يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۵۲۴۱۶
زمان انتشار: ۰۸:۵۵     ۰۷ آذر ۱۳۹۴
۳۳ سال پیش در چنین روزی
میتران رئیس جمهور فرانسه در پایان سفر سه روزه خود به مصر طی سخنانی اعتراف کرد که قدرت های غربی نمی خواهند عراق در جنگ با ایران شکست بخورد . میتران همچنین خواستار ایجاد توازن قدرت میان ایران و عراق شد.

رخدادهای 7 آذر 1361

چکیده

  • سید موسوی موسوی نماینده امام در غرب کشور : بسیج مسلحانه مردم در کردستان علیه ضد انقلاب شروع شده و تعداد زیادی از روستائیان مناطق پاکسازی شده اند . 

 

  • در پی استقبال بی شائبه امت حزب الله از تشکیل گردان های احتیاط قدس سرهنگ صیاد شیرازی فرمانده نیروی زمینی ارتش چگونگی تشکیل این گردان ها را تشریح کرد .

 

  • آیت الله خامنه ای : فرهنگ انقلاب اسلامی به ما آموخته است که خود را برای هدف های بزرگ بخواهیم ، نه آن هدف ها را برای خود.

 

  • همزمان با پیروزی های عظیم لشکریان اسلام میتران رئیس جمهور فرانسه اعتراف کرد که قدرت های غربی نمی خواهند عراق در جنگ با ایران شکست بخورد .

 

  • محسن رضایی فرمانده کل سپاه که به منظور ملاقات با آیت الله منتظری اظهار داشت : برادران سپاهی به رهنمودهای ایشان همانند رهنمودهای امام امت عمل می کنند .

بسیج مسلحانه مردم کردستان علیه ضد انقلاب آغاز شد

سید موسوی موسوی نماینده امام در غرب کشور دیروز در گفت و گویی با خبرگزاری جمهوری اسلامی پیرامون روند عملیات پاکسازی منطقه از وجود عناصر ضد انقلاب گفت : در دو سال گذشته طی عملیات نظامی پیگیر شهرها و بسیاری از محورهای کردستان از وجود ضد انقلابیون پاکسازی شد و در شهرها ثبات و امنیت برقرار گردید و فعالیت هایی در جهت رفاه مردم انجام گرفت.

وی ادامه داد : همان گونه که امام امت فرمودند اکثر محرومین ما در دهکده ها هستند که ضد انقلابیون در دهکده ها آن ها را تحت ستم قرار داده اند  لذا پاکسازی های اخیر در عمق بیشتری متوجه روستاهایی شده که عناصر ضد انقلاب در آن حضور داشته اند .

نماینده امام در غرب کشور سپس تاکید کرد که بسیج مسلحانه مردم در کردستان علیه ضد انقلاب شروع شده و تعداد زیادی از روستائیان مناطق پاکسازی شده علیه ضد انقلاب بسیج شده اند و به صفوف پیشمرگان مسلمان کرد پیوسته اند . (1)

سرهنگ صیاد شیرازی تشریح کرد ؛ نحوه تشکیل گردان های قدس

در پی استقبال بی شائبه امت حزب الله از تشکیل گردان های احتیاط قدس سرهنگ صیاد شیرازی فرمانده نیروی زمینی ارتش در مصاحبه ای با خبرگزاری جمهوری اسلامی چگونگی تشکیل این گردان ها را تشریح کرد .

وی در این زمینه گفت : به دنبال فتوای اخیر امام امت مبنی بر تقویت جبهه های نبرد حق علیه باطل و خروش بیش از پیش امت همیشه در صحنه برای حضور در جبهه های جنگ لازم بود مسئولین ارتش و سپاه مردم رزمنده را از میزان نیاز در جبهه ها آگاه می کردند .

فرمانده نیروی زمینی افزود : تاکنون رزمندگانی که داوطلب شرکت در جبهه ها بودند از کیفیت های مختلف رزمی برخوردار بوده و گروهی از این برادران قبلا خدمت سربازی را انجام داده بودند بر این اساس نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با تدوین طرحی تصمیم به تشکیل گردان های احتیاط قدس گرفت .

سرهنگ صیاد شیرازی در مورد ویژگی های این گردان گفت : شرکت کنندگان در این گردان ها باید حتما خدمت سربازی را انجام داده و داوطلب حضور در جبهه های نبرد باشند این گردان ها در حدود 6 ماه در دوره های آموزشی و عملیاتی شرکت خواهند کرد ، مدت خمت در گردان های احتیاط قدس 6 ماه خواهد بود و ترتیبی اتخاذ شده است که این گردان ها حتی پس از پایان دوره مذکور موجودیت خود را حفظ کنند . حتی پیش بینی های لازم برای آن دسته از افرادی که داوطلب شرکت در گردان ها بوده و فاقد شغل و درآمد هستند صورت گرفته است.

گفتنی است گردان های مزبور به دنبال تصویب اخیر شورای عالی دفاع تشکیل می شود.(2)

با پیام آیت الله خامنه ای ؛ سومین سمینار سراسری مسئولان بنیاد شهید گشایش یافت

سومین سمینار سراسری مسئولین مراکز بنیاد شهید انقلاب اسلامی دیروز با پیام آیت الله خامنه ای رئیس جمهور کشورمان در تهران گشایش یافت .

در بخشی از پیام آیت الله خامنه ای آمده است : روی دادهای قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران نمایشگر این واقعیت است که حرکت شتابنده و سازنده انقلاب و افراشتگی رایت مقدس اسلام زندگی ساز ، در پرتو ایثارگری های شهیدانمان حاصل شده است .عزیزانی که در راه آرمان ها و اصول مقدس ، مرگ سرخ را پذیرا شده اند و با شایستگی ، رمز و راز زندگی جاوید را یافتند .

در بخش دیگری از پیام رئیس جمهور آمده است : کاروان شهیدان همچنان با پرچم افراشته خود در پیشاپیش ما در حرکت است و ما با دیدگان حسرت بار ، مبهوت از این همه شور و اشتیاق بر اثر آنان روانیم . در این انتظار و التهاب که نوبت ما کی فرا خواهد رسید ، آنان که در مقدم این کاروان ، حرکت را آغاز کرده اند بر همه دیگران دارای حقی بزرگ و تغافل ناپذیرند چرا که گشودن راهی دشوار از پیمودن آن با فضیلت تر است .

ایشان ادامه دادند : شهیدان عزیز ما گشایندگان راهی هستند که همه ما پیمودن آن را بر خود هموار کنیم ، حق عظیم آن عزیزان فقط یک حق مادی نیست ، اگر چه حق نیز هست ، حق بزرگ آنان بر ما آن است که فرهنگ شهادت و ارزش مجاهدت در راه خدا برای همه تبیین شود و آن آرمان ها و اصولی که عزیزان ما به خاطر آن خود را فدا کرده اند در زندگی ما به تحقق نزدیک شود ، بدین ترتیب بزرگترین وظیفه بنیاد شهید یک حرکت معنوی است حرکتی که به وسیله آن خون شهیدان پاسداری گردد . (3)

رئیس جمهور فرانسه : نمی خواهیم صدام شکست بخورد !

همزمان با پیروزی های عظیم لشکریان اسلام حملات کوبنده و دشمن شکن کفر ستیزان اسلام علیه متجاوزین بعثی صهیونیستی عراق ، میتران رئیس جمهور فرانسه در پایان سفر سه روزه خود به مصر طی سخنانی اعتراف کرد که قدرت های غربی نمی خواهند عراق در جنگ با ایران شکست بخورد .

میتران همچنین خواستار ایجاد توازن قدرت میان ایران و عراق شد و گفت : تلاش قدرت های غربی باید بمنظور حفظ این توازن قوا باشد ، زیرا ما نمی خواهیم عراق در این جنگ شکست بخورد.

وی برای تحقق این به اصطلاح توازن قدرت که در حقیقت جلوگیری از سقوط حتمی صدام علیرغم کمک های ابرقدرت های شرقی و غربی است خواستار تلاش های صلح جویانه هرچه بیشتر از سوی قدرت های غربی شد .

میتران که در سخنان خود خطاب به خبرنگاران سعی در جلوه دادن این جنگ به عنوان یک جنگ قومی و بر اساس رقابت های تاریخی ایران و عراق داشت با پیروزی های اخیر ایران آن را خطر بزرگ برای ثبات منطقه خواند.(4)

میرحسین موسوی : در سرنوشت ملت ایران اظهار نظر رئیس جمهور فرانسه اثری ندارد

در پی اظهارات فرانسوا میتران رئیس جمهور فرانسه مبنی بر این که تمام قدرت های غربی تلاش می کنند تا توازن بین ایران و عراق در مورد مسئله جنگ حفظ شود میرحسین موسوی نخست وزیر طی گفت و گویی اظهار داشت : در سرنوشت جنگ و اراده محکم ملت ما برای سرکوبی متجاوز اظهار نظر میتران اثری ندارد .

وی گفت : قدرت های غربی و همچنین شرقی که خواهان حفظ رژیم صدام هستند ، پس از پیروزی های درخشان اخیر رزمندگان اسلام در جبهه ها به وحشت افتاده و اینک مسئله توازن را مطرح کرده اند چرا که از هم پاشیده شدن نظام بعث عفلقی برای منافع ابرقدرت ها در این نقطه ضربه مهلکی است .(5)

محسن رضایی ادعاهای اخیر صدام را تکذیب کرد ؛ نقاط آزاد شده همچنان در اختیار ایران است

محسن رضایی فرمانده کل سپاه که به منظور ملاقات با آیت الله منتظری به قم سفر کرده بود در یک مصاحبه مطبوعاتی در مورد ادعای رژیم بعث عراق مبنی بر باز پس گرفتن نقاط آزاد شده توسط سپاه اسلام در عملیات محرم در داخل خاک عراق ضمن تکذیب آن گفت : این مطلب را عراق چندمین بار است که مطرح می کند و هر موقع که می خواهد پاتک کند اول اعلامیه می دهد که ما نقاط آزاد شده را باز پس گرفته ایم بعد حمله می کند .(6)

پی نوشت:

1-  کیهان ، 7 آذر 1361 ، صفحه 3

2- کیهان ، 7 آذر 1361 ، صفحه 13

3-اطلاعات ، 7 آذر 1361 ، صفحه 2

4- اطلاعات ، 7 آذر 1361 ، صفحه 16

5- جمهوری اسلامی ، 7 آذر 1361 ، صفحه 12

6- اطلاعات ، 7 آذر 1361 ، صفحه 4

پژوهشگر : سید روح الله امین آبادی


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
بوسجین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۳۶ - ۰۷ آذر ۱۳۹۴
۰
۰
این اقایون به اصطلاح سیاست مدار تا کی می خواهند اشتباه کنند و اعتراف کنند همین الان هم در مورد سوریه هم اشتباه می کنند همانطور که در افغانستان و لیبی هم ان اشتباه کردند و دنیا تا کی می خواهد هزینه اشتباهات اینها را پرداخت کند
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها