يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۵۲۳۶۷
زمان انتشار: ۱۶:۵۸     ۰۵ آذر ۱۳۹۴
عضو فراکسیون ضد رکود مجلس شورای اسلامی گفت: تحلیل‌های سیاسی و غیراقتصادی مسئولان اجرایی مشکلات مردم را بیشتر کرد همچنین بسته خروج از رکود دولت هم پاسخگوی مشکلات اقتصادی نبود.

به گزارش پایگاه 598، مسعود میرکاظمی نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، در پی تشکیل فراکسیون ضدرکود مجلس اظهار داشت: مدتی است که کشور دچار رکود شده است و معمولا از طرف مسئولان اجرایی کشور تحلیل‌های سیاسی و غیر اقتصادی در رابطه با ریشه‌های رکود مطرح می‌شود که این باعث می‌شود تصمیمات درستی گرفته نشود.

وی افزود: وقتی ریشه‌یابی درستی انجام نشود راه حل‌هایی هم که ارائه می‌شود اساسی و اصولی نخواهند بود.

عضو فراکسیون ضد رکود مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات اقتصادی و تشریح ریشه آنها، تصریح کرد: در ابتدای شروع شروع دولت یازدهم مطرح شد که این رکود به مدیریت دولت سابق برمی‌گردد. دو سال و نیم از دولت گذشته ولی وقتی که ما عوامل مؤثر بر رکود را بررسی می‌کنیم می‌بینیم که نه تنها در دولت یازدهم بهبود پیدا نکرده بلکه عمق بیشتری هم پیدا کرده است.

میرکاظمی به بسته‌های خروج از رکود دولت یازدهم نیز اشاره کرد ادامه داد: بسته‌هایی که دولت تحت عنوان بسته‌های خروج از رکود مطرح کرده دو عامل را برای بروز و تشدید رکود مطرح کرده است، علاوه بر اینکه باز هم به دولت سابق اشاره کرده ولی «کاهش قیمت نفت» و «تشدید تحریم‌ها» را از عوامل ایجاد رکود می‌داند.

وی در ادامه مطلب فوق تاکید کرد که علی‌رغم مذاکراتی که انجام می‌دهند گفته شده تحریم‌ها عامل ایجاد رکود است و هیچ اشاره‌ای به سوءعملکرد و مشکلات ساختاری ندارند که این نگاه یک نگاه سیاسی است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه  کسی اگر بخواهد به واقع مشکلات مردم را حل کند باید عینک‌های سیاسی را کنار بگذارد و نگاهی واقع‌بینانه به عوامل مؤثر بر رکود داشته باشد، عنوان کرد: یک مسئول باید راه‌های درست و اصولی را پیشنهاد دهد تا بتواند کمکی به مردم کرده باشد. اما چون این موضوع را نمایندگان ندیدند امروز متأسفانه از سوی هیأت رئیسه مجلس برخوردی که با این دولت می‌شود بسیار متفاوت با دولت قبل است و خیلی ملاحظه کرده و بیش از حد همراهی می‌کند.

میرکاظمی همچنین اضافه کرد: این باعث شده که دولت اگر مسیری را اشتباه می‌رود تذکرات لازم از طرف مجلس(کمیسیون‌های تخصصی و سایر کمیسیون‌ها) داده نشود.

عضو فراکسیون ضدرکود مجلس شورای اسلامی به بیان علت تشکیل این فراکسیون پرداخت و عنوان کرد: برخی نمایندگان تصمیم گرفتند با همفکری علل اساسی و تسریع رکود را در کشور بررسی کرده و راه حل‌های مناسب جهت خروج از آن را با نظارت‌ها و قوانین وضع شده لحاظ کرده و یک هم‌افزایی فکری در این رابطه با هم داشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: اکنون دولت پذیرفته است که عوامل بیرونی تنها حل کننده مشکلات رکود نیست چرا که قبلاً می‌گفتند برجام نتیجه بگیرد تمامی مشکلات حل می‌شود، چند ماهی است که بیان دولت عوض شده و عنوان می‌کنند که حال اگر در برجام هم به نتیجه رسیدیم و تحریم‌ها بازگردد همه مشکلات ما حل نمی‌شود.

عضو فراکسیون ضدرکود مجلس در همین رابطه افزود: همین نقد را هم منتقدین داشتند و می‌گفتند همه مشکلات ما به علت تحریم نیست ولی این آقایان گوش نمی‌کردند و اکنون پس از برجام اعتراف می‌کنند. ولی آیا درست است که پس از دو سال و نیم این اعتراف شود؟ در این مدت فرصت زیادی را از دست دادیم و مشکلات مردم را هم بیشتر هم کردیم. آیا دولتمردان نباید این مسئله را پاسخ دهند که چرا به جای توجه به نقد منطقی و دلسوزانه منتقدین آنها را با القاب نادرستی می‌خوانند.

میرکاظمی در خاتمه متذکر شد: این فراکسیون می‌تواند کمک کرده و مشکلات اقتصادی کشور را ریشه‌یابی کند و خارج از چارچوب‌های سیاسی سعی دارد علل رکود را هم برای سایر نمایندگان و هم مردم مطرح کنند و دولت استفاده کند. حال اگر دولت استفاده کند چه بهتر ولی اگر نه مجلس این راهکارها و روشنگری‌ها را برای مردم لحاظ می‌کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۰۳ - ۰۶ آذر ۱۳۹۴
۰
۰
آقای میر کاظمی یادت رفته وقتی تحریم بودیم از دارو خبری نبود نفت ما رانمی خریدند که آقای زنجانی آن را می فروختوآن همه اختلاس شد وبازار نا آرام بود هر روز دلار بالا مرفت مسگن در تهران به چهار برابر رسید و......الان دست دولت خالی است ذخیره ارزی در زمان دولت نهم ودهم خالی شد هیچ کدام از نمایندگان اعتراض نکردندوقتی ذخیره خالی بشود پای مملکت لنگ مئ شود ماجنگ با داعش راهم داریماست انگار پای مملکت لنگ است با نفت 140دلاری مملکت اداره نمی شد شما یا خبر ندارید یا خود را به خواب زده ای .
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها