أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۵۲۴۳۲
زمان انتشار: ۱۰:۰۸     ۰۷ آذر ۱۳۹۴
معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بامداد شنبه با صدور بیانیه‌ای به دستگیری ۲ روزنامه‌نگار ترکیه که نقش دستگاه‌های امنیتی ترکیه در ارسال سلاح به تروریست‌های سوریه را فاش کرده بودند، واکنش نشان داد.

به گزارش پایگاه 598، واشنگتن، بامداد شنبه در بیانیه‌ای از دستگیری دو روزنامه‌نگار برجسته ترکیه ابراز نگرانی کرد. 

مارک تونر، معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای که روی وب‌سایت وزارت خارجه این کشور قرار گرفته نوشت: «از دستگیری پیش از محاکمه دبیران ارشد روزنامه محترم جمهوریت، نگرانیم. تحقیقات، اتهامات کیفری و دستگیری، نگرانی‌های عمده‌ای را درباره تعهدات دولت ترکیه به اصول بنیادین آزادی رسانه مطرح می‌کند.»

دادگاهی در استانبول، روز پنجشنبه حکم به دستگیری «جان دوندار»، سردبیر روزنامه جمهوریت و «اردم گول»، رئیس دفتر این روزنامه در آنکارا داد. این دو نفر به افشای اسرار دولتی و عضویت در گروه‌های مسلح تروریستی متهم شده و در صورت تأیید جرم، احتمال دارد با حبس ابد مواجه شوند.

هزاران نفر، روز جمعه در تظاهراتی در استانبول این حکم را «روز سیاه برای مطبوعات» خواندند. 

روزنامه جمهوریت در ماه مه مقاله‌ای به همراه یک ویدئو منتشر کرده بود که مشارکت مقامات محلی در قرار دادن صندوق‌های حاوی سلاح در پشت کامیون‌های عازم سوریه نشان می‌داد. در این مقاله، فاش شده بود این سلاح‌های را «سازمان اطلاعات ملی»، دستگاه امنیتی ترکیه، برای معارضان مسلح سوریه ارسال می‌کند.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور فعلی ترکیه در آن زمان در اظهاراتی تند، نگارنده این مقاله در جمهوریت را به پرداخت «بهای سنگین» تهدید کرده بود. او در ماه ژوئن، شخصاً از روزنامه یاد شده به خاطر انتشار این خبر شکایت کرد.  

تونر خاطرنشان کرد دستگیری روزنامه‌نگاران جمهوریت، جدیدترین مورد از اقدامات دستگاه قضایی علیه روزنامه‌های منتقد دولت است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها