳۴     ۰۵ آذر ۱۳۹۴
سایت وزارت خارجه انگلیس در بیانیه ای از قطعنامه سازمان ملل علیه ایران و شماری دیگری از کشورها حمایت کرده است.
به گزارش پایگاه 598، وب سایت وزارت خارجه انگلیس اعلام کرد این کشور از صدور قطعنامه حقوق بشری در کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل استقبال می کند.

این قطعنامه درباره کشورهای میانمار، ایران، کره شمالی و سوریه صادر شده است. در سایت وزارت خارجه به این مطلب اشاره شده است که با این قطعنامه سازمان ملل به قول خود در مجازات این کشورها عمل کرده است.

در این قطعنامه ادعا شده است که این کشورها ضمن حمایت از تروریسم، آزادی بیان و عقیده دینی را رعایت نمی کنند.

در قسمتی از بیانیه وزارت خارجه انگلیس آمده است: در سوریه ما شاهد نقض حقوق بشر در استفاده از بمبهای مختلف علیه مردم بودیم که زمینه ای برای ایجاد گروههای تروریستی مثل داعش فراهم کرد.

یک مقام وزارت خارجه در این بیانیه نوشته است: من به طور کامل حامی کار کمیسیون تحقیق و تلاش های آن برای فراهم کردن زمینه مجازات کردن جنایتکاران هستم. من متاسفم که مقامات سوری همچنان با کمیسیون همکاری نمی کنند.

در بیانیه وزارت خارجه انگلیس به ایران نیز اشاره و ادعا می شود که در این کشور نیز حقوق بشر تا حدودی رعایت نمی شود.

البته در سالهای اخیر پیشرفت هایی در رعایت حقوق بشر در ایران صورت گرفته است ولی باید نسبت به اعدام نوجوانان و سرکوب آزادی بیان در این کشور انتقاد وارد کرد.

در ادامه این بیانیه درباره مسائل حقوق بشری در میانمار و کره شمالی نیز اشاره و موضع گیری شده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها