يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۵۲۳۴۲
زمان انتشار: ۱۵:۰۲     ۰۵ آذر ۱۳۹۴
شرکت‌های توسعه گازی اسرائیل از توافق با مصر برای صادرات گاز به این کشور خبر دادند.
به گزارش پایگاه 598، بر اساس این توافق، اسرائیل از میدان گازی دریایی لویاتان به مدت ۱۰ تا ۱۵ سال از طریق یک خط لوله زیردریایی گاز طبیعی به مصر صادر می‌کند.

 

میدان گازی لویاتان که انتظار می‌رود تولید خود را از سال ۲۰۱۹ یا ۲۰۲۰ آغاز کند تا ۴ میلیارد متر مکعب گاز در سال به هولدینگ دولفینوس مصر صادر می‌کند.

این هولدینگ، نماینده مصرف کنندگان غیردولتی، صنعتی و تجاری مصر است.

 

انتظار می‌رود این معامله گازی اسرائیل و مصر با توافق بر روی جزئیات بیشتری از آن، به سرعت نهایی شود.

 

برآورد شده میدان گازی لویاتان حدود ۶۲۲ میلیارد متر مکعب گاز طبیعی دارد و شرکت امریکایی «نوبل انرژی» مستقر در تگزاس و شرکت اسرائیلی «دِلِک گروپ» توسعه و تولید گاز طبیعی آن را بر عهده دارند.

 

یوسی ابو، مدیر عامل شرکت حفاری دلک اسرائیل گفت بازار مصر هم برای مصارف خانگی و هم برای در بخش صادرات، تشنه گاز است بنا براین، زمینه زیادی برای همکاری میان تل‌آویو و قاهره وجود دارد.

 

نگرانی امنیتی برای انتقال گاز اسرائیل

 

بر اساس این توافق، گاز لویاتان از طریق یک خط لوله در زیر آب‌های دریای مدیترانه که حدود ده سال پیش ساخته شده بود به مصر منتقل می‌شود.

مقامات اسرائیل با اشاره به حملات اخیر در منطقه به ویژه حملات شبه نظامیان در سینای مصر در خصوص امنیت این خط لوله ابراز نگرانی کرده‌اند.

با وجود اینکه شرکت اِنی ایتالیا در ماه اوت یک میدان گازی بزرگ را در سواحل مصر کشف کرده است، قاهره همچنان مایل به واردات گاز از اسرائیل است.

به گفته یک منبع در وزارت نفت مصر، شرکت‌هایی که مایل به واردات گاز از خارج هستند باید تاییدیه دولت را دریافت کنند تا این واردات در جهت منافع ملی مصر باشد و اقتصاد کشور را بهبود بخشد.

گفتنی است اسرائیل تلاش می‌کند گاز لویاتان را برای مدت ۱۵ سال به ارزش ۱۵ میلیارد دلار به اردن بفروشد اما این توافق هنوز نهایی نشده است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها