أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۵۲۴۷۷
زمان انتشار: ۱۱:۲۵     ۰۷ آذر ۱۳۹۴
مهران، پیش‌قراول کاروان شور و شعور حسینی
مرز مهران در استان ایلام این روزها در آستانه اربعین میزبان میلیون‌ها عاشق حسینی از سراسر کشور است، هم‌اکنون شور و شعف در این مرز به اوج خود رسیده و قابل توصیف نیست.
به گزارش پایگاه 598، این روزها میلیون‌ها زائر اباعبدالله الحسین(ع) با زبان‌ها و قومیت‌های مختلف در مرز مهران حضور دارند، ولی تمام آن‌ها یک‌زبان و یک نیت دارند.

زائرانی که وجب‌به‌وجب این مسیر را پیموده‌اند و مسیری که در پیش رودارند را می‌بویند و ذره به ذره غبار این مسیر را سرمه چشمانشان می‌کنند تا شاید عطر و غباری از مولا و سرورشان، صاحب مکان و زمانشان مهدی زهرا را بجویند تا گواهی باشد برایشان که در مسیری قدم گذاشته اند که حضرت مهدی قدم نهاده است و تمام دعا و راز و نیازشان سلامتی و فرج امامشان است.

باز مهران، بار دیگر پیش‌قراول کاروانی از شعور حسینی شد تا فریاد زند که شیعه با سلاح قرآن و اهل‌بیت گام در مسیر به کمال رساندن بشریت نهاده است و نشان دهند می‌توان با زبان و قومیت و عقاید مختلف زیر پرچم اسلام در کنار همدیگر بدون ذره‌ای بدی قرار گرفت.

شیعه امروز سرباز است، سربازی همچون حضرت عباس سفت استوار پشت سر مراجع شیعه بسیج گشته‌اند تا بستری مناسب برای ظهور فراهم شود.

این روزها حال هوای مهران بسیار دل‌نشین است چراکه حال هوای شهر پر است از قدم‌های عاشقان امام حسین (ع) که عاشقانه از جای‌جای کشور خود را به مرز مهران رساندن تا با حضور در پایانه مرزی گام‌های استوار خود نشان دهند که شیعیان با راهپیمایی میلیونی خود پای اسلام و شیعه ایستاده‌اند.

بله امروز پایانه مرزی مهران مملو از جمعیتی است که با شوق و اشتیاق از استان‌های همدان، تهران، تبریز، کرمان، اصفهان، اردبیل و سراسر کشور با شور و شوق خاصی با صدای «یا حسین یا حسین» و «کربلا کربلا ما داریم می‌آییم» جلوه و شکوه خاصی در پایانه مهران بخشیده است.

در بین خیل حضور کاروان‌ها، کاروان اردبیل رنگ بوی دیگری داشت چراکه با صدای «لبیک یا حسین» و با پیشانی‌بند «یا عباس» شور و شوق خاصی در پایه مرزی مهران که مملو از جمعیت بود ایجاد کرده بودند.

زائران اردبیل با دلدادگی و صدای «یا ابوالفضل» در کنار پرچم‌های جمهوری اسلامی ایران و علم حضرت عباس، تصاویری از شهدای اردبیل نیز همراه داشتند.

رفتن به کربلا نشان از وحدت و همبستگی امت اسلامی دارد

تیمور عباسی یکی از زوار در پایانه مرزی مهران در گفتگو با خبرنگار مهر می‌گوید: از چند ماه قبل برای رفتن به کربلا برنامه‌ریزی کرده بودم.

وی ادامه می‌دهد: حضور دلدادگان امام حسین (ع) در پایانه مرزی مهران و رفتن به کربلا نشان از وحدت و همبستگی امت اسلامی دارد چراکه حضور همه ما در کربلا باعث می‌شود اتحاد مسلمانان به رخ تکفیری ها کشیده شود.

حال و هوای شهر شوق رفتن به کربلا را برای من دوچندان کرد 

علی معینی یکی دیگر از زائران اربعین حسینی در مرز مهران می‌گوید: وقتی‌که وارد شهر مهران شدم حال و هوای شهر شوق رفتن به کربلا را برای من دوچندان کرد چراکه حضور باشکوه مردم در مرز مهران باعث سرازیر شدن اشک چشمانم شد.

این زائر می‌افزاید: امروز همه مردم در مرز مهران برای رفتن به کربلا لحظه‌شماری می‌کنند و خوشبختانه شرایط برای رفتن به کربلا در این مرز نیز به‌خوبی مهیا شده است.

امیر طالبی از دیگر زائران حسینی در مرز مهران می‌گوید: رفتن به کربلا یکی از آرزوهای من بود که خوشبختانه امسال شرایط حضور در مهران برای کربلا مهیا شده است.

 وی اظهار می‌افزاید: حضور بی‌بدیل مردم برای رفتن به کربلا بسیار برایم جالب بود چراکه همه باشعور و شعف بسیار خوبی راه رفتن به کربلا را می‌پیمایند.

تردد بیش از ۶۰۰ هزار نفر زائر در مرز مهران

طبق گفته حسین کلانتری معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام، تاکنون بیش از ۶۰۰ هزار نفر از زائران حسینی در ایام اربعین از مرز مهران تردد داشته‌اند و طی روزهای آینده این رقم به بیش از یک‌میلیون نفر خواهد رسید.

هم‌اکنون بیشترین تردد در مرزهای کشور در مرز مهران صورت می‌گیرد و طبق گفته شاپور پولادی معاون عمرانی استانداری ایلام، با توجه به حجم عظیم زائران در مرز مهران پیش‌بینی می‌شود تا روز اربعین ۲۰۰ هزار وسیله نقلیه در پارکینگ‌های شهر مهران پارک شود. 

معاون عمرانی استانداری ایلام بابیان اینکه تاکنون ۸۵ هزار خودرو شخصی زائران در پارکینگ‌های خصوصی و دولتی در شهر مهران پارک شده است، افزود: بزرگ‌ترین پارکینگ در شهر مهران پارکینگ اربعین در ورودی این شهر با ۵۵ هکتار است که دارای سیستم روشنایی، سرویس بهداشتی و جایگاه سوخت سیار است. 

مشکل خاصی در بحث تردد زوار در مرز مهران وجود ندارد

محمدرضا مروارید استاندار ایلام نیز در گفتگو با خبرنگار مهر می‌گوید: خوشبختانه تا این لحظه تردد زوار در مرز مهران به‌سوی کربلا طی ایام اربعین به‌صورت روان پیش می‌رود.

وی می‌افزاید: در حال حاضر ۹۶ گیت فعال در پایانه مرزی مهران روزانه شاهد تردد ۱۲۰ تا ۱۳۰ هزار زائر است که یک رکورد در کشور محسوب می‌شود.

استاندار ایلام بابیان اینکه مرز مهران شاهد بیشترین تردد زوار ایام اربعین بوده است، گفت: زوار ۲۱ استان کشور از مرز مهران برای رفتن به کربلا استفاده می‌کنند.

وی می‌افزاید: مشکلاتی در بحث صدور ویزا و دلار در مرز مهران وجود داشت که بخش مهمی از مشکلات حل‌شده و زوار باید برای صدور ویزا به مرکز استان مراجعه کنند.

مروارید ادامه می‌دهد: البته زوار باید از مبدأ حرکتی دارای ویزا باشند تا در استان ایلام و شهرستان مهران دچار معطلی نشوند.

استاندار ایلام می‌گوید: در بحث تغذیه و اسکان زوار نیز تمامی دستگاه‌های اجرایی استان و ستادهای مردمی در حال خدمات‌رسانی هستند و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

مروارید با اشاره به اینکه موکب‌های بی‌شماری در سطح شهرستان مهران فعال‌شده است، بیان کرد: مردم استان ایلام و شهرستان برای زوار اربعین سنگ تمام گذاشته‌اند.


اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها