أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۵۲۳۶۸
زمان انتشار: ۱۶:۵۹     ۰۵ آذر ۱۳۹۴
نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل تأکید کرد که به منظور شکست تکفیری‌های «داعش» باید یک دولت سنی به وجود آورد و کشورهای عربی خلیج فارس نیز باید آن را تأمین بودجه کنند.

به گزارش پایگاه 598، «جان بولتون» نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل که مواضع جنگ‌طلبانه‌ای دارد طی یادداشتی در روزنامه آمریکایی «نیویورک‌تایمز» نوشت که به منظور شکست تکفیری‌های «داعش» باید یک کشور سنی ایجاد کرد.

وی در آغاز یادداشت خود اینگونه نوشت: «آمریکا درباره چگونگی واکنش به حملات تروریستی پاریس بحث می‌کند. متأسفانه هم سیاست کنونی آمریکا و هم دیگر پیشنهاداتی که اخیراً مطرح شده است فاقد یک بینش راهبردی برای خاورمیانه برای شکست واقعی داعش است. هیچ پاسخی برای این سوال اساسی که بعد از داعش چه پیش می‌آید، وجود ندارد».

بولتون تصریح کرد که به منظور تبدیل تلاش‌های بی‌اثر اوباما به یک کمپین نظامی قدرتمند برای نابودی داعش، «ما به یک دیدگاه روشن داریم که با همپیمانان ناتو و دیگر به اشتراک بگذاریم و مشخص کنیم چه چیزی را باید جایگزین آن (داعش) کنیم. ما نیاز داریم قبل از آنکه هرگونه طرح عملی را بررسی کنیم، این موضوع را حل کنیم. راهبرد از زمین بیرون نمی‌آید بلکه تاکتیک زمانی موثر واقع می‌شود که ما اهداف نهایی را تعیین و مشخص کنیم».

وی ادامه داد که واشنگتن باید شرایط ژئوپولتیکی جدید را در عراق و سوریه به رسمیت بشناسد و بداند که بهتری جایگزین برای تکفیری‌های داعش در شمال شرقی سوریه و غرب عراق، یک دولت جدید و مستقل سنی است.

بولتون تأکید کرد که این دولت سنی پتانسیل اقتصادی دارد که یک تولیدکننده نفت باشد و می‌تواند یک دیواری مقابل «بشار اسد» و همپیمانان ایران در بغداد باشد.

وی همچنین توضیح کرد که کشورهای عربی خلیج فارس که در حال حاضر خطراتی که افراط‌گرایان برای امنیت آنها برعهده داده را درک کرده‌اند، می‌توانند بودجه این دولت سنی را تأمین کنند و ترکیه که همچنان یک همپیمان ناتو است از ثبات بیشتری در مرز جنوبی خود بهره‌مند خواهد شد.

بولتون ادامه داد: «اشتباه نکنید بعید از که این دولت جدید سنی به این زودی به یک دموکراسی جفرسونی تبدیل شود اما این منطقه‌ای است که جایگزین ارتش سکولار یا دولت‌های نیمه‌ مستبد کمیاب است.»

نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل توضیح کرد که کشورهایی چون عربستان نه تنها باید بودجه این دولت جدید سنی را تأمین کنند بلکه باید ثبات و مقاومت آن در مقابل نیروهای افراطی را تضمین کند.

بولتون سپس اعلام کرد که آمریکا بعد از نابودی داعش باید هدف دور از دسترس ایجاد یک دولت جدید سنی را دنبال کند. گرچه این طرح در کوتاه مدت دشوار است اما این مسئله به نظم و ثبات منطقه‌ای کمک می‌کند.

وی در اینباره گفت: ایجاد یک ائتلاف تحت رهبری آمریکا علیه داعش به جای ائتلاف پیشنهادی مسکو نیازمند تلاش‌های سیاسی و دیپلماتیکی چشمگیری است. نیروهای زمینی آمریکا می‌بایست مستقر شوند تا بتوانند انسجام و مدیریت برقرار کنند که البته این مسئله نیازمند شکست داعش است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها