يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۵۲۴۲۵
زمان انتشار: ۰۸:۵۶     ۰۷ آذر ۱۳۹۴
وزنه‌برداری قهرمانی جهان - آمریکا
وزنه‌بردار ۱۰۵ کیلویی ایران از دور رقابت‌های قهرمانی ۲۰۱۵ جهان حذف شد.

به گزارش پایگاه 598، رقابت دسته 105 کیلوگرم هشتادویکمین دوره مسابقات جهانی در هیوستن امریکا با حضور ملی پوش کشورمان نواب نصیرشلال نایب قهرمان بازی های المپیک 2012 لندن و 10 وزنه بردار دیگر از کشورهای روسیه (2وزنه بردار)، لهستان (2 وزنه بردار)، اوکراین (1وزنه بردار)، ارمنستان (1 وزنه بردار)، لیتوانی (1 وزنه بردار)، قزاقستان (1 وزنه بردار)، کره جنوبی ( 1 وزنه بردار)، لهستان (1 وزنه بردار)، و ازبکستان (1 وزنه بردار) در سالن جرج براون شهر هیوستن میزبان برگزاری این دوره از پیکارها برگزار شد تا قهرمانان این وزن در نهایت پس از پایان رقابت این گروه مشخص شوند.

در پایان این رقابت ها نواب نصیرشلال ملی پوش کشورمان با سه بار ناکامی در مهار وزنه های 220 ،223 و 226 کیلوگرم از گردونه رقابتهای جهانی حذف شد.

الکساندر زایچکف جانشین ایلیا ایلین اسطوره قزاق ها با ثبت مجموع 421 کیلوگرم عنوان قهرمانی جهان را کسب کرد تا قزاق ها در وزن سنتی خود نشان طلا را این بار هم از دست ندهند.

رقابت دسته 105 کیلوگرم گروه (آ) در شرایطی برای ملی پوش ارزنده کشورمان نواب نصیرشلال (نایب قهرمان المپیک 2012 لندن) استارت خورد که او دردوئل 105 کیلویی ها رقابتی نزدیک و نفس‌گیر را با وزنه‌برداران روسیه، قزاق، لهستان و ارمنستان را که جزو مدعیان اصلی این وزن برای کسب مدال جهانی به شمار می روند را تجربه کرد.

**حرکات یکضرب

نصیرشلال ملی پوش 105 کیلویی کشورمان در نخستین حرکت خود برای شروع حرکت یکضرب وزنه 181 کیلوگرمی را انداخت تا چشم به حرکات دوم و سوم خود داشته باشد. ملی پوش کشورمان در دومین حرکت خود با قدرت همین وزنه یعنی 181 کیلوگرم را در مرتبه دوم مهار کرد تا خیال کادرفنی و خود او برای انتخاب سومین وزنه او در حرکت یکضرب راحت شود.

توکلی در سومین انتخاب خود برای نواب وزنه 186 کیلوگرم را درنظر گرفت تا ملی پوش کشورمان دراین حرکت از رقبای خود جا نماند. اما نصیرشلال اگرچه این وزنه را خیلی سبک روی دست خود کشید اما در مهار این وزنه نتوانست عملکرد خوبی داشته باشد تا این وزنه از دست او رها شده و در حرکت یکضرب فقط وزنه 181 کیلوگرمی برای ملی پوش 105 کیلویی کشورمان ثبت شود. نصیرشلال در پایان این حرکت در جایگاه  ششم  قرار گرفت.

مدال طلا ، نقره و برنزحرکت یکضرب نیز به ترتیب با ثبت رکوردهای (192،191 و186 کیلوگرم) به وزنه برداران کشورهای (ازبکستان ، قزاقستان و ارمنستان ) رسید.

**حرکات دوضرب

نصیرشلال ملی پوش کشورمان نیز در نخستین حرکت دوضرب خود پس از انتخاب وزنه 220 کیلوگرمی به رغم کشیدن وزنه روی سینه خود نتوانست در حرکت قیچی کارش را تکمیل کند تا نخستین حرکت دوضرب برای او خطا اعلام شود. نصیرشلال در حرکت دوم خود وزنه 224 کیلوگرم را هم انداخت تا حساسیت کار برای ماندن یا حذف این وزنه بردار از گردونه مسابقات جهانی تنها به حرکت پایانی او وابسته شود.

نصیرشلال اما باردیگر با اضافه کردن وزنه خود و ارتقاء آن به وزنه 227 کیلوگرمی نفس را در دل تک تک ایرانی های حاضر در سالن حبس کرد تا اتفاقی که همه از آن ترس داشتند رخ دهد. نواب در این حرکت نیز نتوانست وزنه 227 کیلویی را بالای سرش مهار کند تا ضمن اعلام خطای او در این حرکت شوکی دیگر برپیکره تیم ملی وزنه برداری که در این پیکارها بعنوان گزینشی بازی های المپیک حضور یافته است وارد شود. نصیرشلال سومین وزنه بردار کشورمان بود که از گردونه رقابتهای جهانی حذف شد.

در این حرکت دیوید بچانیان روس با ثبت وزنه 231طلایی شد، وزنه‌بردار قزاق ها با 230 کیلوگرم به عنوان دومی رسید و وزنه بردار لیتوانی با 226 کیلوگرم سوم شد.

در مجموع نیز وزنه بردارقزاق ها با 421 کیلوگرم قهرمان دسته 105 کیلوگرم شد، دیوید بجانیان روس با 411 دوم شد و وزنه بردار کشور لیتوانی با 405 کیلوگرم درمجموع بعنوان سومی جهان دست پیدا کرد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها