يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۵۲۴۳۰
زمان انتشار: ۱۰:۰۵     ۰۷ آذر ۱۳۹۴
تظاهرات‌کنندگان در روسیه، روز جمعه، در اعتراض به اقدام ترکیه در سرنگون کردن یک فروند جنگنده سوخو ۲۴ این کشور در مرز سوریه با سر دادن شعار «مرگ بر داعش» حمایت آنکارا از این گروه تروریستی را به باد انتقاد گرفتند.

به گزارش پایگاه 598، خشم مردم روسیه از اقدام آنکارا در سرنگون کردن یک فروند جنگنده سوخو 24 این کشور در مرز سوریه، روز جمعه در مسکو و کریمه کاملاً آشکار بود. 

خبرگزاری فرانسه از مسکو گزارش داد ویدئوهای ضبط شده تظاهرات‌کنندگان در «کریمه» را در حال سوزاندن عروسک‌های ساخته شده به شکل «رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهوری ترکیه نشان می‌دهد.  مطابق این گزارش، مردم هنگام سوزاندن این عروسک‌ها شعار «مرگ بر داعش» سر دادند.

مردم در مسکو، عروسک بادی اردوغان را در تابوت گذاشته و آن را تحویل سفارت ترکیه دادند. تظاهرات‌کنندگان همچنین در محوطه بیرونی سفارت ترکیه دسته‌گل‌هایی قرار داده بودند که روی روبان آن نوشته شده بود: «از قهرمانان روسیه به دست‌نشانده‌های آمریکا.»

سفارت ترکیه در روسیه از روز سه‌شنبه، بعد از سرنگونی جنگنده روسیه شاهد تظاهرات اعتراضی مردم بوده است. 

جت‌های F-16 ترکیه روز سه شنبه یک هواپیمای سوخوی 24 روسیه را در نزدیکی مرز سوریه و ترکیه سرنگون کردند. ترکیه می‌گوید که دو هواپیمای روسیه حریم هوایی ترکیه را نقض کرده بودند و به هشدارهای ترکیه بی‌توجهی کردند. روسیه این ادعا را تکذیب می‌کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها