امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۳۵۲۳۵۰
زمان انتشار: ۱۵:۰۹     ۰۵ آذر ۱۳۹۴
شبکه بلومبرگ تصریح کرد: منافع و دورنمای ایران و روسیه در منطقه مشابه یکدیگر است.
به گزارش پایگاه 598، الیوت گاتکین، سردبیر خاورمیانه این شبکه درباره دیدار رئیس جمهور روسیه، با رهبر معظم انقلاب گفت: به نظر می‌رسد که در خلال چندین ماه گذشته، منافع و چشم‌انداز دو کشور روسیه و ایران در منطقه، بیش از پیش نزدیک به یکدیگر و هم‌راستا شده باشد.


وی افزود: ما می‌دانیم ایران مدت‌های مدید است که همواره از حامیان بشار اسد، رئیس جمهور سوریه، بوده و از زمانی که جنگ داخلی سوریه در سال ۲۰۱۱ میلادی به راه افتاد، از دولت اسد پشتیبانی می‌کرده و البته شبه‌نظامیان حزب‌الله لبنان که از نایبان ایران در منطقه به شمار می‌روند نیز به کمک بشار اسد شتافته‌اند. به طور همزمان، روسیه نیز مناسبات دیرینه با سوریه داشته و تسلیحات و تجهیزات نظامی به سوریه صادر می‌کرده است. تنها پایگاه نیروی دریایی روسیه در خاورمیانه (غرب آسیا) در بندر طرطوس سوریه قرار دارد. اخیراً نیز شاهد بوده‌ایم که روسیه حملات هوایی در حمایت از رژیم اسد را آغاز کرده که باعث شده است نیروهای اسد از حالت تدافعی خارج شوند و به حالت تهاجمی درآیند و در پی آن، برخی از سرزمین‌هایی را که اسد از دست داده بوده است، را بازپس گیرند.


گاتکین خاطرنشان کرد: در رابطه با آینده سوریه و سرنوشت بشار اسد نیز نقطه‌نظرات روسیه و ایران بسیار مشابه و موافق یکدیگر است. پوتین که برای شرکت در اجلاس کشورهای صادرکننده گاز به تهران رفته بود، تأکید کرد که هیچکس از خارج حق ندارد نوع حکومت سوریه یا شخص حاکم را بر مردم این کشور تحمیل کند، بلکه این مردم سوریه هستند که حق دارند در این رابطه خودشان تصمیم‌گیری کنند.
همزمان روزنامه واشنگتن تایمز نوشت: دولت اوباما باید به خواب ببیند که ایران و روسیه اجازه دهند رژیم اسد سقوط کند. این روزنامه افزود: دولت اوباما باید این تصور را که ایران و روسیه اجازه می‌دهند رژیم اسد سقوط کند، کنار بگذارد. این خواب و خیالی بیش نیست و اتفاق نمی‌افتد. سوریه متحد قدیمی آنهاست.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها